Te joilla kokemusta kahvakuulajumpasta?! Minkälaasia painoja käytätte?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mä meinaan aloottaa tuon ens viikolla ja mietin, että mitähän painoa sitä uskaltaas koittaa. Eihän tuon oikian käden kans mitää, mutta tuo vasen käsi ei ole vielä kunnos murtuman jäljiltä. On siis ollu rantees murtuma ja kipsi poistettu 23.12. ja käsi edelleen jäykkä.

Uimaan menen joku päivä tulevalla viikolla ja se on varmaan hyväksi kädelle. Ja varmasti tuo jumppakin, että käsi vahvistuu. Töissä nostin kyllä kaljakoreja, mutta nostin lähinnä oikialla kädellä ja vasemmalla vähän avustin.

Mä oon kuntosalilla leikkinyt kahvakuulilla ja 8 kg on sellainen mukavan painoinen, jolla saa tehtyä jotakin, eikä ole liian kevyt tai painava. Tosin minä olenkin aina ollut vähän sellainen narukäsi, etten muutenkaan jaksa kovin raskaita taakkoja kantaa.

Viisainta varmaan kysyä siltä ohjaajalta, hän on sentään asiantuntija ja osaa varmaan sanoa, mikä on sopiva paino. Ja kokeilemallakin se varmaan selviää.

Minulla oli eka kerralla 4kg ja 6kg kuulat, mutta ne oli liian kevyet. Jumppa ei tuntunut missään. Mutta jos kädessä ollut kipsi, aloita tosi kevyesti. Mietin jopa onko kahvakuula ollenkaan järkevä aloitusjumppamuoto.

ensinnäkin, riippuu millaiselle kahvakuulatunnille olet menossa. Yleensä niissä on paljon erilaisia liikkeitä ja täten käytetään erikokoisia painoja. Itse käytän 6kg, 8kg jka 12 kg. mut ensikertalaisen kannattaa varmaan ottaa 4,6,ja 8kg kuulat. huomioi et menet ekalla kerralla helpolle tunnille, etkä suoraan vaativalle. On erittäin hyvää koko vartalon liikuntaa ja kalorit palaa. Riippuen tietysti ohjaajasta et millainen ohjelma. hyppyjä yms punnerruksia, kyykkyjä, vatsoja ihan perus asennossa kuulat kädessä on paljon! Aivan huippuhauskaa hommaa!! suosittelen lämpimästi! ps. menetkö kuntosalin tunneille vai?

[QUOTE="vieras";25345642]ensinnäkin, riippuu millaiselle kahvakuulatunnille olet menossa. Yleensä niissä on paljon erilaisia liikkeitä ja täten käytetään erikokoisia painoja. Itse käytän 6kg, 8kg jka 12 kg. mut ensikertalaisen kannattaa varmaan ottaa 4,6,ja 8kg kuulat. huomioi et menet ekalla kerralla helpolle tunnille, etkä suoraan vaativalle. On erittäin hyvää koko vartalon liikuntaa ja kalorit palaa. Riippuen tietysti ohjaajasta et millainen ohjelma. hyppyjä yms punnerruksia, kyykkyjä, vatsoja ihan perus asennossa kuulat kädessä on paljon! Aivan huippuhauskaa hommaa!! suosittelen lämpimästi! ps. menetkö kuntosalin tunneille vai?[/QUOTE]

Tähän peesi, itsellä käytössä 8 kg ja 12 kg kuulat tunneilla. Salilla treenailen myös 16 kg kuulilla (lyhyemmät liikesarjat).

Tänään oli eka käynti fysioterapeutilla ja hän vähän epäröi kannattaako mun mennä sinne jumppaan. Meinas kyllä sitäkin, että voinhan mä tehdä niitä liikkeitä mihin pystyn ja jutella asiasta ohjaajan kanssa. Ja sanoi, että on tässä vielä viikko siihen aikaa niin käsi voi olla aivan eri taas jo silloon.

Uusimmat

Yhteistyössä