Te joilla kaksi alle 2v lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aida"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt tytöt ovat jo 3,5v ja 4,5v, mutta aikanaan olivat molemmat alle 2v.

Ihan hyvin sujui...ihan normaalia elämää vietimme. En osaa arjen helpotuksista sanoa, kun ihan perusarkea meillä vietettiin. Moni kyllä pelotteli etukäteen, miten rankkaa tulee olemaan ja että mun kannattaa vaihtaa aina molempien vaippa samaan aikaan, koska en tule muistamaan, milloin on kenenkin vaippa viimeksi vaihdettu jne. En tosin tällaista ongelmaa itse kohdannut.

En näe sinänsä siis eroa elämässämme nyt, tai tuolloin, kun molemmat olivat alle 2v.

Isompi oli pienenä kova menemään, vauva puolestaan rauhallinen. Mutta tilanne muuttui, kun isompi oli about 2v ja pienempi 1v...vaihtoivat tuolloin osia luenteiden saralta.

Molemmat todella huonoja nukkujia olleet aina. Ja päiväunet nukkuivat eri aikaan, koska pienempi otti 2-4 nokoset ja isompi yhdet.

mun lapset ovat nyt jo 8 ja 9, mutta muistelen vähän. Meillä oli se onni, että kuopus oli todella tyytyväinen vauva, joka vaan söi ja nukkui. Rytmitin siis vauvan esikoisen rytmin mukaan, ja se toi mulle itselleni keskipäivällä pari vapaata tuntia, kun molemmat nukkuivat. Kaiken kaikkiaan kuopuksen vauva-aika oli miusta ihanaa aikaa; toisin kuin esikoisen, joka huusi ja parkui kaikki päivät :). suosittelenkin siis pientä ikäeroa kaikille myös siksi, että esikoinen ei ollut ehtinyt uhmaikään, joten mustasukkaisuutta ei juuri esiintynyt.

Meillä on 1v5kk ikäeroa kahdella ensimmäisellä,kyllähän se oli melkoista hulinaa ja menoa. Vanhempi uitti käsiä wc-pöntössä kun minä imetin,tyhjensi kaapit, roikkui pöydällä,söi mitä löysi ym ym. Mä istutin isomman katsomaan videoita siksi ajaksi kun imetin, tein ruoat edellisenä päivänä valmiiksi, tein vain pakolliset kotityöt! Isommat siivoukset teimme sitten yhdessä mieheni kanssa. Pyykkikonetta täytin ja tyhjensin silloin kun lapset nukkuivat ja muutenkin käytin sen ajan täysin hyödyksi kun lapset olivat päikkäreillä (toki meillä isompi jätti päikkärit jo vajaa 2v pois). Kyllä siitäkin ajasta selviää,vaikka se vilskettä ja vipinää onkin :)

Yhteistyössä