Te joilla kokemusta laadukkaista lasten vaatteista esim. Metsolan sivuston vaatteet, mitkä merkit hyviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laatua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laatua

Vieras
Joissakin näistä pesumerkintä vain 30 astetta joka kertoo aika paljon joten ootteko törmänneet laadukkaisiin vaatteisiin joissa olisi jopa pesu 60 tai 40 asteessa?
Småfolk paidoissa oli vain 30 ainakin joihin itse olen törmänny. Meillä tulee sen verta pyykkiä joten olisi hyvä pystyä peseen varomatta, ja jotta kestäisi.

[QUOTE="Yrittäjä";25652709]määrittele ekana, mikä on laadukas lastenvaate.[/QUOTE]

Luithan sinä?

Sellainen, jonka pesusuositus on 40 tai 60. Eli vaate, jonka puhdistukseen valmistaja suosittelee käyttämään kovasti luonnonvaroja jo pesuveden lämmitysvaiheessa.

Småfolkilla on mielestäni laadukasta vaikka niissä pesumerkintä onkin tuo 30 astetta. Johtunee siitä, että kankaassa on Modaalia. Olen kyllä pessyt välilä vahingossa niitä 40 asteessakin eivätkä mitenkään ole siitä kärsineet.

Luithan sinä?

Sellainen, jonka pesusuositus on 40 tai 60. Eli vaate, jonka puhdistukseen valmistaja suosittelee käyttämään kovasti luonnonvaroja jo pesuveden lämmitysvaiheessa.

Kyllä minullekin lastenvaatteen laadukkuus merkitsee sitä, että sen saa pestä vähintään 40 mielellään 60 asteessa. Ei ne tahrat lähde kylmällä vedellä ja kertoo jotain painatuksen laadusta pesulämpötila. Småfolkit kulahtavat aika pikaiseen.

Mä olen Småfolkin vaatteet pessyt surutta 40 asteessa, eivätkä ne ole musta siitä sen enempää kärsineet... Mutta aika harvassa merkkivaatteessa on pesulämpötila 60 astetta, 40 astetta on yleisin. Polarn o pyretin joissain vaatteissa on 60 astetta ja ne ovat musta ihan laadukkaita. Omet lempimerkkini ovat Phister & Philina (pesu 40 astetta) sekä juuri tuo pop.

[QUOTE="minä";25652778]Kyllä minullekin lastenvaatteen laadukkuus merkitsee sitä, että sen saa pestä vähintään 40 mielellään 60 asteessa. Ei ne tahrat lähde kylmällä vedellä ja kertoo jotain painatuksen laadusta pesulämpötila. Småfolkit kulahtavat aika pikaiseen.[/QUOTE]

Mikäli pesuveden lämpötila on verrannollinen vaatteen laadukkuuteen, niin silloin ehtotan ostamaan huippulaadukkait pellava-vaatteita. Pellavan saa peatä jopa 90 asteessa.

[QUOTE="mie";25652811]Småfolk ei kulahda vaan on jo uutena sen tyylinen että on "retroa" eli kulutetun/vanhan näköistä. Toiset tykkää, toiset ei.[/QUOTE]

Ai. Kyllä mun ostamat småfolkit on ollu uutena ihan uuden näkösiä ja muutaman pesun jälkeen ne on ollu ihan nyppyisiä ja väri on haalistuneempi kuin mitä se uutena oli. Inhoan pesunukkaa yli kaiken ja juuri sitä niihin tulee ihan hirveesti jo lyhyessä ajassa. Esim Meandin paitoihin ei ollenkaan tuu samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Yritttäjä;25652822:
Mikäli pesuveden lämpötila on verrannollinen vaatteen laadukkuuteen, niin silloin ehtotan ostamaan huippulaadukkait pellava-vaatteita. Pellavan saa peatä jopa 90 asteessa.

Pellava kestää, se on totta. 4-vuotiaamme juhli viime kesän juhlat 70-luvun alun pellavaisissa polvihousuissa ja pellavapaidassa.

Ja niillä oli moni pieni mies juhlinut näiden 40 vuoden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Yritttäjä;25652822:

Yhä vieläkin jankkaan, että en osta puuvillatrikoistavaatetta jonka saa pestä vain 30 asteessa, koska puuvillasta ei se tahra lähde siinä lämpötilassa, Joten en laske sellaista vaatetta laadukkaaksi, jos sitä ei saisi lapsi tahria.

[QUOTE="minä";25652778]Kyllä minullekin lastenvaatteen laadukkuus merkitsee sitä, että sen saa pestä vähintään 40 mielellään 60 asteessa. Ei ne tahrat lähde kylmällä vedellä ja kertoo jotain painatuksen laadusta pesulämpötila. Småfolkit kulahtavat aika pikaiseen.[/QUOTE]
Hyvälaatuinen vaate ei tartte 60asteen pesua. Ei meidän vaatteisiin jää tahroja, vaikka pesen kaiken 40asteessa. Miksi ihmeessä pesisin ne turhaan isommassa asteessa. Olen saanut Metsolan keltaisen froteepaidan puhtaaksi mustikkakeitosta ihan siinä 40asteessa :) Oon saanut marimekkoon jäämään tahran ja siinä on 60 pesu...

Småfolk nukkaantuu, jos sitä ei käännä. Tosin se pätee todella moneen vaatteeseen. Laatueroja on hieman vaatteiden välillä. Kahden vuoden käytön jälkeeen meillä ei kyllä ko vaate enää mene kierrätykseen. Metsolan froteet ovat huippulaatua ja kestävät kyllä useamman lapsen.
Duns ja villervalla kannattaa nukkakammoisen jättää väliin paitojen osalta, housut ovat laadukkaampia. Moonkids on vähän siinä ja mitoitus on outo. Mulla ei ole kokemusta heidän froteestaan.

Muita ihan hyviä ovat MoloKids, Ej Sikke Lej, Geggamoja, Kameliont Design, NovaStar, Muru. Pop on ihan hyvä ja ei mulla ole mitään valittamista ollut noista muutamasta Meandin paidastakaan. Aarrekidillä ja Shampoodlella on kans ihan hyvät vaatteet (jälkimmäinen on minusta pientä mitoitusta, eikä kyllä mene ihan niin pitkään kuin kehutaan)

Snoozy on ok, mutta hyvin ohutta materiaalia (ei taida soveltua vaatteensa rikkoville)

Yleensäkin velour ja froteevaatteet kestävät paremmin kuin trikoo.

Viimeksi muokattu:
Mielestäni laadukas vaate on sellainen joka kestää kulutuksen, pesun jopa 60 asteessa jossa tahratkin huuhtoutuvat poies, ja lisäksi värit pysyvät hyvinä eikä nukkaantumista juurikaan tule.

Ja jos joku alkaa jostain veden kulutuksesta ja sähkön menosta puhumaan, tämä varmasti totta. Onko kuitenkin hyvä ostaa huonoja vaatteita joita pitää laittaa tiheämmin pois ja ostaa uusia ja näin taataan lentokoneen päästöt yms. huonot olot työntekijöillä. Arvokysymys tämäkin, totta. Kaikilla ei tietenkään varaa. Muuten minä kyttään näitä esimerkiksi huutonetistä, mahtavaa kierrätystä.

[QUOTE="aloittaja";25652944]Mielestäni laadukas vaate on sellainen joka kestää kulutuksen, pesun jopa 60 asteessa jossa tahratkin huuhtoutuvat poies, ja lisäksi värit pysyvät hyvinä eikä nukkaantumista juurikaan tule.
[/QUOTE]
Laadukkaasta vaatteesta lähtevät tahrat pois jo 40asteessa :) Aseta toki vähän tiukempi vaatimus vaatteelle...

Mä pesen kaikki aina 50asteessa, ku se on meillä pikapesun lämpötila, en ees lue pesumerkintöjä. Hyvin on värit pysyneet ainakin Popissa, Moonkidsissä, Novastarissa ja Molo Kidsissä.

Kameleont designin velour on tosi hyvää, kestää monen lapsen käytön! Trikoissa heillä laatu vaihtelee, on ihan huippua ja sitten sellaista nukkaantuvaa.

Metsolan froteessa kyllä laatu vaihtelee tosi paljon, muutama vuosi sitten oli ihan huippua traktori-froteeta, joka ei ole mennyt miksikään monen lapsen käytössä! Toisaalta taas jotkut frotee-housut (parin vuoden takaiset) eivät ole kestäneet edes yhtä lasta siisteinä. Velourhaalarit ovat kestäneet oikein hyvin.

Lipfishiä olen kuullut kehuttavan, mutten vieläkään ole saanut muksuille hankittua - listalla on...

Småfolk pitää tosiaan pestä nurinpäin - meillä on kestäneet varsin hyvinä vaikka olen pessyt 40 asteessa.

Maxomorran velourit on kans hyviä, kestävät useamman lapsen käytön! Trikoo heilläkin vaihtelevan laatuista - löytyy ihan huippua ja sitten sitä toista päätä...

Nova staria olen ostanut käytettynäkin (lähinnä resorifarkkuja) ja taitavat yhtä hyvinä lähteä eteenpäinkin vielä. Nyt olen hankkinut myös trikoota, mutta ei ole vielä käyttökierrossa ollut, joten en osaa laadusta vielä kertoa.

6-vuotiaani paidoista puolet on ostettu Lastenmetsolasta: Småfolkia, Villervallaa, Metsolan froteeta. Olen aina pessyt ne 40 asteessa, eikä ole mennyt yhtään huonoksi! Tottakai vaate kuluu pesussa ja käytössä, mutta mielestäni nuo on kestäneet erittäin hyvin! Villervalla etenkin on paksua kangasta ja vieläpä halvempaa kuin muut =)

Tutta ja L&B kestävät yleensä 60 asteen pesua. Myös Lindexin velourhousut pesen välillä 60 asteessa, eikä nekään ole siitä mitenkään kärsineet. Ja pitkistä kalsareista Black Horse on ehdottomasti paras, pesu 60.

Yhteistyössä