Te, joilla on nettotulot perheellä 6000e/kk tai yli?

  • Viestiketjun aloittaja a.d.p
  • Ensimmäinen viesti
a.d.p
Oli tuo asuntolaina kysely palstalla, jossa kyseltiin asuntolainaa ja perheen nettotuloja. Monella tuntui olevan 6000e/kk tai yli.

Itse jäin miettimään:

-mitkä on siis perheen bruttotulut kuukaudessa?
-mistä noin isot tulot koostuu?
-missä ammatissa olette ja ikä?
 
"perhe"
Toinen meistä on hoitoalalla (sh) ja toinen it-yrityksen tj. Brutto on jonkin verran yli tuon mainitsemasi summan, mutta on myös lainaakin ja muita menoja, pääkaupunkiseudella asustellaan ja mukavasti pärjäillään.
 
ap.
[QUOTE="perhe";28697243]Toinen meistä on hoitoalalla (sh) ja toinen it-yrityksen tj. Brutto on jonkin verran yli tuon mainitsemasi summan, mutta on myös lainaakin ja muita menoja, pääkaupunkiseudella asustellaan ja mukavasti pärjäillään.[/QUOTE]

En ole koskaan puhunut brutosta. On uskomatonta, ettei ihmiset havaite mitään eroa.
 
ap.
[QUOTE="...";28697096]Toinen meistä on lääkäri, toinen sosiaalialan johtotehtävissä. Bruttotulot 11000 / kk. Ikää vajaa 50-v.[/QUOTE]

Toi 11 000e/kk bruttona on oikeasti minimi, millä pääsee 6000e/kk nettotuloihin.

Munkin mies tienaa sen 5500e/kk, mutta ei siinä jää käteen kuin noin 3400e/kk kaikkien verojen ja eläkevakuutusten jälkeen.
 
2+1
[QUOTE="vieras";28697646]Aika yllättävää että vain harmaat tienaa tuon verran tai yli :D
Uskoo kuka tahtoo..[/QUOTE]

No on mulla rekisteröity nickikin. En tod. mustana kertoisi tulojamme. Yksityisasia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28697646]Aika yllättävää että vain harmaat tienaa tuon verran tai yli :D
Uskoo kuka tahtoo..[/QUOTE]

No en minä ainakaan mustana tänne meidän perheen tuloja ilmoittaisi :)
 
Jepsj
[QUOTE="vieras";28697646]Aika yllättävää että vain harmaat tienaa tuon verran tai yli :D
Uskoo kuka tahtoo..[/QUOTE]

En halua tällaisia asioita sanoa nimimerkilläni. Moni tuttu kuitenkin tietää nickini :)
 
ap.
TULOT:
Inssi = 7500
Sh = 2500
Lapsilisä = 500
Vuokra = 750
Harmi, kun ihmiset ilmoittaa tulojaan, eikä kerro, onko kyseessä netto- tai brutto. Tässä aloituksessa kyseltiin siis nettotuloja.

Onko siis bruttopalkkasi 187 000e vuodessa eli 14300e/kk? Missä ammatissa sellaisen palkan saa? Insinöörien peruspalkka on muistaakseni 3000-4000e/kk.

Onko noi vuokratulot laskettu siis verojen jälkeen? Saat siis vuokratuloa noin 1000e/kk?
 
ap.
Mies ekonomi ja vakuutusalalla, brutto taitaa olla jotakin 7500e pintaan.
Minä tradenomi ja pankkialalla, palkka noin 4800e. Olemme 32v ja 38v.
Mistä pankkialalla saa noin kovaa palkkaa? Esim tuttavani, joka on Osuupankissa töissä tienaa bruootna 2 900 €, hänellä on 30 vuoden työkokemus, sijoitusneuvojana olemisessa.

Mä itse olen samaistanut, että pankissa työskentelevät saavat huonoa palkkaa. Missä tehtävissä sä siis olet?

Samoin kyllä ihan normivakuutuskäsittelijä tienaa aika heikosti. Missä tehtävissä miehesi siis on?
 
ap.
[QUOTE="Inkeri";28697654]Mies 27v ekonomi/KTM ja tilintarkastaja. Palkka hänellä on 5000 pintaan kuussa.
Minä esimiesasemassa oleva 27v sosionomi ja brutto 4000e.[/QUOTE]

Sosionomi tai esimies ei ole vielä ammatti, jota tässä kyseltiin. Aika moni vastaa tosi epämääräisesti ammattiin. Mua ihan kiinnostaisi tietää siis ihan konkreettinen ammatti, mitä tekee työkseen.

Tuolla sosiaalialallakin aina valitetaan, et on tosi huonot palkat.
 
ap.
[QUOTE="vieras";28698767]Ap kysyi bruttoa, joten bruton vastasin. Minun tuloni ovat vuodessa noin 100 000 euroa ja puolison noin 85 000, valtion toimissa ollaan.[/QUOTE]

Näköjään tosiaan otsikossa lukee nettipalkasta ja kysymyksessä bruttopalkasta.
Joo, siksi aina kannattaa kertoa, mistä puhuu, brutosta tai netosta.

Voitko kertoa tarkemmin, missä ammatissa? Valtiollakin on yleensä tietääkseni aika heikot palkat, ellei satu olemaan kansanedustaja.
 
"vieras"
Minä 7800e/kk, kaivosalalla asiantuntijana/pikkupomona
Mies 3500e/kk, kuljetusalalla suunnittelijana (insinööri koulutukseltaan)
+ lapsilisät kahdesta tenavasta päälle.

Ikää mulla36 ja miehellä 41. Töitä tehdään toki kovasti, mutta ollaan myös lasten kanssa oltu pitkään kotona, sekä minä että mies. Lisäksi saatu/otettu toisinaan palkattomia vapaita, jotta saatu pidemmät kesälomat tai päästy talvea pakoon.
 
"vieras"
Näköjään tosiaan otsikossa lukee nettipalkasta ja kysymyksessä bruttopalkasta.
Joo, siksi aina kannattaa kertoa, mistä puhuu, brutosta tai netosta.

Voitko kertoa tarkemmin, missä ammatissa? Valtiollakin on yleensä tietääkseni aika heikot palkat, ellei satu olemaan kansanedustaja.
En kerro tarkemmin. Mutta olen ollut pitkään samassa työssä, kaikki ikälisät ja muutamia oto-tehtäviä, jotka nostavat palkkaa osaltaan.
 
"vieras"
Meillä netto yhteensä 5800€/kk kun mukaan lasketaan lapsilisät kahdesta. Jos lasken vielä lomarahat, niin 6000€/kk menee rikki.

Brutot on minulla 4400€ ja miehellä 4100€/kk. Itse olen KTM ja toimin asiakkuuspäällikkönä mainosalalla. Mies on projektipäällikkö it-alalla. insinööri. Hänellä on tuon alan työkokemusta vasta pari vuotta, joten palkka noussee muutamilla satasilla lähivuosina tai ainakin firmaa vaihtamalla. Eli ihan tällaisia keskitason asiantuntijatehtäviä.

Asuntolainasta on korkovähennyksiä, joten ne vaikuttavat tuohon nettoon.
 

Yhteistyössä