te joilla on hormonikierukka - kysymyksiä pukkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeeta

Vieras
1. Jos kuukautiset jäävät kokonaan pois tai tulevat vain silloin tällöin, voitko olla hermoilematta että oletko raskaana vai et?

2. voiko kuukautisten alkamista ennakoida sit jotenkin? esim lomareissuja ajatellen?

3. tuleeko kuitenkin jotain kuukautisten "sivuoireita" (vaikka vuotoa ei tuliskaan) sen kierron mukaisesti joka oli ennen kierukan laittoa?

4. tuntuuko kierukka jollain lailla yhdynnässä tai muuten vaan?

5. mistä tietää että teho lakkaa/vähenee?

6. onko kierukalla jotain sivuvaikutuksia? miten vaikuttaa esim halukkuuteen? itsellä halukkuus vaihtelee suurestikin kierron aikana, joten jos kierukalla ei tuu kuukautisia niin mites sit...?

7. paljonkos se sit maksaa?

Sorry, ku tul paljon kysymyksiä...

T:eräs jolle ei oikein mikään tunnu sopivan...

1. En tiedä
2. Ainakaan itse en pysty ennakoimaan
3. Ainakin mulla on ollut sivuoireita
4. En tunne mitenkään
5. Ei mistään, pitäisi olla tietyn aikaa sama teho ja tietty jos huomaa et on liikkunut pois paikaltaan niin sittenhän teho on laskenut
6. En ole huomannut mitään, varmaan ihan yksilöllinen juttu.
7. Hinta vaihtelee, maksoin jonkun 90? mutta hinta olis kalliimpi ollut ilman korvausta

1. Jäi kokonaan pois, voin olla hermoilematta. En ole ajatellut koko asiaa.
2. ???? Ei tiedä ku jäi pois.
3. Ei tule
4. Ei
5. Laskemalla ajan mitä voimassaoloaikaa.... Eli 5v se tais olla kunnossa.
6. Ei tee niin paljon mieli mutta parempi kuin pillerit... Voi tietty lihottaa hieman, minulla iho ja hiukset rasvoittuu aika paljon!
7. 100e paikkeilla, synnytyksen jälkeen edullisempi.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikeeta:
1. Jos kuukautiset jäävät kokonaan pois tai tulevat vain silloin tällöin, voitko olla hermoilematta että oletko raskaana vai et?

2. voiko kuukautisten alkamista ennakoida sit jotenkin? esim lomareissuja ajatellen?

3. tuleeko kuitenkin jotain kuukautisten "sivuoireita" (vaikka vuotoa ei tuliskaan) sen kierron mukaisesti joka oli ennen kierukan laittoa?

6. onko kierukalla jotain sivuvaikutuksia? miten vaikuttaa esim halukkuuteen? itsellä halukkuus vaihtelee suurestikin kierron aikana, joten jos kierukalla ei tuu kuukautisia niin mites sit...?

1. En luule että olen raskaana, sillä kierukka on ehkäisymenetelmistä aikaslailla luotettavin.

2. Mulla oli tiputteluvuotoa noin 4 kk ja siihen meinasin kyllästyä. Nyt kolmeen vuoteen ei ole ollut kuin pari kertaa satunnaista vuotoa.

3. Tässä kolmen vuoden aikana on ollut noin 3-4 kertaa sellaista vatsakipua mikä oli ennen kierukan laittoa, eli munasolun irtoamiskipua.

4. EI tunnu kierukka yhdynnässä eikä muutenkaan, tai jos oikein kokeilee ns.syvältä voi tuntea langat. Mutta ei tod. haittaa seksielämää.

5. Kierukoita on joko 3v tai 5v. Ja antavat siis suojan sille ajalle ettei tule raskaaksi. Mulla on 5v. Ensi keväänä teho loppuu ja haen uuden.

6. Mun haluihin ei ole vaikuttanut!
Mutta ekat puoli vuotta tuli finnejä ja painoa 5kg. Myös hiukset rasvoittuivat. Mutta se oli vain sen eka puoli vuotta. SIihen nähden tosi hyvä ehkäisy!

7. Meillä täällä kokkolassa saa eka kierukan ilmaiseksi.
Muista kaupungeista en tiedä. Mutta ehkä hinta jotain 50-100 egeä....

Kannatta koittaa! Voihan sen ottaa pois jos ei tykkää!

1. Voin olla hermoilematta.

2. Samalla kierrolla ne tulee vaikka vuotaisikin vain vähän. Ja sitten kun jää kokonaan pois, niin sitten ne todellakin on kokonaan pois (ainakin minulla)

3. Toisinaan menkkamaisia kipuja ja turvotusta.

4. Ei tunnu

5. Minä luotan siihen aikaan, minkä kierukan sanotaan vaikuttavan.

6. Minulla ei mitään sivuvaikutuksia.

7. 160 ? maksoin.

- voin olla hermoilematta. luotan ehkäisytehoon.

- vähän jotakin ärtymystä pukkaa silloin tällöin :) voi syyttää "kuukautisia" :D
oikeesti, tipuutelu on luokkaa "hiukan punaista vessapaperissa", joten ei lomien ym kannalta mitään väliä.

- vähän ärtymystä :kieh:

- itsellä ei tunnu. mies tietyssä asennossa kommentoi, että "joku pistää". pitäisi mennä lääkäriin lyhennyttämään lankoja vähän.

- ajan kulumisesta. 4 v turvallista, 5v pitäisi olla ok, sen jälkeenkin vielä tehoa, muttei suositella pidettäväksi yli 5v.

- en ole huomannut mitään.

- Helsingissä eka kierukka ilmainen. Muualla en tiedä. Hinta reilu satasen.

1. Kyllä pystyn, kerran tein testin, kun kuvittelin muka tuntevani sikiön liikkeitä...mutta en hermoile kuukautisten poisjäännin takia, jos ei muita raskausoireita ole.

2. Aika huonosti, mutta toisaalta mulla vuotoa on tullut niin niukasti, ettei se estä mitään normaalia toimintaa, siis kuukautiset on tyyliin hieman rusehtavaa valkovuotoa..

3. Kyllä mulla on pientä päänsärkyä ollut ja pientä kiukkua myös "kuukautisten aikaan".

4. Kyllä se aluksi tuntui, mutta ei enää.

5. En tiedä, mulla on eka kierukka ja noudatan vain ojheita, että viim. tasan 5 vuotta asennuksesta vaihdetaan/poistetaan.

6. En ole huomannut.

7. 170e.

1. Menkat jäi kokonaan pois. En hermoillu ollenkaan.

2. Hormonikierukan kanssa menee oma aikansa ennen kuin sivuoireet alkaa tasottumaan. Saattaa aiheuttaa välivuotoja.

3. Mulla on ollu oletettujen menkkojen aikana kipuja.

4. Ei ole tuntunu yhdynnän aikana tai muutenkaan. Ainoastaan sillon, kun laitettiin ja poistettiin.

5. Kierukan teho on n. 5 vuotta.

6. Alussa voi olla sivuvaikutuksia, mutta tasottuvat aikaa myöten. Esim. hiukset rasvottu äkkiä, muistaakseni kasvoihin tuli näppylää. Muitakin oireita tais olla, mutta ne tasottu tosiaan muutamassa kuukaudessa.

7. Kelakorvauksen jälkeen n. 92e

Alkuperäinen kirjoittaja vaikeeta:
** En vielä osaa vastata tähän, koska laitosta on vasta 1kk ja yhdet kuukautiset takana. Luotan siihen, että ehkäisy on yhtä luotettava kuin sterilisaatio ;)

** EOS

** Mulla tuli normaalit kuukautiset laiton jälkeen ja määrällisesti ehkä hiukan niukemmat ja kivut oli kyllä vielä ihan yhtä inhottavat kuin ennen kierukkaakin.

** Ei tunnu eikä saakkaan tuntua (sanoi lääkäri)

** 5v kestää

** EOS

** lääkäri kirjoitti reseptin runsaisiin ja kivuilaisiin kuukautisiin eli sain kelakorvauksen, jonka jälkeen jäi maksettavaa n. 91e. Laitatin härvelin paikoilleen yksityisellä ja sen keikan hinnaksi tuli n. 70e.

Yhteistyössä