Te, joilla ollut lantion muljahtelua, hääpyliitosten poksahtelua ja nivelten yliliikkuvuutta ja muita jalkovälin alueelle kohdistu

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Miten ne vaivat on käyttäytyneet itse synnytyksessä?
Jos nyt kuvitellaan, että häpyliitokset menevät joka kerta kylkeä kääntäessä sijoiltaan, niin että taju meinaa lähteä, on synnytyskin sen puolesta varmasti yhtä tuskaa?
Mä en pelkää, tai edes jännitä synnytystä yhtään, mutta tuo vaiva saa mut kyllä pelkäämään siitä aiheutuvaa kipua. Aiemmissa raskauksissa tämä vaiva on ollut hyvin pientä, nyt se on päällimmäinen asia tässä raskaudessa. :(
Jos jollakin on kokemusta tai esim. vinkkejä synnytysasentojen suhteen, niin otan ne kiitollisena vastaan.

:)

Voiko raskaus löystyttää myös jalkojen tai käsien niveliä?
Musta tuntuu että jotain olisi tapahtunut kun kädet ja jalat muljahtelee paikoiltaan paljon herkemmin kuin ennen

Alkuperäinen kirjoittaja no entä nää?:
Voiko raskaus löystyttää myös jalkojen tai käsien niveliä?
Musta tuntuu että jotain olisi tapahtunut kun kädet ja jalat muljahtelee paikoiltaan paljon herkemmin kuin ennen

juu, mulla on tätä myös. nilkat taipuu helposti, jos astelee varomattomasti ja ranne muljuu kauppakasseja kantaessa.

Kuopusta odottaessa nivelet olivat niin löystyneet, että kävely oli todella vaikeaa, mulla meni joku nikama tuolta paikoiltaan aina välillä. Ja muita kivoja vaivoja. Fysioterapiassa kävin odotusaikana, siitä oli jonkin verran apua. Pelkäsin kyllä synnytystä, mutta siinä en tuntenut niitä nivelkipuja samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Kuopusta odottaessa nivelet olivat niin löystyneet, että kävely oli todella vaikeaa, mulla meni joku nikama tuolta paikoiltaan aina välillä. Ja muita kivoja vaivoja. Fysioterapiassa kävin odotusaikana, siitä oli jonkin verran apua. Pelkäsin kyllä synnytystä, mutta siinä en tuntenut niitä nivelkipuja samalla tavalla.

Hyvä että sait apua :) Mulla oli vastaavia vaivoja, eikä lääkäri ottanut niitä lainkaan tosissaan, sanoi vain että se kuuluu asiaan, vaikka minulla oli kipuja ihan koko ajan :/ Synnytyksessä en noita kipuja tuntenut mitenkään erityisesti, siinä kun oli niin paljon muutakin, että kaikki fyysiset tuntemukset sekoittuivat toisiinsa. Toipuminen tosin vei paljon aikaa, edelleen kuuluu etenkin lantion ja alaselän alueelta ihan kunnon paukauksia välillä kovan kivun saattelemana.

Minulla oli häpyliitoksen löystymä viimeraskaudessa. On just aivan törkeän kipeä käännitpä sitten kylkeä tai nousit portaat. Se liittymä saattaa haljeta synnytyksessä, jolloin sen parantuminen on kivuliaampaa ja hitaampaa, kuin keisarinleikkauksesta. Minulla kaksi lääkäriä suositteli just tuon liitoksen halkeamisen vaaran takia sectiota, mitä en uskaltanut ottaa. Lääkärit sanoi, että leikkaussali on valmiina, jos ei onnistukaan. Onneksi synnytys meni hienosti:)

Noh, mulle sanottiin, että kivut jää synnytyspöydälle, mutta...
päivänä jolloin synnytys käynnistyi en päässyt sängystä ylös. Mies kiskoi mut ja mä huusin ja itkin kun sattu niin sairaasti, pääsin kävelemään tuettuna. Sain synnytyksessä spinaalin ja näin ollen en tuntenut kipua ponnistaessa ollenkaan. Koko raskausaika sensijaan oli yhtä helvettiä. Kivut palaavat vieläkin (synnytyksestä melkein kuusivuotta). Lonkat löytsyivät pysyvästi, häntäluu viottui jotenkin koska on välillä sairaan kipeä.
että silleestä.

Yhteistyössä