Te, joilla ei mene parisuhteessa hyvin, olis kysymys.

• Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelevä
MIKSI olette vielä yhdessä?

Täälläkin ihan mustatkin nicit ihan suoraan kertovat, kuinka huonosti miehen kanssa menee ja kuinka on nukkunut vuoden sohvalla jne. Mua ihan vilpittömästi kiinnostaa, miksi tällaisessa suhteessa eletään, miksi ei erota.

ap
Ja kyse siis niistä, joilla on jo pidempään mennyt huonosti. Jotka eivät tosiaankaan sitä kumppaniaan rakasta.

EN puhu siitä, jos nyt jokunen ongelma sattuu olemaan, ymmärrättehän.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Anni:
Onko se pitkään jos on vaikka vuoden mennyt huonommin jos on ollut yhdessä vaikka 12 vuotta?
Onko vuosi pitkä aika? Eikö sun mielestä?

No, selvennetäänkö vielä, että tämä kysymys niille, jotka eivät edes usko parannukseen, eivät kertakaikkiaan enää rakasta jne.

Anni
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko se pitkään jos on vaikka vuoden mennyt huonommin jos on ollut yhdessä vaikka 12 vuotta?

No, selvennetäänkö vielä, että tämä kysymys niille, jotka eivät edes usko parannukseen, eivät kertakaikkiaan enää rakasta jne.
Hmm...ehkei täällä ollutkaan sellaisia mammoja? ;)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hmm...ehkei täällä ollutkaan sellaisia mammoja? ;)
No, joistain kirjoituksista päätellen on ;)

vadelmiina
ainakin mun sisko ja sen mies ovat yhdessä vaikka eivät ilmeisesti rakasta toisiaan. mies nukkunut muutaman vuoden sohvalla, vaimo kuopuksen kanssa makuuhuoneessa. seksiä ei ole ollut pariin vuoteen eikä siskoni kuulemma koskisi mieheen kepilläkään. heillä ihana oma talo ja 3 lasta. tekee töitä ristiin. en tiedä miksi ovat yhdessä. ei kai ole varaa erota. lähtisi kämppä alta ym. mielestäni se ei ole syy olla yhdessä ja usein mietinkin että mikseivät vaan eroa. mutta en voi heitä siihen pakottaa. kukin elää omalla tyylillään. toiset heittävät elämänsä hukkaan paskassa suhteessa, toiset uskaltavat erota. en ota kantaa heidän elämäänsä sen enempää.. ei ole mun asia.

Saraldo
Mä kykenisin hyvin elämään kulissiliitossa ihan vaan sen vuoksi, että lapsella olis molemmat vanhemmat päivittäin läsnä. Eri juttu, jos meillä olisi hirveitä riitoja tai väkivaltaa. Silloin lähtisin. Mutta jos kyse olisi rakkauden loppumisesta ja muuttumisesta kämppäkaveruudeksi, niin kestäisin sen kyllä. Ja yhteistä elämää takana kohta 16 vuotta.

vieras
No olen ihan oikeasti todennut että kaikkien kannalta on kivuttominta pysyä yhdessä.
Meillä ei tapella yhtään sen enempää kun muissakkaan perhessä ja lapsille molemmat vanhemmat on tosi tärkeitä. yhteistä elämää 12v....

Meillä menee hyvin. Meillä on muutakin elämää kun lapset ja koti. Harrastamme yhdessä, matkailemme kahden ja nautitaan koti-illoista. En väitä että kaikilla menee näin mutta uskon että moni parisuhde kaatuu siihen ettei lasten tulon jälkeen enää muisteta kahden keskistä aikaa vaan annetaan kaikki huomio lapsille unohtaen että parisuhde vaatii jatkuvaa hoitoa.

Yhteistyössä