te joilla kaksi lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden äiti

Vieras
Harmittaako teitä että teillä ei ole kuin kaksi lasta? mä tahtosin laspsia enemmän mutta mies ei..tää oon meillä sellanen tabu jotta oksat pois. oon miettinyt et jos annan periksi niin tuleeko mulle tyhjä olo jossain vaiheessa? Olenko sitten vaan kateellin vanha akka kaikille muille joilla lapsia on enemmän? Sori kuulostaa varmaan tyhmältä miettimiseltä, mutta kun en oikeen itekseni osaa tätä jäsennellä.

mua harmittais kyllä jos ei enempää lapsia tulis. Olen 23 ja 2 lasta on, tarkoitus olis 3-5 vuoden päästä lisää, enemmän kuin 1 lisää.
Miehellä on ennestään 2 lasta.
Mies on kylläkin joskus sanonut, että lapsia tehdään vaikka 10, kunhan se poika joskus tulis ;) , mutta silti tietenkin tytötkin erittäin tervetulleita

Miten sen nyt ottaa... Haaveissa on kyllä se kolmas ja nyt tuntuisi kyllä aika tyhjältä jos saisin tietää ettei tuo haave tule koskaan toteutumaan. Vauvakuume vaivaa mutta luota yhä siihen että jossain vaiheessa se kolmonen saadaan.

Jos ei saada niin... En tiedä, toisaalta se tärkein on kuitenkin jo toteutunut eli sen vuoksi en tiedä olenko "oikeutettu" valittamaan vääryydestä. Mutta varmasti se jonkinlaisen surutyön edellyttäisi ennen kuin asian voisi täysin hyväksyä.

Olisikin ihanaa kun olisi sama haave tuosta lapsien lukumäärästä, mä tahtoisin 3 tai 4 mies 2. Olen toki onnellinen näistä kahdesta mutta jotenkin viellä ei tunnu et tää on nyt tässä

Boogyman: Onnea raskaudesta ja hyviä vointeja

Mie oon jonkinlaista murehtimista tässä tehnyt jotenkin tuntuu et alkaa parisuhdekkin kärsimää..en oo enää niin nuori että ois montaa vuotta aikaa tätä miettiä.

kaksi on toki hyvä, mutta minä päätin jo pienenä, että haluan enemmän. Itse olisin pienenä halunnut monta sisarusta ja kun oli isoveli ja varsinkin nyt isompana olen entistä varmempi, että lapsilla täytyy olla useampi sisarus. Ei meille kyllä kolmatta ole tulossa, ainakaan vielä....katsotaan sitten kun muksut on hiukan isompia.

No mie joskus ennen lapsia haaveilin useammasta, miehen mielipide on just 2 ja itekkin oon nykysin sitä mieltä että nää 2 on ihan sopiva määrä meille. Järkikin sanoo että näin on hyvä, mut silti välillä käy ajatus että ehkä vielä, joskus myöhemin..

Itellä ikää jo 34v... ja se kaks lasta. Kyllä mä joka päivä mietin sitä kolmatta! Meillä molemmat lapset vielä pieniä. Sitä miettii jaksaisko sitä vielä yhden tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Mie oon jonkinlaista murehtimista tässä tehnyt jotenkin tuntuu et alkaa parisuhdekkin kärsimää..en oo enää niin nuori että ois montaa vuotta aikaa tätä miettiä.

Minkä ikäinen olet? Ja minkä ikäisiä lapsia teillä löytyy?

mun haaveissa on ollut vähintään 4 lasta, mutta lääkäri ei suosittele enempää raskauksia. mulla itsellä tästä paha mieli enkä asiaa täysin ole käsitellyt. ajattelen vain että ehkä olis se mahdollisuus vielä yhteen, mutta toisaalta en tahtoisi riskeerata lapsieni äidin henkeä, he tervitsevat minua enemmän kuin minä kolmatta lasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Miten sen nyt ottaa... Haaveissa on kyllä se kolmas ja nyt tuntuisi kyllä aika tyhjältä jos saisin tietää ettei tuo haave tule koskaan toteutumaan. Vauvakuume vaivaa mutta luota yhä siihen että jossain vaiheessa se kolmonen saadaan.

Jos ei saada niin... En tiedä, toisaalta se tärkein on kuitenkin jo toteutunut eli sen vuoksi en tiedä olenko "oikeutettu" valittamaan vääryydestä. Mutta varmasti se jonkinlaisen surutyön edellyttäisi ennen kuin asian voisi täysin hyväksyä.

Tähän peesi omasta puolestani. Mie siis ootan, että kunhan tää kuopus on vähän isompi, niin mieheenkin iskis viel vauvakuume. Jos mies sanois ei, niin tekisin töitä sen hyväksymiseksi.

Mua pelottaa toi fyysinen puoli( lähinnä selkä joka on tosi tosi huono) ja se tietty et onnistuuko raskaaksi tuleminenkaan jos monta vuotta tätä pohtii ois eri asia jos ois alla 30 vuotta niin vois pari vuotta kypsytellä tuota ketaletta. Mutta on antoisaa lukea muitten mietteitä ja pohdintoja asiasta. Joskus kyllä tulee mietittyä sitäkin et toisaalta jäishän sitä aikaa sitten kohta enemmä kaikkee harrastustoimintaan yms jos ei enää tekisi mutta vahvemmin tulee tuo halu saada viellä lapsia..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en kyllä uskalla jättää sinne 40 + puolelle enää lastentekoa, jotenkin pelottas

No mutta onhan sinulla vielä se 7v aikaa ennen kuin 40 tulee täyteen. =) Teillä kuopuskin on vielä niin pieni että ehkei mies osaa heti kaivata uutta vauva-aikaa? Voihan olla että parin vuoden päästä tilanne on jo ihan erilainen.

Meillä kaksi lasta ja kolmas haaveissa :heart:

Mulle jäis todella tyhjä olo, jos mulle ei enää suotaisi lapsia, mutta tottakai olisin silti ikionnellinen näistä kahdestakin kullannupusta :heart: :heart: