Te, joilla lapset on hoidossa perhepäivähoitajalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun on olleet kaikki muut pph:lla paitsi nyt nuorin. Ovat menneet hoitoon 10kk-1,5 v ikäisinä. Osa tädeistä on ollut ihan kivoja, mutta valitettavasti on huonojakin kokemuksia. Halusin lapseni mielummin pk:n mutta kunnassamme ei ollut sellaista aiemmin. Tykkään, että on eri aikuisia, jos ei synkkaa yhden kanssa, niin ei ole yksin sen yhden varassa sitten.

Esikoinen oli 3kk pph:lla, meni 10kk iässä. Ja 1,5vuotiaasta kaksi vuotta. Kuopus lähtee 1v. ikäisenä, isoveli on 4,5v.

Miksi? Koska haluan, että lapseni yksilölliset tarpeet huomioidaan ja että hänellä on mahdollisuus rauhalliseen syliaikaan päivän aikana. Samoin koen perhepäivähoitajan huomattavasti joustavammaksi kuin päiväkodin.

Lapset ovat yksityisellä perhepäivähoitajalla, koska halusin tutun hoitajan ja koska hoito on edullisempaa kuin kunnallisella puolelle.

11kk, loistavasti on mennyt (on ollut nyt puol vuotta), kaverina toinen samanikänen lapsi!
Aamulla aina samahoitaja, kun vien lapsen hoitoon, hoitajan kanssa helppo sopia muuttuvista aikatauluista (esim. haen myöhemmin/aikasemmin), lapsella yksi aikuinen johon kiintyä, kun hoitaja sairaana (tai hoitajan lapset) lapsi joutuu varahoitopaikkaan (meillä ryhmis), jos lapsi/lapset eivät tykkää jostain ruuasta hoitaja voi tehdä sellaista ruokaa mikä maistuu

mä olen pohdiskellut mun tytön hoitoon laittamista (on kohta 1v) ja miettinyt perhepäivähoitajalle viemistä, koska se on kumminkin kodinomaisempi paikka ja kun tyttö vielä lisäksi on korvalapsi. Ajattelin 1,5-2-vuotiaana laittaa hänet hoitoon. Jotenkin mua kammottaa ajatus isosta lapsiryhmästä kun olen ite sellasessa ollu. :/

Tyttö meni 1v 4kk pph:lle koska en halunnut noin pienenä päiväkotiin. Joka ei ole niin kodinomainen paikka. Hoitaja oli ihana ja tyttö viihtyi,loppui vaan jo vuoden päästä kun hoitaja muutti. 2.hoitomuoto oli kolmiperhepäivähoito ja sanoisin näin jälkeepäin että ihan ookoo,hoitaja oli usein saikulla ja näin päästii kiinni päiväkotielämään. Tämäkin hoitaja lopetti nyt kesällä ja tästä kypsyneenä hain tytölle päiväkotipaikan syksylle. Sain hyvän pienen 22 lapsen päiväkodin jossa vain 1 3-5v ryhmä,ja jossa ite olin töissä viime kauden.

Meillä on pieni pph:lla ja kyllä siinä minusta varsinkin pienelle on monta plussaa päiväkotiin verrattuna. On tosiaan kodinomainen, hoitaja on kuin lapsen kolmas mummo eli tosi rakas ja läheinen ihminen, ei saa niin paljon pöpöjä kuin isossa ryhmässä, kaikki paljon yksilöllisempää, ehtii jutella hoitajan kanssa paremmin kuin päiväkodin hulinassa... Miinusta on se, että kun hoitaja sairastuu tai pitää jonkun lomapäivän, niin joutuu varahoitajalle.

Poika meni pph:lle 10kk:n ikäisenä. Pojalla (kohta 3v. ) on ollut hoitouransa aikana kaksi aivan ihanaa perhepäivähoitajaa. Ei ole mitään pahaa sanottavaa kummastakaan. Hyvin on mennyt ja poika on viihtynyt. =)

meidän tyttö meni 3-vuotiaana pph:lle.Jos olisin ollut viisaampi,olisin hakenut päiväkotiin aiemmin.Pph:lla ei aikaa tarjota isommille lapsille virikkeitä,esim.askartelua tms..kun aika menee vaippaikäisten kanssa.Puukynät ja paperi olivat ainoat askartelut.Ruoka oli monipuolista ja vaihtelevaa,siitä täysi kymppi.

meidän neiti aloitti 2vuotiaana pph:lla ja ongelmia tuottivat hoitajan sairauslomat.Varahoitopaikka piti vanhempien itse soitella,mihin mahtuu.Muutamaankin otteeseen meille tarjottiin varahoitopaikkaa 30km:n päästä,joka olisi ollut silloin ainoa paikka johon mahtui.Eli se varahoitosysteemi on syvältä pph:lla.

Alkuperäinen kirjoittaja pimandeerus:
meidän tyttö meni 3-vuotiaana pph:lle.Jos olisin ollut viisaampi,olisin hakenut päiväkotiin aiemmin.Pph:lla ei aikaa tarjota isommille lapsille virikkeitä,esim.askartelua tms..kun aika menee vaippaikäisten kanssa.Puukynät ja paperi olivat ainoat askartelut.Ruoka oli monipuolista ja vaihtelevaa,siitä täysi kymppi.

Meillä on tainnut käydä supertuuri, kun pph loihtii isompien kanssa jos jonkinlaista askartelua, vaikka on 2 vaippaikäistäkin. Vaippikset nukkuu pitemmät unet tai sitten noi isot ei nuku lainkaan ja ne askartelee sillä välin. Meidän pph tekeelounasruuan aina valmiiksi etukäteen tai laittaa sen aamulla hautumaan uuniin eli ei tee edes ruokaa silloin kun lapset ovat hoidossa.

meillä lapset meni 3v 4v3kk ja 5v6kk ja päiväkotiin hain mutta ei ollut tilaa,luojan kiitos osui aivan ihana pph hoitaja, kun pienet nukkuu pelaa isompien kans,tekee kirjoitus,luku ym harjoituksia,askartelee

esikoinen oli 1v3kk, kakkonen tasan vuoden ja kolmonen tulee olemaan tasan vuoden hoidon aloittaessaan. Ainakin kahdella ekalla on sujunut loistavasti pph:lla olo. Olen ollut tosi tyytyväinen.
Haluan ehdottomasti alle 3 -vuotiaan pph:lle. Pienessä ryhmässä pienen ihmisen tarpeet on helpompi huomioida :)

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Alkuperäinen kirjoittaja pimandeerus:

Meillä on tainnut käydä supertuuri, kun pph loihtii isompien kanssa jos jonkinlaista askartelua, vaikka on 2 vaippaikäistäkin. Vaippikset nukkuu pitemmät unet tai sitten noi isot ei nuku lainkaan ja ne askartelee sillä välin. Meidän pph tekeelounasruuan aina valmiiksi etukäteen tai laittaa sen aamulla hautumaan uuniin eli ei tee edes ruokaa silloin kun lapset ovat hoidossa.

Meilläkin on käynyt ilmeisesti hyvä tuuri, sillä pph kyllä ehtii askartelemaan, piirtämään, maalaamaan ym. muksujen kanssa. Vaippaikäisiä hänellä on hoidossa 3. =)

meille sttui maailman paras hoitaja. tyttö meni mielelään ja hoitaja otti lapsen ilolla vastaan. Yksilöllistä ihanaa, lasta huomioivaa hoitoa. hoito loppui kuin lapsi meni kouluun. edelleen muistetaan puolin ja toisin toisiamme. jaetaan esimurkun iloja ja suruja. Ihana hoitomuoto. Ei tulehduskieteitä, täitä eikä mitään muutakaan jotka pyörii usein päiväkodissa. Lapsi oli hoitajan perheen omille isoille lapsille myös tärkeä. en muuta huoliskaan!

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Meillä on pieni pph:lla ja kyllä siinä minusta varsinkin pienelle on monta plussaa päiväkotiin verrattuna. On tosiaan kodinomainen, hoitaja on kuin lapsen kolmas mummo eli tosi rakas ja läheinen ihminen, ei saa niin paljon pöpöjä kuin isossa ryhmässä, kaikki paljon yksilöllisempää, ehtii jutella hoitajan kanssa paremmin kuin päiväkodin hulinassa... Miinusta on se, että kun hoitaja sairastuu tai pitää jonkun lomapäivän, niin joutuu varahoitajalle.

Aivan kuin minun suustani. :)

Yhteistyössä