Te, joilla ennen h-hetkeä on ollut "kuukautiskipuja"...

  • Viestiketjun aloittaja AUuuhh
  • Ensimmäinen viesti
AUuuhh
eli kramppeja alavatsalla, ilman että niihin välttämättä on liittynyt mitään "todellisia supistuksia" - miten kauan olette joutuneet kärvistelemään näiden kramppien (jotka ovat perinteiset kuukautiskrampit kertaa tuhat...) kanssa ennen kuin olette päässeet tositoimiin?

Tässä alkaa huumorintaju olla vähissä, viikko kärsitty enemmän tai vähemmän tästä ja viimeinen vuorokausi melkoista juilimista. Silti "mitään ei tapahdu"...
*Kynsii kohta tapetit seiniltä* Apua!
 
AUuuhh
Just menkkakipuja tarkoitan (paitsi että tuhat kertaa pahempia)...

Voi elämä, jos tätä vielä tarvii kauan kattella. Mulla laskettu aika tällä viikolla... Nyt ottaa jo alaselkäänkin.
Voi !"#¤%&/(/&?)(/%&&&

Ei ollut esikoisen kanssa tällaista. Hyvä että pystyy hengittämään...
 
heläys harmaana
Toivotaan että tuo tarkoittaa sulla paikkojen aukeamista.. Ja synnytys on lähellä, ettei käy niin kuin mulle.. Mä tosiaan oon kärvistelly jo kolmisen viikkoa ja jostain kummasta syystä tää ei lähde käyntiin....
 
Täällä kanssa valvottiin viime yönä menkkakipujen kourissa! :wave: En muista myöskään että esikoiselta olisi ollut tällaista ja kysyinkin sitä sitten neuvolasta, että mitähän ne meinaa. Th sanoi, että toissynnyttäjillä se pehmentää kohdunsuuta (ensisynnyttäjillä ei kuulemma ole vaivana niinkään)! Supistukset saattavat alkaa siis milloin vain, niitä minäkin odottelen! :)
 
AUuuhh
No toivon mukaan alkaa pian supistukset ja kunnolla. Taidan olla jo hullunkiilto silmissä, kun hiippailen täällä ympäri taloa. Pian kai puraisen jotakuta (=miestä arvatenkin). Hullu naaras! :LOL:
Jos tää on aina esikoisen jälkeen tällaista, niin jää kyllä lapsiluku kahteen, kiitos.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 19:29 Liina kirjoitti:
Supistukset saattavat alkaa siis milloin vain, niitä minäkin odottelen! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 19:29 Liina kirjoitti:
Th sanoi, että toissynnyttäjillä se pehmentää kohdunsuuta (ensisynnyttäjillä ei kuulemma ole vaivana niinkään)!
No tämä olisi kyllä kiva, että niistä olisi edes jotain hyötyä!
Olen herännyt niihin välillä öisin, päivällä ei ole ollut. Viimeksi edellisyönä.
Mulla on nyt rv37, että ei ihan vielä kiirettä h-hetkeen, mutta muutokset kohdunsuulla olisivat ihan plussaa jo...
Toivottavasti te muut pääsette jo kärvistelemästä ja tositoimiin! =)
 
Miss Elvis harmaana
Kohdunsuuta ne pehmentävät, eikä sillä ole merkitystä onko ekan vai tokan lapsen odottaja. Täällä on kärvistelty useampana iltana samojen vaivojen kanssa ja nyt tämä ilta oikein urakalla! :headwall: Tosi inhottava jomotus , kun tulee ihan tuskanhiki otsalle... :headwall: Niin ja huomenna alkaa rv 36.
 
Carlona
Onkos teille sanottu, et mitä kohtaa ne kivut kypsyttävät? Mulla on ollu myös niitä kipuja, mutta vain vähän koska viikkojakin on aika vähän. Aina kun lääkäri tekee sisätutkimuksen niin kohdunkaula on kiinni ja kiinteä, mutta silti mulla on ollu niitä kipuja. Liittyykö ne siihen et lapsi laskeutuu ja sisältä päin paikat kypsyy? Tietääkö joku?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 13:09 Carlona kirjoitti:
Onkos teille sanottu, et mitä kohtaa ne kivut kypsyttävät? Mulla on ollu myös niitä kipuja, mutta vain vähän koska viikkojakin on aika vähän. Aina kun lääkäri tekee sisätutkimuksen niin kohdunkaula on kiinni ja kiinteä, mutta silti mulla on ollu niitä kipuja. Liittyykö ne siihen et lapsi laskeutuu ja sisältä päin paikat kypsyy? Tietääkö joku?
Pehmentävät kohdunkaulaa ja näin ollen valmistavat synnytykseen. Minulla th koitti viimeksi että vauvan pää on kiinnittynyt "lähtöasemiin". Riippuu tietysti kuinka vähän sinulla on viikkoja. Minulla näitä kipuja oli myös alkuraskaudessa muistaakseni jonnekin 14 viikoille asti. Mutta nyt viikkoja 37 ja alkoi uudelleen. Jossain vauvakirjassa luki että kuukautiskivut voivat ennakoida ennenaikaista synnytystä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2006 klo 13:04 nirppurotta harmaana kirjoitti:
Mulla noi tosi kovat menkkajomotukset oli jo synnytyspolttoja...ei mulle tullut lainkaan sellasia kohdunkovenemissuppareita...
Sama juttu oli muuten mulla kun esikoisesta käynnistettiin synnytys! Oli ollut myös ihan kunnon suppareitakin mutta en meinannut tajuta että synnytys oli käynnistynyt kun oli vain niin epämukavan kipeä ja äkäinen olo :p Nyt nää menkkakivut on "tullut ja mennyt".. oon aatellut että elimistö muistaa kertaalleen synnyttäneensä ja treenailee.. :whistle:
 
AUuuhh
Alkuperäinen AUuuhh vielä kommentoi:

Kävin sitten pyöräyttämässä seuraavana yönä vauva... Eli kun olin koko päivän ollut tosi menkka-kipeä, niin myöhään illalla alkoi lopulta supistelemaan ja päästiin lopulta tositoimiin... Ja nyt ollaan kotona jo, jee!

:D :D :D
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 19:07 AUuuhh kirjoitti:
eli kramppeja alavatsalla, ilman että niihin välttämättä on liittynyt mitään "todellisia supistuksia" - miten kauan olette joutuneet kärvistelemään näiden kramppien (jotka ovat perinteiset kuukautiskrampit kertaa tuhat...) kanssa ennen kuin olette päässeet tositoimiin?

Tässä alkaa huumorintaju olla vähissä, viikko kärsitty enemmän tai vähemmän tästä ja viimeinen vuorokausi melkoista juilimista. Silti "mitään ei tapahdu"...
*Kynsii kohta tapetit seiniltä* Apua!
 
Mimosa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 19:36 AUuuhh kirjoitti:
Alkuperäinen AUuuhh vielä kommentoi:

Kävin sitten pyöräyttämässä seuraavana yönä vauva... Eli kun olin koko päivän ollut tosi menkka-kipeä, niin myöhään illalla alkoi lopulta supistelemaan ja päästiin lopulta tositoimiin... Ja nyt ollaan kotona jo, jee!

:D :D :D \
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 19:07 AUuuhh kirjoitti:
eli kramppeja alavatsalla, ilman että niihin välttämättä on liittynyt mitään "todellisia supistuksia" - miten kauan olette joutuneet kärvistelemään näiden kramppien (jotka ovat perinteiset kuukautiskrampit kertaa tuhat...) kanssa ennen kuin olette päässeet tositoimiin?

Tässä alkaa huumorintaju olla vähissä, viikko kärsitty enemmän tai vähemmän tästä ja viimeinen vuorokausi melkoista juilimista. Silti "mitään ei tapahdu"...
*Kynsii kohta tapetit seiniltä* Apua!

Onnea ap.lle!!
:flower: =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 19:36 AUuuhh kirjoitti:
Alkuperäinen AUuuhh vielä kommentoi:

Kävin sitten pyöräyttämässä seuraavana yönä vauva... Eli kun olin koko päivän ollut tosi menkka-kipeä, niin myöhään illalla alkoi lopulta supistelemaan ja päästiin lopulta tositoimiin... Ja nyt ollaan kotona jo, jee!

:D :D :D
Onnea!!! :flower:

 
Oho! No niiden arvoitus ratkesi sitten melko pian! =) Minulla on kahtena yönä, siis viime ja tällä viikolla, ollut "menkkakipuja" mutta ei ole vieläkään lähtö tullut. Ei sen puoleen, huomenna käynnistykseen.. ;) Niin ja onnea AP:lle, perästä tullaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2006 klo 20:57 Miss Elvis harmaana kirjoitti:
Tässähän jo toivoo, että menkkakivut lisääntyisivät, sä annat toivoa! ;)
No niinpä!
Täällä niiden kanssa valvotaan suunnilleen joka yö. Parhaimmillaan (tai pahimmillaan) monta tuntia.
Nyt rv38, esikoinen syntyi rv42. Ei paljon naurata jos näitä vielä sen neljä viikkoa :headwall: .
 
Mulla noita menkkakipuja on kestäny 5-6 vk, mut ei se taida vieläkään tulla ulos....... :/
Tänään laskettu aika.

Alkaa jo masentaa pikkuhiljaa ku koko ajan sattuu mut ei loppua näy!
Pitää vaan koittaa jaksaa särkylääkkeitten avulla!

Onnea matkaan muille!!!
 

Yhteistyössä