Te joilla on joskus murtunut häntäluu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras
Oiskohan mun häntäluu murtunut? Kaaduin kuukausi synnytyksen jälkeen jäälle pyllylleen eikä samoin tein edes koskenut kovasti. Mutta heti alkoi mennä todella kipeäksi ja myöhemmin en pystynyt enää istumaan tai ojentamaan selkää suoraksi. Meni melkein viikko kun pystyin vauvaa edes nostelemaan. Tästä on nyt 1,5 vuotta ja häntäluu on edelleen kipeä.
Varsinkin jos istun kovalla.
Sainko tästä nyt sitten elinikäisen vaivan?
Ja onko totta että synnytyksessä se voi murtua uudelleen?

sama vika rahikaisella..
tai siis joskus aikoinaan kävi niin että ilmeisemmin murtu häntäluu..
penskana koulussa(siekkilä,mli) ei saanu odotella suksitelineiden luona vaan piti laskea sitä mäkeä alas.
Laskin sitten sen mäen alas ja siinä oli kova jää nyppylä..kaaduin ja häntäluu napsahti siihen sitten.
Sen jälkeen se oli helkkarin kipiä en muista kuin kauan..tää tapahtu noin 8-9vanhana(ikää nyt 27)..
sen jälkeen selässä on ollut ongelmia:
vaikee istua kovalla (kipeyty joskus koulussa niin pahasti että pakko oli ottaa saikkua loppupv....siis helvetin kipee).
selkä kasvanut kieroon siitä "murtuma" kohdasta n.pari cm

ja tosin mulla on kyllä reuma mut en tiiä onko sillä tekemistä jotain ton kanssa..mut joo ongelmia on ollut ton happeningin jälkeen.
toivottavasti ei tuu yhtä pitkää vaivaa.

murtumalta. Mulla lapsena murtui. Nyt olen 35-v ja välillä muistuttelee häntäluu. Häntäluu voi murtua synnytyksessä jos on taipunut sisäänpäin... mä luulen, että jollain voi kaareutua luonnostaan tai sitten just, että on loukannut sen ja se on luutunut sisäänpäin. Mä on kahdessa synnytyksessä ehtinyt miettiä koko häntäluuta, joten mulla se ei sitten ollut vauvan tiellä.

mulla ollu puoli vuotta kipeä murtumisen jälkeen. SE kuulemma aina kipeytyy helposti uudelleen jos istuu tms sillai että siihen tulee osuma. Mulla käynyt on aina käynyt näin... Eli äsyyntyy helposi vaikka olis jo kauankin aikaa murtumisesta.

Kyllä mä nyt uskon että murtunut se on. Googlettelin silloin tietoa sen verran asiasta että miten se todetaan jos lääkäriin menee. Jäi sitten käymättä kun tajusin että eipä sille lääkärikään mitään voi eikä sitä kuvata tai mitään.
Kipeytyy nykyään juuri kovalla istuessa, ei meinaa päästä ylös sitten millään. Ja jumpatessa istuminen takakenossa ei meinaa onnistua.
Pitää toivoa että ei enää mitään siihen sattuisi, pelottaa hurjasti ajatus siitä että kaatuisi taas pyllylleen. Oli se sen verran kipeä!

Uusimmat

Yhteistyössä