Te joilla on ehtivä taapero/taaperoita + pieni vaativa vauva ( + vielä muitankin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nii-i.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nii-i.

Vieras
Missä välissä ehditte puunata talon puhtaaksi?
Me siivotaan miehen kanssa kerran viikossa viikkosiivous (imurointi, pesu, pölynpyyhintä) ja päivittäin pyrin kerämään lattialla olevat tavarat illalla lasten mentyä nukkumaan.
Mutta, entä sitten laatikoiden, kaappien ,vaatehuoneen ja komeroiden järkkääminen? tai ikkunoiden pesu yms joka pitäis sillon tällön tehä? Minulla ei tunnu olevan aikaa noihin :/ Lapset nukkuvat eri aikoihin päikkärit ja vauva vielä niin, ettei voi rytmistä puhuakaan. Niin ja mies käy aika fyysisessä työssä, joten häntä en vannota mutuen, ku tekemään mun kanssa tuon viikkosiivouksen ja tiskihommia.

5kk neiti, pian 3v neiti ja 11v neiti, lisäksi löytyy koira ja 4 kissaa jokka riehuu pari taaperon edestä :D

Lauantaisin on viikkosiivous päivä, se kuka kerkee katsoo kahta nuorempaa.
joka päivä alotan tiskikoneen täytöllä ja pesukoneen täytöllä, muksut on nätisti keskenään olkkarissa sen aikaa. Sitten teen sen mukaan kun lapsilta ehdin :) Jos pitää vaatteita laitella ja viikata niin tuon ne olkkariin ja tuo melkein 3v viikkailee mun kanssa ja vie paikalleen omat vaatteet. Sillon tehdään ku keretään ja jaksetaan :)

No, miulla ei ollut kuin taapero ja kiltti vauva, mutta silti ei tullut mieleenkään, että olisin alkanut ikkunoita pestä tai kaappeja järjestellä. Ikkunat voi olla vuoden pesemättä, usko tai älä. Meillä on ollut onni omistaa apuaan tarjoavat mummot, jotka hoitivat pahimpiin aikoihin oikeestaan kaiken tarvittavan siivouksen, mutta jos ei olis ollut, niin en tosiaan olisi rasittanut päätäni millään kaappien järjestämisillä. Sitten kun nuorin oli puolitoista, alkoi olla voimia taas siivoiluunkin, ja kyllä tuo talo näytti pystyssä pysyneen näinkin :).

Mie olen allerginen liialle siivousinnolle, koska äitini on ihan oikeasti ylihygieeninen, enkä haluis lasten kokevan samaa ahdistusta kuin minä pienenä.

Just eilen tuskailin että pitäis nuo vaatekaapit ym järjestellä... Mutta koska??
Imuroin joskus jossain välissä enimmät hiekat eteisestä yms. Nykyään mies siivoaa viikonloppuna kun vapaalla töistä. Ajattelin palkata siivoojan pesemään ikkunat nyt keväällä. Olis ihanaa saada myös siivooja kerran kuussa tekee kunnon siivous kotiin. TAI joku viemään lapset pihalle tai muualle siksi aikaa että saa itse (miehen kanssa ) siivottua kunnolla koko kodin. Pientä pinta siivoiluahan meillä lähes joka päivä niin ei paha kaaos ja sotku pääse valloilleen. Vaikka aika kaoottiselta tää silti toisinaan tuntuu :headwall: :D

Vauva 1kk ja taaperoinen 1v1kk (ja eskarilainen, josta on kyl hurjasti jo apua... )

Mulla ainakin tällä hetkellä tuo pyykkihuolto iha rempallaan. Yks huone täynnä puhasta pyykkiä, jota ei huvita ees viikata ku vaatehuone vaatehyllyineen on iha sekasi. Niin, ja korissa oottaa iso kasa pestävää pyykkiä, jota ei huvita pestä ku ei oo kuivaustulaa :D

Meillä tällä hetkellä tuo ehtiväinen pikkumies on 1v8kk ja nuorempi herra on 6kk.
Meillä on tämän viimeisen puolen vuoden ajan siivoukset mennyt silleen, että olen siivonnut silloin kun pojat ovat sattuneet nukkumaan samaan aikaan päikkäreitään. Ja jos ihan kunnolla haluan siivota niin vien pojat päiväksi mummille hoitoon ja tulen kotiin siivoamaan. Kaapit ja ikkunat olen kyllä ihan kokonaa unohtanut - kunhan nyt joku perussiisteys pysyisi :)

Meillä vajaa 6v, 4v ja vastasyntynyt+ 2 koiraa. Ja, en kerkiä kunnolla puunata. Mutta yritän ajatella, että aikaansa kutakin. Nyt on tämmnen tilanne,että en kerkeä revetä joka kohtaan.

Yhteistyössä