Te, joilla on Akta Graco Cosmic Comfort xtp!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dask
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

dask

Aktiivinen jäsen
30.04.2008
1 293
0
36
Meillä on kyseinen istuin takapenkillä selkä menosuuntaan. Onko kukaan asentanut istuinta niin, että istuimen alla oleva jalka ei olisi pystyssä, vaan taitettuna istuimen alle? Niin istuimen saisi pystympään ja etupenkille enemmän tilaa. Käyttöohjeissa sanotaan vain, että se tukijalka (istuimen selkänojasta lattiaan menevä) on aina oltava käytössä takapenkillä, mutta tosta toisesta jalasta ei puhuta mitään. Luulen, että vyöt saisi siihen ihan yhtä hyvin kuin nytkin, kun jalka on pystyssä. Syy, miksi kysyn tätä, on se, että meille tulee toinen lapsi, eli myös kaukalo takapenkille. Mies on suht pitkä, ja hänellä tulee ongelmia ajamaan mahtumisen kanssa :( En halua kuitenkaan kääntää 1,5-vuotiasta vielä naama menosuuntaan. Aion kysyä lastentarvikeliikkeestä tästä istuimen asentamisesta, kun mennään pian kattomaan rattaita sieltä, mutta ajattelin nyt etukäteen kysyä, onko kenelläkään tästä kokemusta...

meillä on kyseinen istuin ja renauld farkussa ainakin pelkääjän paikan jalkatila jäi niin että vain minä,patkä,voin sitä käyttää. yritin kanssa tuota että se penkin eteen taittuva jalka olisi siinä penkin alla, mutta tuolista tuli liian epävakaa ja liian pysty 9kk ikäiselle. ja sitä selkänojasta lattiaan tulevaa jalkaa ei saanut enää kunnolla käyttöön.
vaihdettiin auto volvoon ja siinä mahtui kyllä olemaan etupenkillä paremmin.
nyt kun jäät ja lumet meni pois niin vaihdoin istuimen naama etusuuntaan ja taitoin tuon jalan penkin alta penkin etureunaan niin on painava tyttö helpompi saada istuimeen. likka 1v3kk

Alkuperäinen kirjoittaja kesis:
meillä on kyseinen istuin ja renauld farkussa ainakin pelkääjän paikan jalkatila jäi niin että vain minä,patkä,voin sitä käyttää. yritin kanssa tuota että se penkin eteen taittuva jalka olisi siinä penkin alla, mutta tuolista tuli liian epävakaa ja liian pysty 9kk ikäiselle. ja sitä selkänojasta lattiaan tulevaa jalkaa ei saanut enää kunnolla käyttöön.
vaihdettiin auto volvoon ja siinä mahtui kyllä olemaan etupenkillä paremmin.
nyt kun jäät ja lumet meni pois niin vaihdoin istuimen naama etusuuntaan ja taitoin tuon jalan penkin alta penkin etureunaan niin on painava tyttö helpompi saada istuimeen. likka 1v3kk

Sitä mäkin vähän ajattelin, ettei välttämättä enää olis tukeva ja se tukijalka ei välttämättä yletä... Meijän täytyy sovitella kumpi vie vähemmän tilaa ja laittaa se kuskin taakse. Mies saa sitten ajaa vaikka polvet suussa tai antaa mun ajaa :)

meillä ajan eniten minä henkilöautoa(farmari) ja sen vuoksi laitettiin poika 4v kuskin taakse cicco turvavyöistuimeen ja tyttö tuohon gracon penkkiin pelkääjän taakse.
itse olen 155 ja mies 186 eli nyt mieskin mahtuu ajamaan kun tarvii ja minä kyllä mahdun pelkääjän paikalle. kannattaa miettiä kumpi eniten autoa ajaa ja sen mukaan laittaa isuin

Alkuperäinen kirjoittaja kesis:
meillä ajan eniten minä henkilöautoa(farmari) ja sen vuoksi laitettiin poika 4v kuskin taakse cicco turvavyöistuimeen ja tyttö tuohon gracon penkkiin pelkääjän taakse.
itse olen 155 ja mies 186 eli nyt mieskin mahtuu ajamaan kun tarvii ja minä kyllä mahdun pelkääjän paikalle. kannattaa miettiä kumpi eniten autoa ajaa ja sen mukaan laittaa isuin

Meillä tulee molempien taakse istuin, se on tässä se suurin ongelma. Telakalla oleva kaukalokin vie aika paljon tilaa... Mutta täytyy kokeilla ja löytää paras ratkaisu! :)

Sitä mäkin vähän ajattelin, ettei välttämättä enää olis tukeva ja se tukijalka ei välttämättä yletä... Meijän täytyy sovitella kumpi vie vähemmän tilaa ja laittaa se kuskin taakse. Mies saa sitten ajaa vaikka polvet suussa tai antaa mun ajaa :)

Missään tapauksessa ei istuinta saa käyttää takapenkillä ilman tukijalkaa, Kuski taas ei saa ajaa "polvet suussa", vaan ajoasennon täytyy olla sellainen, että pystyy ajamaan ja ohjaamaan turvallisesti. Juuri tällaisten tilanteiden ja huonosti autoon sopivien turvaistuimien vuoksi yhä enemmän käytetään palkki-istuimia tai muuten kasvot menosuuntaan asennettavia malleja, jotka saa turvallisesti OIKEIN kiinni ja myös kuljettaja mahtuu ajamaan oikeassa ja turvallisessa ajoasennossa.

Kuljettajan väärä ja vaaarallinen ajoasento on paljon suurempi kolaririski kuin riski istumisesta kasvot menosuuntaan.

Meillä on tuosta istuimesta se Comfort-versio ja ainakaan Skoda Octaviassa sitä ei saa asennettua selkä menosuuntaan siten, että kummallekaan etupenkille jäis tarpeeksi tilaa.
Me päädyttiin kääntämään se joskus vajaa 2v iässä kasvot menosuuntaan, myös lapsi alkoi silloin viihtyä paremmin noin päin.

Yhteistyössä