[QUOTE="minä";25652778]Kyllä minullekin lastenvaatteen laadukkuus merkitsee sitä, että sen saa pestä vähintään 40 mielellään 60 asteessa. Ei ne tahrat lähde kylmällä vedellä ja kertoo jotain painatuksen laadusta pesulämpötila. Småfolkit kulahtavat aika pikaiseen.[/QUOTE]
Hyvälaatuinen vaate ei tartte 60asteen pesua. Ei meidän vaatteisiin jää tahroja, vaikka pesen kaiken 40asteessa. Miksi ihmeessä pesisin ne turhaan isommassa asteessa. Olen saanut Metsolan keltaisen froteepaidan puhtaaksi mustikkakeitosta ihan siinä 40asteessa

Oon saanut marimekkoon jäämään tahran ja siinä on 60 pesu...
Småfolk nukkaantuu, jos sitä ei käännä. Tosin se pätee todella moneen vaatteeseen. Laatueroja on hieman vaatteiden välillä. Kahden vuoden käytön jälkeeen meillä ei kyllä ko vaate enää mene kierrätykseen. Metsolan froteet ovat huippulaatua ja kestävät kyllä useamman lapsen.
Duns ja villervalla kannattaa nukkakammoisen jättää väliin paitojen osalta, housut ovat laadukkaampia. Moonkids on vähän siinä ja mitoitus on outo. Mulla ei ole kokemusta heidän froteestaan.
Muita ihan hyviä ovat MoloKids, Ej Sikke Lej, Geggamoja, Kameliont Design, NovaStar, Muru. Pop on ihan hyvä ja ei mulla ole mitään valittamista ollut noista muutamasta Meandin paidastakaan. Aarrekidillä ja Shampoodlella on kans ihan hyvät vaatteet (jälkimmäinen on minusta pientä mitoitusta, eikä kyllä mene ihan niin pitkään kuin kehutaan)
Snoozy on ok, mutta hyvin ohutta materiaalia (ei taida soveltua vaatteensa rikkoville)
Yleensäkin velour ja froteevaatteet kestävät paremmin kuin trikoo.