Te joilla lapsi nukahtanut alusta asti itse (neuvoja kaipaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rebaheb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rebaheb

Vieras
Mulla nyt kolmeviikkoinen vauva, joka tähän asti nukahtanut aina saman tien kun on sänkyyn laskenut, mutta nyt alkanut huutaa kun huomaa, että vierestä lähtee pois. Miten te olette tässä tilanteessa tehneet?

Ollut vieressä, silitellyt tmv niin kauan, että hän nukahtaa tai pitänyt sylissä. Minusta vauvojen ei kuulu osata nukahtaa yksin. Jotkut nukahtavat, mutta eivät läheskään kaikki.

Ota viereen.

Koska kyseessä vasta likimain vastasyntynyt, ei hänen kanssaan voi olla vielä johdonmukainen nukkumisessa koska hän ei voi käsittää sitä, että äiti riistetään pois.

Meillä vauva on saanut olla vieressä jos on sitä tarvinnut. Suurimman osan nukahtamisista nukahtaa yksikseen. Eilen vaati syliä, tänään tippui itse. Ikää nyt 6kk.

Meillä toi nuorin tykkäsi nukkua kovasti vaunuissaan :) Joskus jos otin viereeni niin huomasin,että ei tykännyt olla vaan heti rauhoittui kun vaunun koppaan laitoin. Mutta yleensä pienet haluaa olla vieressä eikä 3-viikkoselta voi vielä vaatiakaan,ett' yksin pitäisi osata nukahtaa.

olisin aina vieressä kunnes rauhoittuu! Mutta alusta asti olen pitänyt huolen että lähden pois viereltä ennenkuin nukahtaa. Ja kaikki mennyt aina tosi hyvin, käninät loppunut parin illan jälkeen aina. Nyt 1v10kk ja itse menee yläkertaan nukkumaan, perästä käyn antamassa pusun ja hyvänyön halin.

Kakkosen kanssa tein niin (kylläkin vähän isompana kuin kolmiviikkoisena - tarkkaa ikää en muista, kun tytykin on jo 10v), että kun vaavi vaikutti väsyneeltä, niin vein hänet omaan sänkyynsä vielä hereillä ja hän saattoi nukahtaa sinne. Toimi kuin junan vessa :)

taas otin viereen ja niin me nukuttiin 6kk perhepedissä, kunnes eräänä iltana koitin laittaa omaan sänkyyn ja sinne jäi. Nukahtaa itsekseen, hetken pyörii, sitten uinahtaa =)

Meidän neiti nukahti alkuun itse, sitten jossakin vaiheessa ei. Sitten nukutettiin rintakehälle (vain yösyötöltä, muulloin nukahti edelleen itse. Kun nukahti, nostin omaan sänkyynsä ) jonkun aikaa. Jossakin vaiheessa alkoi taas nukahtaa parhaiten vain kun laskee omaan sänkyynsä.

Nyt ikää 5 kk ja nukahtaa itse. Tällä hetkellä ainakin. Tuo on pieni vielä, saa muuttaa mieltään. :)

(tosin yksi niksi siinä on. Meidän neiti nukahtaa vain kyljelleen. :D)

Jos mä oisin sä, ottaisin sitten viereeni, syliini, mitä vauva kaipaakaan. Pieni se vielä on. :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
ota hyvänen aika viereen, sehän on ihan pieni vielä:)

Niin teenkin, mutta tässä ketjussa oli niin paljon niitä, jotka eivät nukuta, joten ajattelin kysyä miten he ovat tehneet ;)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1470669

Yhteistyössä