Te joilla vaunuissa seisomalauta, minkä merkkiset vaunut teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä nyt vaunujen osto edessä. Kriteereinä meillä on, pienen vauvan kasvot pitää saaha työntäjään päin, rattaat olisivat näppärät city vaunut, säädettävä työntöaisa, rattaisiin pitäis saaha seisomalauta. Ja koska en tiedä vaunuista oikeestaan mitään, kyselen teiltä nyt apuja.

Meillä siis nykyisiin kärryihin saa seisomalaudan, mutta näissä rattaissa selkänoja ei mene täysin makuuasentoon eli pientä vauvaa näihin rattaisii ei voi laittaa. Ikäeroa lapsillemme tulee 2v 1kk, joten seisomalauta tulee ihan tarpeeseen. Kärryt siis tulevat käyttöön Helsingissä sekä Tukholmassa eli vähän isommissa paikoissa. Mitkään hyökkäysvaunut ei tule tämän takia harkintaakaan.

Meillä on emmaljungan nitro city ja tykätty ollaan kovasti. Tosin näillä pääsee heikosti pururadalla yms. Seisomalauta meillä näihin on, mutta on vähäisess käytössä. Hyvin on toiminut seisomalaudan kanssa ja on tosi kätevä mielestäni. Niin nämä tosiaankin on tosi isot, mutta kääntyvät etupyörät tekevät näistä mukavat ja ketterät city-vaunut.

Quinny speedille meillä on seisomalauta ja toiminut on. Meillä tosin on vaunukoppa ja turvaistuin rungossa vuorotellen kiinni. Mutta uskon, että toimii hyvin istuinosan kanssa. Kääntyvät etupyörän takia nää on kyllä tosi ketterät kaupungilla.

Mitä city vaunuilla tekee missää päin suomea? Kunnon hyökkäysvaunut ne pitää olla ja vain emmaljungaa. Me asustamme pikku kaupungissa ja hyvin on edget palvellut. Pääsee hyvin kaupoissa menemää ja lenkkeilemää maastossa. Eihän talvella pääse pikku renkaillakaa eteenpäin, näillä isoilla renkailla pääsee kyllä säässä kuin säässä. Tuollasset pikku renkaat on ihan turhia pilipali juttuja. Niin ja jos nyt haluut ne city vaunut ostaa, nii unoha kaikki muut merkit. Osta emmaljungaa, ei mikää merkki oo parempi. Kaupassakin myyjä tätä merkkiä kehu niin paljon ja olen kyllä todennut ihan saman, mitä se myyjä.

Mulla on kanssa Nitro Cityt ja ihan hyvin ovat toimineet vaikka etupyörät onkin pienet. Keväällä loskassa ovat vähän raskaammat työntää, mutta helpottaa kun lukitsee etupyörät kulkemeen vaan suoraan. Kauppakeskuksissa ja julkisilla kulkiessa ovat tosi kätevät kun saa väisteltyä ihmisiä näppärästi! :)

Meillä bugaboot ja aivan ihanat! Seisomalauta meillä näissä on ja hyvin on toiminut. Itse en missään tapauksessa halunnut hyökkäysvaunuja, mutta halusit vaunut, jotka menee maastossa kuin maastossa ja säässä kuin säässä. Nämä on tosi monipuoliset vaunut. Meillä siis on näihin myös talvirenkaat ja niiden ansiosta talvellakin ja maastossa on helppo mennä. Tutustuppa ihmeessä bugaboo cameleon merkkiin. Niitä on ihan varmasti Helsingissä ja Tukholmassa!

'Hyökkäysvaunut ne pitää olla' ei varmaan tiedäkkään mitää muuta merkkiä kuin emmaljungan ja sinulla ei varmaan mistään muusta merkistä ole kokemuksia. Olet vain ihastunut rattaidesi ulkonäköön ja luotat myyjän sanaa. Koska et tiedä paremmasta, niin en osaa sitä kaivata. Jos tutstuisit ensin niihin muihin oikeasti parempiin ja monipuolisempiin rattaisiin, tule sitten tänne kirjottelemaan.

helsingissähän jalkakäytävät on yleensä kikkein huonoimmassa kunnossa koko suomessa, ja kaikkein pisimpään niitä raivataan jokaa tuiskun jälkeen. monessa pikkukaupungissa kävelyreitit on talvella paljon paremmassa kunnossa. riippuu tietysti siitäkin että missä päin helsinkiä asuu. toisaalta muutama viikko loskaa syksyllä ja kevällä ja ehk yksi tai kaksi lumituiskua talvella.. niin en tiedä kannattaako niiden perusteella niitä rattaita valita.. varsinkaan kun seisomalauta ei hangessa kulje kuitenkaan..

Me halusimme ketterät vaunut kaupungilla ja vaunut joilla voi käydä juoksulenkeillä. Kävimme reissun Tukholmassa ja ihastuimme molemmat mountain buggyn kolmipyöräiseen. No samalla matkalla kävimme ne ostamassa ja nyt ovat kaksi vuotta hyvin palvelleet. Nyt rattaissa kulkee 3kk ja seisomalaudalla 1v11kk. Hyvin ollaa kyllä näillä päästy etiä päin.

Brio go meillä seisomalaudan kanssa. Hyvin menee eteenpäin ja mukavan ketterät vaunut ovat.

Itse olen myös eri mieltä, että emmaljungat parhaat vaunut ovat. On ne kyllä hyvät, mutta on niitä parempiakin. Itsellä emmaljunga merkki ei ollut harkintalistallakaan, koska siitä olen kuullut paljon negatiivisia (maanantaikappaleiden määrä tosi suuri, jotkut viat ovat ominaisuuksia) ja ihan senki takia, että en halunnut, että omat vaunut ovat joka toisella.

Yhteistyössä