te joilla ollut sappikiviä!!! auttakaahan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sappi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sappi

Vieras
mitne oireili muuten kun että kovia kipukohtauksia. oliko siis muita oireita?
mula on sappikivet todettu mutta sillon ei ollut mitään oireiluja. nyt alkanus ellanen ihme kipu oikealla puolella vatsaa.. muitakin oireita on mutta mietin jotta onko tuo kipu sappea vaiko mitä..sellanen lievä jomotus/särky tossa kylkikaarenkohdalta hieman alaspäin.

Taitaapi olla sappikipua mitä sinulla on. Hyi, inhottava tunne :( Minulla se ei koskaan ollut lievänä ennen leikkausta mutta nykyään joskus saattaa tuntua lievästi. Vesilasi tai jugurtti ym saattaa silloin auttaa.. Eivätkö päättäneet leikata kiviäsi??

oireina oli jsut järkky kipu, jollon ei voinut tehdä muuta kunvapista ja oksentaa.
Leikkaukseen pääsystä en muista, siitä on jo sen verran aikaa, mutta muutama vuosi meni, ennenlku ottivat minut tosissaan.

todettiin noin vuosi sitten ja silloin sanottiin että saa olla kun ei ole oireita. ne löytyi ihan vahingossa kun ettivät vatsasta suurentuneita imusolmukkeita. vatsaa turvottaakin aina heti kun syön nykyään ja röyhtäyttää hirmusti vaikka syömisestä olisi aikaa. ai niin ja mullakin yksi iso kivi siellä

Pääsin aika nopeasti leikkaukseen silloin, koska minulla oli erikoinen tilanne (olin lähdössä 2kk päästä aupairiksi) Muuten olisin varmasti joutunut odottamaan kauemminkin. Mutta jos on kovinkin kipeä niin mene lääkäriin. Tarkistavat tilanteen ja jos on oikein pahaksi mennyt niin saatat päästä akuuttiin leikkaukseen.

mulla kipu siis ei ole mitnekään kovaa kerran ollut sellanen et luulin jotta siihen kuolen kun puristi ja kirisit selkään asti ja nyt yski yö tuli sellanen lievä joka mieni ohi aika nopeaa. mutta sellanen lievä jomotus on melkeen viikon ollut tuossa ylävatsalla oikealla.

Yhteistyössä