Te joilla kaksi lasta kolmen vuoden sisään?

• Viestiketjun aloittaja kaksikko?
  • Ensimmäinen viesti
qq
Lasten ikäero 1v 2kk. Ihme että selvisin hengissä. Kumpikaan ei nukkunut muuten kuin helvetin huonosti, 2 vuotta on pyyhkiytynyt muististani lähes täysin. Niin väsynyt olin. Nyt on nautintoa, kun lapset on jo 10 ja 11 vuotiaat.

Neljästä lapsesta kolme nuorinta on ikäeroilla 1v3kk ja 2v2vko.

Ei tässä nyt niin mitenkään kovin rankkaa ole ollut. On hyviä ja parempia, ja huonoja ja huonompia päiviä, mutta niin oli yhdenkin lapsen kanssa.

Itseasiassa yhden lapsen kanssa oli mun mielestä paljon rankempaa, kuin tällä porukalla.

Meidän eläinlauma aiheuttaa mulle huomattavasti enemmän harmaita hiuksia, stressiä ja päänvaivaa kuin lapsilauma, enkä silti niistäkään vaihtaisi yhtäkään pois :)

Ikäeroa on 2v3kk.

Hyvin menee, välillä väsyttää enemmän ja välillä vähemmän. Lasten kanssa elämä tuntuu menevän sellaisissa sykleissä: välillä on vaativampaa aikaa ja välillä, kuten nyt, ei niin vativaa (ainakaan vauvan kanssa, esikoinen on vihdoin ja viimein keksinyt mikä on oma tahto).

vrs
Kyllähän kahden kanssa pärjää ihan millä tahansa ikäerolla, vaikka tulisivat samaan aikaan. Onhan ihmisellä kaksi kättä, yleensä ainaki.

Meijän pojilla on tasan 1,5v ikäeroa enkä mä nyt oo tätä mitenkään erityisen rankaks mieltäny, vaikka vauhdikkaita kavereita ovatki. :D

"sad"
Nooooh... Siinähän se menee. Kyllä työnteko tuntuu lomalta.
Ei tartte kuunnella kun toi 4 vee kiljuu ja 3 vuotias kiukkuu.
kokoajan tapellaan, juostaan ja karjutaan.Pk:ssa ollaan NIIIIIN kilttejä...

Kolme vahinta on kolmen vuoden sisällä syntyneet. Olihan se hulinaa kun olivat pieniä ja kahdella vanhimmalla molemmilla oli levoton nukkumisvaihe siinä 1 v paikkeilla. En kuitenkaan kokenut sitä mitenkään erityisen rankaksi vaan antoisaksi ajaksi. Itsekin vielä nuori, niin sitä jaksoi. Lasten isän kuoltua, kun jäin yksin alle kouluikäisten lasten kanssa, äkkiä sitä löysi toimivat rytmit ja systeemit, et yksin pärjäsi. Kyllä siinä otti voimille se kaikki muu, mitä miehen suvun taholta tuli...

Meillä ei kyllä isommat suuremmin saitastelleet, joten sekin helpotti varmaan elämään. Tuo juniori otti kyllä niin mehut pois, vaikka meitä oli hoitamassa 2 aikuista ja isommat sisaruksetkin hoivaili... On kyllä niin lapsistakin kiinni se miten jaksaa.

Yhteistyössä