Te joilla ollu kipeitä supistuksia jo noin rv 20 alkaen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja frida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli kummankin lapsen kohdalla suppareita noilta viikoilta, välillä kipeitäkin, mut enemmänkin häiritsi et niitä tuli jatkuvasti jos ei vaan ottanu tosi rauhallisesti. Eka synty rv 39+2 kesto 9,5 h ja toka rv 41 kesto 9 h.

Molemmissa oli, ja olin saikulla molemmista raskauksista. Esikoisen aikana jouduin vähän ennen rv 30 osastolle tippaletkun jatkeeksi, kun meinasi baby syntyä jo... Esikoinen synty 38+1, kesto 4h 20min, kuopus 39+0 kesto 1.5h jälkeisvaihe mukaanluettuna :whistle:

Itselläni ei ole aikaisemmin ollut, mutta nyt tästä kolmosesta on, vaikka viikkoja vasta rv18+.

Mutta parilla kaverilla on ollut puolesta välistä lähtien kipeita suppareita. Toisella poika synty rv 37+0 ja toisella 41+3

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis niitä kivuttomia vatsankiristelyjä vai? Käytännössä alusta asti. Eka sektiolla 39+5, toka 38+5.

Ei vaan semmosia mihin liittyy kipua.. Mulla siis tullut sekä noita kivuttomia vatsankiristelyjä, että "menkkakipuja". Kohdunsuulla oli kaikki kunnossa, ei ollut avautunut eikä pehmentynyt onneksi. Mulla nyt rv 25+6 ja toivon tosiaan, että lasketun ajan tienoilla tai vaikka ylikin pääsisin :)

Mulla ekassa supparit alkoi rv 24 ja siitä liikuntarajoitteinen saikku, kun kohdunsuulla jo muutoksia. Supparit tod.näk. alkaeen aiemmin, mutta ei ymmärtänyt. Vauva syntyi rv 35. Tokassa supparit alkoi rv 13 ja saikku rv 19. Tosi hissukseen olin ja sain vauvan pysymään matkassa rv 38. Rv 35 paikat auki 3 cm. Nyt sama alkoi jo rv 12 ja saikku heti. Hissuteltu on jo jonkin aikaa. Nyt menossa rv 19. Joka kerta näköjään alkaa aikaisemmin, mutta itse osaa olla varovaisempi.

2 ekan kanssa ei ollut mitään erityistä raskausaikana (paitsi perätila) ja syntyivät lasketun ajan kieppeillä mutta tän kolmannen kanssa on ihan alusta asti ollut runsaita verenvuotoja ja nyt oikeita, kipeitä ja järkkyjä supistuksia 23 vkolla. täyslevolla onneksi rauhoittuivat ja sain tänään luvan alkaa hissukseen olla jalkeillakin...päivä kerrallaan niin olisi jonkinlaiset eloonjäämismahdollisuudet vauvalla sitten jos jotain tapahtuisi.

Mulla ollut molempien lasten kanssa juurikin noin raskauden puolesta välistä lähtien supistuksia. Varsinkin esikoista odottaessa ei voinut liikkua ollenkaan kun heti supisti! Olinkin pitkään saikulla ja lääkärin ohjeena oli ettei saa nostaa mitään käsilaukkua painavampaa... :xmas: No tietysti kuopusta odottaessa se vain käsilaukkujen nostelu ei ollut mahdollistakaan! Molempien kohdalla on pelätty ennenaikaista synnytystä, mutta lapset ovat sitten kuitenkin syntyneet 40+2 ja 40+1. Tämä kolmonen syntyy sitten varmaan laskettuna päivänä! B)

syntyi rv 40+2, kesto vajaa 11h, ponnistus 12min. Toinen lapsi oli. Ja niin kipeitä oli supparit, että sai töissäkin nojailla ja puhallella välillä, että ohi meni. Silti kesti raskaus loppuun saakka, vaikka kyllä pelkäsin joka päivä, että lähteekö syntyyn.

Eka meni yli, syntyi spontaanisti rv 41+3, synnytys kesti 22h.

Toinen syntyi käynnistettynä liian vähäisen lapsiveden vuoksi rv 38+1, kesti 3,5h.

Molemmissa siis ennakoivia suppareita rv 16+ lähtien, ja reippaasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Eka meni yli, syntyi spontaanisti rv 41+3, synnytys kesti 22h.

Toinen syntyi käynnistettynä liian vähäisen lapsiveden vuoksi rv 38+1, kesti 3,5h.

Molemmissa siis ennakoivia suppareita rv 16+ lähtien, ja reippaasti!

Sori, en tajuu miks kirjoitin nimerkkiin ap :) Harmailija sekoilee...

Mulla on ollu toisen lapsen kohdalla ja tuntui, että se saattaa vaikka syntyä, jos teen vähänkään enemmän kuin sipsuttelen etanavauhtia. Löytyi agalactia-bakteeri (jos nyt meni kirjoitusasu oikein). Antibiooteilla vaiva häipyi ja pääsin ihan hölkkäämäänkin loppuraskauden ajan. Mutta jos juttu vaivaa kovasti, niin asia kannattaa tarkistaa, sillä toi bakteeri on vaaraksi vauvalle sekä vatsassa että synnytyksessä

Mulla kaikissa kolmessa raskaudessa supistellut noin 20 viikolta lähtien ja paljon. Eka oli sektio 40+4, toinen käynnistettiin 37 ja tässä kolmannessa on ekaa kertaa supistelut saanut jotain aikaiseksi ennen aikojaan. Viikkoja nyt 32 ja kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt.

Yhteistyössä