te joilla isoja koiria!! n.60kg -->

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiNiLiLJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SiNiLiLJA

Aktiivinen jäsen
01.04.2009
1 005
0
36
millä tavaralla te ne madotatte? meidän 1v narttu nyt sen hippasen yli 60kg ja tajusin et eka madotus sillee et se painaa noin paljon..
kävin tänään apteekissa ja ostin axilur-tabuja omalle ja äidin koiralle ja jotenkin olin aivot narikassa kun en siel apteekissa aatellu, et munhan tarvii niitä syöttää sille 6tablettia päivässä kolmen päivän ajan.. kai siihen joku helpompikin konsti olis? toi kun on vähän erikoinen et ei auta jemmata makkaraan tms :snotty:
oon kuullu puhuttavan jostain jauheesta joskus....?

:)

No meidän landseerilla on menossa antibiootti kuuri, 3tablettia 3 kertaa pivässä, eikä mitään ongelmaa; työnnän tabletit makkaran palaan ja piski hotkasee sen osapuilleen kokonaisena.

Kahden makkaran tekniikka toimii joillekin "tabletti makkaran sisään ja heti toinen perään niin nielee ekan". Jättiroduillahan siis kyseessä on 12 makkaran tekniikka :laugh:

Meidän yhteen "pikku"-herraan nämä konstit eivät valitettavasti tehonneet, ja ainoa keino oli avata kita ja työntää tabletit perille nieluun asti ja katsoa, että koira nielee. Isolle koiralla tämän voi onneksi tehdä 3 tablettia kerrallaan. Onhan se eri rahanmenoa se Axiluurailu aina kun chihu-perheissä. Mutta 60kiloa rakkauta on ihana pakkaus :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Axilurin voi liettää, eli murentaa ja sekoittaa nesteeseen. Siitä se sitten ruiskuun ja kitusiin niin vot. Koirat ei osaa sylkeä.

Meillä on joskus oksennettu kun olen ripulissa yrittänyt ruiskulla työntää nestettä. ison koiran juottaminen väkisin ruiskulla on järjenköyhyyttä. Mutta kantapää on opettanut.

eiks sitä koiraa vois kuskata eläinlääkäriin loispiikille? Meen "pikkupoju" on vaan 50kilonen, ja ite oon antanu matokuurin tahnamaista valmistetta käyttäen, mutt aikaisempaa koiraani rokotettiin matoja yms loisia vastaan, muistaakseni ko.rokote oli myös paljon monipuolisempi kun nään "käsikauppa-systeemit".

Alkuperäinen kirjoittaja gros:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Axilurin voi liettää, eli murentaa ja sekoittaa nesteeseen. Siitä se sitten ruiskuun ja kitusiin niin vot. Koirat ei osaa sylkeä.

Meillä on joskus oksennettu kun olen ripulissa yrittänyt ruiskulla työntää nestettä. ison koiran juottaminen väkisin ruiskulla on järjenköyhyyttä. Mutta kantapää on opettanut.

:o Juottaminen???? Kristus sentään miten paljon sä sitä lääkettä niihin oikke työnnät? Ei se ole mitään juottamista. Ja jos omat keinot loppuu niin vie eläinlääkärille ivermektiinille. Kertapistoksella hoituu kaikki oravasta pienempi.
Myös apteekista löytyy niskaan valeluliuosta.

Alkuperäinen kirjoittaja hih-hih:
eiks sitä koiraa vois kuskata eläinlääkäriin loispiikille? Meen "pikkupoju" on vaan 50kilonen, ja ite oon antanu matokuurin tahnamaista valmistetta käyttäen, mutt aikaisempaa koiraani rokotettiin matoja yms loisia vastaan, muistaakseni ko.rokote oli myös paljon monipuolisempi kun nään "käsikauppa-systeemit".

Näin meilläkin. Paljon helpompi ja tehokkaampi on se piikki, ja häätää sitten ihan kaikki maholliset ylimääräisyydet.

siskolla leonberg ja ne vaihtoi just matolääkitystä ja sit sitä ripulipas**a sai kaapia lapiolla ihan peräti sohvan kankailtakin..ja arvatkaa paljon se sohva oli jo imenyt itseensä sitä tavaraa..

..ja niitten koira 10kk..

Meillä on urosdoggi, n. 75kg, ja Drontalia käytetään madotukseen. Olisko ollut niin, että kolme pakettia eli kuusi tablettia vaaditaan per kerta. Hyvin on mennyt, kun pistetään menemään.

Yhteistyössä