Te joilla ei ole autoa: miten tulitte synnäriltä kotiin? Missä kuljetitte vauvan?

  • Viestiketjun aloittaja laalaa
  • Ensimmäinen viesti
laalaa
Mietin kovasti että millaisin varustein lähdetään synnärille. Autoa ei ole, mennään varmaan taksilla jos naapurit ei vie tai saituus iske jolloin mennään bussilla.

Takaisin voitais ottaa taksi, jolloin mukaan pitäis ottaa turvakaukalo. Sellainen kyllä saadaan lainaan.

Tai voitais palata bussilla, vauva sylissä tai kantoliinassa tai vaunuissa.

Tai sit joku hakis.

Meillä on perhehuone, toivottavasti.

Miten te muut autottomat ootte kulkeneet?
 
Kyy
Kela korvaa ne taksimatkat, että ei kannata kitsastella. :D Esikoisesta menin synnärille kaverin kyysdillä ja isi tuli hakeen, kun itellä ei ollu edes korttia.

*MUOKS* Niin ja mä en ainakaan oo saanu vauvaani ite kantaa synnäriltä ulos. Siinä on joku juttu, että pelkäävät äidin olevan sen verran heikossa kunnossa vielä ettei vauvaa saa ite kantaa.
 
Non compos mentis
Isoveljeni tuli meitä hakemaan. Turvakaukalon sain naapurilta, kun hänen vauvansa oli kasvanut jo liian suureksi siihen. Kuopuksen kanssa tulimme taksilla Kättäriltä Itikseen, vaikka periaatteessa vaunuillakin olisi ihan hyvin voinut mennä bussilla.
 
Aijaa omaa vauvaa ei saa edes kantaa. No entäs ku mä ite ajoin autolla kotiin :D :D Joten voin sanoa et ajoin synnyttämään ja ajoin pois. Mun mielestä oli joku sellanenki juttu ettei ilman turvakaukaloa lapsi saa lähteä synnäriltä, eli kaukalo ois niinku pakollinen... Emt. Ehkä se taksi paras? Tai sitte joku tuttu.
 
Mut eihän alle 2vk vauvaa saa edes viedä bussiautoon? vai olenko ihan väärässä? :ashamed: mutta joo, itse menin bussilla normaalisti lääkäriajalle, ja sitten jäin synnyttämään. Oma isäni haki minut ja vauvan sitten synnäriltä, toi mukanaan turvakaukalon =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Zeetah:
Mut eihän alle 2vk vauvaa saa edes viedä bussiautoon? vai olenko ihan väärässä? :ashamed: mutta joo, itse menin bussilla normaalisti lääkäriajalle, ja sitten jäin synnyttämään. Oma isäni haki minut ja vauvan sitten synnäriltä, toi mukanaan turvakaukalon =)
Siis tottakai saa vauvan viedä bussiin tai siis oikeastaan minne haluaa. Muutenhan oikeasti varattomien/autottomien/yksinhuoltajien liikkuminen olisi aika rajoitettua :)

 
Taksilla synnyttämään ja taksilla takaisin kotiin. Kaukalo oltiin ostettu koska oli ihan varmaa että sille on käyttöä vaikkei oma autoa ollutkaan.

Ei tullut muuten edes mieleen että Kela korvaisi matkoja, mutta eipä tuo nyt niin haittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeetah:
Mut eihän alle 2vk vauvaa saa edes viedä bussiautoon? vai olenko ihan väärässä? :ashamed: mutta joo, itse menin bussilla normaalisti lääkäriajalle, ja sitten jäin synnyttämään. Oma isäni haki minut ja vauvan sitten synnäriltä, toi mukanaan turvakaukalon =)
Siis tottakai saa vauvan viedä bussiin tai siis oikeastaan minne haluaa. Muutenhan oikeasti varattomien/autottomien/yksinhuoltajien liikkuminen olisi aika rajoitettua :)

Ai juu okei, yks tuttu vaan ei saanut viedä lasta bussiin, koska tämä lapsi oli alle 2 vk:a :/ sen kielsi siis jotkut sosiaalinaiset tai jotain.. :( itse en kyllä vie noin pientä lasta bussiin, kauppaan yms.. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Kaukalon voi varmaan tilata taksiin...
Niin tai taksilla voi kulkea ilman kaukaloa. Eri juttu sitten haluaisiko niin tehdä. (Tai haluaisiko sen myöntää täällä palstalla ;) :D )
No, mutta eikö sen kaukalon hankkiminen kuitenkin olisi ihan fiksu juttu? Vai oletko varma ettette tule lapsen vauva-aikana liikkumaan ollnkaan takseilla tai tositen autoilla?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Kaukalon voi varmaan tilata taksiin...
Niin tai taksilla voi kulkea ilman kaukaloa. Eri juttu sitten haluaisiko niin tehdä. (Tai haluaisiko sen myöntää täällä palstalla ;) :D )
No, mutta eikö sen kaukalon hankkiminen kuitenkin olisi ihan fiksu juttu? Vai oletko varma ettette tule lapsen vauva-aikana liikkumaan ollnkaan takseilla tai tositen autoilla?
Siis juu ollaan kyllä saamassa turvakaukalo vauva-ajaksi lainaan naapurilta, ei se siitä ole kiinni ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zeetah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeetah:
Mut eihän alle 2vk vauvaa saa edes viedä bussiautoon? vai olenko ihan väärässä? :ashamed: mutta joo, itse menin bussilla normaalisti lääkäriajalle, ja sitten jäin synnyttämään. Oma isäni haki minut ja vauvan sitten synnäriltä, toi mukanaan turvakaukalon =)
Siis tottakai saa vauvan viedä bussiin tai siis oikeastaan minne haluaa. Muutenhan oikeasti varattomien/autottomien/yksinhuoltajien liikkuminen olisi aika rajoitettua :)

Ai juu okei, yks tuttu vaan ei saanut viedä lasta bussiin, koska tämä oli alle 2 vk:a :/ sen kielsi siis jotkut sosiaalinaiset tai jotain.. :( itse en kyllä vie noin pientä lasta bussiin, kauppaan yms.. :p
Sosiaalinaiset? Oliko tällä äidillä jotain ongelmia pärjäämisensä takia vai miksi jotkut sosiaalipuolelta olivat hänelle sääntöjä antamassa?

Meinaan vaan kun en ole vielä itse ketään sosiaali-ihmistä tavannut joka olisi kertonut miten meidän pitää vauvaa hoitaa. Ja juu, meidän vauvat ovat kyllä kulkeneet 2 viikon ikään mennessä niin bussilla kuin tunnelbanalla ja kuopus lentokoneellakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Kaukalon voi varmaan tilata taksiin...
Niin tai taksilla voi kulkea ilman kaukaloa. Eri juttu sitten haluaisiko niin tehdä. (Tai haluaisiko sen myöntää täällä palstalla ;) :D )
No, mutta eikö sen kaukalon hankkiminen kuitenkin olisi ihan fiksu juttu? Vai oletko varma ettette tule lapsen vauva-aikana liikkumaan ollnkaan takseilla tai tositen autoilla?
Siis juu ollaan kyllä saamassa turvakaukalo vauva-ajaksi lainaan naapurilta, ei se siitä ole kiinni ;)
No, mutta silloinhan tuo kaukalo kannattaa otta lainaan jo ennen lapsen syntymää niin että saa sen sitten heti mukaan synnärille eikä tarvi edes ajatella autoilua ilman sitä. =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
OYS:ssa ainakin se periaate, että ilman kaukaloa eivät edes päästä lähtemään pois.
No mut siis voihan sen lapsen kuljettaa sieltä synnäriltä kotiin muutenkin kuin autolla!

(Tai en mä tiedä... eikö OYSistä toimi julkiset?)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Kaukalon voi varmaan tilata taksiin...
Niin tai taksilla voi kulkea ilman kaukaloa. Eri juttu sitten haluaisiko niin tehdä. (Tai haluaisiko sen myöntää täällä palstalla ;) :D )
No, mutta eikö sen kaukalon hankkiminen kuitenkin olisi ihan fiksu juttu? Vai oletko varma ettette tule lapsen vauva-aikana liikkumaan ollnkaan takseilla tai tositen autoilla?
Siis juu ollaan kyllä saamassa turvakaukalo vauva-ajaksi lainaan naapurilta, ei se siitä ole kiinni ;)
No, mutta silloinhan tuo kaukalo kannattaa otta lainaan jo ennen lapsen syntymää niin että saa sen sitten heti mukaan synnärille eikä tarvi edes ajatella autoilua ilman sitä. =)
Joo siis toki, jos aiotaan kulkea sinne ja sieltä autolla. Mutta ehkä kuljetaan jotenkin muuten.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo siis toki, jos aiotaan kulkea sinne ja sieltä autolla. Mutta ehkä kuljetaan jotenkin muuten.
No juu, se auto vaan (taksi tai kaverin/sukulaisen) tuntuisi niin paljon helpommlata vaihtoehdolta ettei tekisi mieli lähteä siinä vaiheessa vielä julkisilla reissaamaan. Tavaraakin saattaa olla vähän mukana eikä välttämättä oma olo se paras mahdollinen. Ja varsinkaan jos se bussi ei vie suoraan sairaalan ovelta omalle ovelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeetah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeetah:
Mut eihän alle 2vk vauvaa saa edes viedä bussiautoon? vai olenko ihan väärässä? :ashamed: mutta joo, itse menin bussilla normaalisti lääkäriajalle, ja sitten jäin synnyttämään. Oma isäni haki minut ja vauvan sitten synnäriltä, toi mukanaan turvakaukalon =)
Siis tottakai saa vauvan viedä bussiin tai siis oikeastaan minne haluaa. Muutenhan oikeasti varattomien/autottomien/yksinhuoltajien liikkuminen olisi aika rajoitettua :)

Ai juu okei, yks tuttu vaan ei saanut viedä lasta bussiin, koska tämä oli alle 2 vk:a :/ sen kielsi siis jotkut sosiaalinaiset tai jotain.. :( itse en kyllä vie noin pientä lasta bussiin, kauppaan yms.. :p
Sosiaalinaiset? Oliko tällä äidillä jotain ongelmia pärjäämisensä takia vai miksi jotkut sosiaalipuolelta olivat hänelle sääntöjä antamassa?

Meinaan vaan kun en ole vielä itse ketään sosiaali-ihmistä tavannut joka olisi kertonut miten meidän pitää vauvaa hoitaa. Ja juu, meidän vauvat ovat kyllä kulkeneet 2 viikon ikään mennessä niin bussilla kuin tunnelbanalla ja kuopus lentokoneellakin.

Juu, oli sillä jotain ongelmia, pahojakin, koska lapsi on nyt huostaanotettuna.

 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
OYS:ssa ainakin se periaate, että ilman kaukaloa eivät edes päästä lähtemään pois.
No mut siis voihan sen lapsen kuljettaa sieltä synnäriltä kotiin muutenkin kuin autolla!

(Tai en mä tiedä... eikö OYSistä toimi julkiset?)


Toimii varmasti. Mulle vaan neuvolatäti näin kertoi.
Kysyi ensin, onko kaukalo jo hankittu ja kun kerroin,
että ei vielä, hän tokaisi että kannattaa hommata hyvissä
ajoin, koska siellä tosiaan eivät päästä lähtemään ilman sitä.
Tiedä sitten, varmastikin eri asia jos ei oikeasti ole mitään
autokyytiä tai jos asuu lähellä synnäriä yms..
 

Yhteistyössä