Te joilla lapsiluku täynnä...

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
oletteko aivan varmoja asiasta?

Tuntuuko koskaan siltä, että jos kuitenkin vielä yksi?

Montako lasta löytyy?

Tuleeko se tunne sitten kuitenkin kun tietää että perhe on kasassa?

Miulla on vain yksi, ajatuskin toisesta saa niskakarvat pystyyn ja mahan sekaisin eli pelkkä ajatuskin toisesta kauhistuttaa |O

vieras
Meillä on kaksi lasta ja kolmas syntyy syksyllä. Kakkosen jälkeen oli tarkoitus ettei enää vauvoja, mutta jotain puuttui. Nyt vahvasti sellainen tunne, että kun kolmonen syntyy niin meidän perhe on kasassa. Toivon kovasti tunteen säilyvän:)

vieras
Minä kuulun niihin, joilla varmasti aina tulee olemaan se tunne, että yhdelle, tai ties kuinka monelle, olisi vielä sydämessä tilaa ja suorastaan kaipuukin siihen. Mutta järki ja kaikki mahdolliset tekijät määrää, että tässä se nyt on tämä meidän perhe. Jonkinlainen surutyö kai edessä sitten, koska en halua omien halujeni vievän jo olemassa olevilta lapsilta mahdollisuuksia kaikkeen hyvään => halvempia harrastuksia, ahtaita huoneita, vähemmän huomiota jne. Välillä tuntuu, että näin on oikein hyvä, välillä iskee haikeus :) Meillä siis neljä lasta ja olen vasta 30v, joten vielä on edessä monia ystävien lasten syntymiä yms., mitkä herkistää aina :) Mutta todennäköisesti se viides lapsi ei kuitenkaan sitä ikuista vauvakuumetta veisi mennessään :D

En todellakaan ole asiasta varma :D mutta en ole kyllä varma siitäkään että haluanko vielä lisää lapsia. Nyt on hyvä näin, mutta nähtäväksi jää että muuttuuko mieli.

Ei tunnu tällä hekellä siltä että "entä jos vielä yksi", kun pienin lapsi on vasta 1kk.

Lapsia nyt 3...mutta kyllä tänne ehkä saattais joskus vielä uusi vauva mahtua :) Se jää nähtäväksi :)

ev
2 lasta. molemmat jo koululaisia. ja ei tule koskaan enää edes mieleen että tekis lapsia lisää. on jo niin helppoa noiden kanssa että vauva ym taaperoaika ei vaan houkuttele, ahdistaa lähinnä pelkkä ajatuskin.

Mulla on nyt vahva tunne siitä, että sitten kun tää vauva on syntynyt niin lapsiluku ois täynnä. Kaksi lasta on ihan tarpeeksi.

Mutta eipä sitä varmaksi voi sanoa, jos vaikka 10 vuoden päästä mieli muuttuu.

kinuski
Olen varma että meille ei enää lapsia, mutta välillä tulee tunne että jos vielä kuitenkin. Siksi en uskalla mennä vielä sterilisaatioon. Meillä 2 lasta, tai no yhteensä 3.

No periaatteessa olen varma, ettei meille tule enempää... Nyt neljä lasta, nuorin 4 kk. Ja kyllä se niin on, kun ikää tulee lisää ei jaksa enää samalla tavalla. Vaikka toisaalta, meillä on esim. esikoisen ja kuopuksen välillä ikäeroa miltei 12 vuotta, muillakin kuopukseen verraten aika paljon tuntuu kuin hän olisi taas meidän 'esikoinen'. Pystyy keskittymään vauvaan ihan eri tavalla kuin, että kaikki olisi ihan pieniä...

Mutta ei mulla sellaista tunnetta ole, että nyt on kaikki kasassa :whistle: tiedä vaikka vielä saisin miehen ylipuhuttua :LOL:

kolmen äiti
3 lasta ja 99,9% varmuudella enempää ei tule!!
Nyt kun kuopus on jo yli 4v, elämä alkaa olla niin paljon helpompaa, etten todellakaan kaipaa mitään vauva-aikaa. Meidän vauvat on olleet ns. helppoja, mutta kyllähän isompien kanssa esim. reissaaminen on helpompaa ;)

Kaksi lasta. Kolmas yritti tulla, muttei tullutkaan.
En tiedä, lapsiluku saattaa jäädä kahteen, kolme olisin halunnut.

Satu
yhtään lasta ei enää tule. 4 lasta on ja yh olen joten eipä onneksi ole miestäkään. Eikä pääkoppa kestäis enää raskauksia jotka olleet suorastaan kamalia esim. viimeisimmän kohdallakin 5vkoa sairaalassa sektion jälkeen ja jatkuva sörkkiminen äippäpolilla otti jo päähän

Yhteistyössä