Te joilla sisaruksia enemmän kuin yksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Urseele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Urseele

Vieras
Haluaisin tietää itseäni askarruttaneesta aiheesta, eli miten sisarusparvessa, jos lapsia on yli kaksi, vaikuttaa sisarusten persoonallisuus läheisyyteen.

Onko 3+ -lapsisessa perheessä joku sisaruksista läheisempi kuin toinen ja mikä omasta mielestäsi vaikuttaa tähän? Miksi Sinulle toinen siskoistasi/veljistäsi/se ainoa veli/se ainoa sisko on läheisempi? Onko se, joka lapseni oli läheisempi, yhä läheisin?

Koetko myös, että jotkut sisaruksistasi ovat enemmän samanlaisia kuin toiset? Onko sekin pysyvä ominaisuus, vai onko samankaltaisuus muuttuvaa? Entä suhde veljiin - mitä läheiselle suhteelle tapahtuu esim. murrosiässä verrattuna siskoihin - eriytyykö maailmat jollain tyystin erilaisella tavalla kuin siskojen kesken?

Kiitos paljon vastauksista!

Mulla on kolme nuorempaa siskoa. Kaksi heistä on reippaasti yli 10v nuorempia, toinen heistä on syntynyt, kun minä olen muuttanut jo pois kotoa:) Joten en voi oikein vastata tuohon "lapsena"-osioon. Sen kyllä muistan, kun keskimmäinen pikkusiskoni syntyi. voi miten häntä kilvan hoidimme ja hellimme ja lellimme :)

Läheisin olen varmaankin vanhimman pikkusiskoni kanssa. Johtunee iästä, elämäntilanteesta, ammattien samankaltaisuudesta jne. Läheinen koen olevani silti kaikkien kanssa ja he ovat minulle hyvin tärkeitä ja rakkaita.

Yhteistyössä