Te joilla samassa huoneessa niin tyttö kuin poikakin:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Miten sisustatte huonetta? Miten saat näkymään sen, että huoneessa kumpaakin sukupuolta? Iät? Oletko jakanut huoneen? Ym vinkkejä.

Mulla 6v poika ja 1v7kk tyttö. Olen hiukan jakanut huonetta ja koitan ilmaiseksi/tosi halvalla sisustaa niin et kummallakin oma puoli. Ois kiva lukee vinkkejä. :wave:

Meillä vähän sama ongelma. Poika 3v ja tyttö 1v menevät samaan huoneeseen, kunnes tytölle joskus vuoden päästä oma huone. Seinät tulee sinisellä ja tekstiileissä vihreää. Tytön osuus näkyy sitten lähinnä pinkkeinä lelulaatikoina ja ehkä verhokatosta tytön sängyn päälle. Meillä tosin nyt vain väliaikainen ratkaisu.

Meillä tyttö 6vee ja poika kohta 3 vee. Ei olla jaettu huonetta mitenkään, itse asiassa meillä ei oikein pysty jakamaan. Meillä värinä harmaa lastenhuoneessa... eli ei perinteistä tyttö/poikaväriä. Meillä on varmaan muutto tässä jossain vaiheessa edessä, koska tyttöä ihan selvää kiukuttaa kun poikakin samassa huoneessa. Annetaan kyllä molemmille rauhaa olla yksin välillä huoneessa ja sit välillä ovat yhdessä. Ja poika leikkii paljon olkkarissa myös.

Ei kylläollu vinkkejä antaa..

Meillä samassa huoneessa poika 2v ja tyttö 6v. Huonetta ei ole sen kummemmin jaettu. Valkoiset kalusteet; kerrossänky, koulupöytä, kirjahylly... Verhot turkoosit, joissa pinkkiä, limenvihreää, keltaista... Ja matto sininen, tapetit hyvin vaaleansiniset.

Sama juttu täällä, tyttö 4 ja poika 1 samassa huoneessa. Silloin kun ostettiin tää asunto ja rempattiin laitoin nätin keltaiset tapetit siltä varalta, että toinen oliskin poika. Verhot oli pinkit, mutta kun poika syntyi, vaihdoin ne sellaisiin nätin vihreisiin, jota on boordissakin. Huoneessa on valkoiset kalusteet. Minusta tuo keltainen on sellanen neutraali väri ja sillä boordilla ja verhoilla saa paljon aikaan.

Kysympä nyt tässä samassa ketjussa, että kuinka samaan huoneeseen siirtyminen on sujunut, malttavatko lapset käydä hyvin nukkumaan jne.? Kun meillä lapset 6 ja 2, eikä samassa huoneessa asuminen onnistu millään, just tuon nukkumisen takia :/ heti kun itse lähtee huoneesta, alkaa kiekkuminen ja riehuminen, kikatus ja leikkiminen. Eivät millään asetu nukkumaan, keskellä yötäkin saattavat alkaa kirmaamaan :/

Meillä 5,5v poika ja 3,5v tyttö samassa huoneessa. En ole jakanut mitenkään huonetta. Huoneen päävärinä on limenvihreä, joka mielestäni sopii sekä tytölle että pojalle. Lisäksi molemmille on jotain omia juttuja kuten lelulaatikoita, päiväpeittoja jne ja tytölle ne on pinkit ja pojalla turkoosin siniset. Olen myös löytänyt naulakoita, kehyksiä ja muuta joissa on samassa nämä kaikki kolme väriä eli lime, pinkki ja sininen.

3v, 4v.
Seinät ovat keltaisia. Kalusteet puunvärisiä. Kumpikin valitses kuvat/taulut/julisteet mitä laittaa sänkynsä yläpuolelle seinälle. Seinillä on lisäksi kummankin askarteluja ja piirustuksia.
Matto on automatto, jolla molemmat leikkivät.
Nuket ja pikkuautot ovat sulassa sovussa lelulaatikossa. Lapsilla omat vaatekaapit, valkoiset.

Meillä ei huonetta ole jaettu mitenkään. Kalusteet on neutraalin valkoiset. Verhot on valkopohjaiset, Finlaysonin lastenmalliston verhot

Tyttömäisyyttä olen korostanut sänkypeiton värillä ja sängyn koristetyynyllä, vaaleanpunaisilla Ikean pahvisilla ja muovisilla säilytysrasioilla, sekä vaaleanpunaisella yövalolla.

Poikamaisuutta korostaa pojan sänkypeiton väri ja sängyn koristetyyny, Ikeasta hankitut siniset pahvia ja muovia olevat säilytysrasiat, sekä sininen yövalo.

Ikeasta olen löytänyt tosi kivoja ja edullisia säilytysratkaisuja, joissa on värivalikoimaa molemmille sukupuolille.

Casa -merkkinen tekstiilimallisto on tosi edullinen (sitä myy mm Tarjoustalo, Vapaavalinta ym). Casa-mallistosta löysin ihania koristetyynynpäällisiä (jotka pitävät kuosinsa myös pesun jälkeen) hintaan 2,90 ja sarjaan kuuluu myös ihania sängynpeittoja.

Meillä molemmat tulee samaan huoneeseen jossain vaiheessa. Kakkonen syntyy vasta ensi vuoden puolella mutta sen tuloa ajatellen jo sisustimme lastenhuoneen. Ja kun tietoa ei ollut että kumpi tulee niin tehtiin neutraali huone. Me laitettiin seinät beigellä ja vaaleansinisellä (maa ja taivas) ja tilattiin nämä sisustustarrat

http://www.lastenhuone.fi/catalog/product_info2.php?cPath=28_63_204&products_id=40

Joten meillä on viidakko siellä nyt. Kalusteet on vaalean kerman väriset huoneessa. Toinen vaihtoehto huoneen teemalle oli vedenalainen maailma

http://www.lastenhuone.fi/catalog/product_info2.php?cPath=28_62_191&products_id=36

Lapset on tosin vielä niin pieniä että vielä ei pidä korostaa kummankaan puolta mitenkään :D

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Kysympä nyt tässä samassa ketjussa, että kuinka samaan huoneeseen siirtyminen on sujunut, malttavatko lapset käydä hyvin nukkumaan jne.? Kun meillä lapset 6 ja 2, eikä samassa huoneessa asuminen onnistu millään, just tuon nukkumisen takia :/ heti kun itse lähtee huoneesta, alkaa kiekkuminen ja riehuminen, kikatus ja leikkiminen. Eivät millään asetu nukkumaan, keskellä yötäkin saattavat alkaa kirmaamaan :/

meillä poika 6 ja tyttö 4 ja likka menee aina ekana nukkuun. yleensä puol 8 menee tyty sänkyy ja sit poika seuraa perässä 8 -puol 9 ku tyttö jo nukahtanu.
näin ne ei alota sitä kikatteluu vaan nukkuvat ;)

Yhteistyössä