Te, joilla Britax two way elite-istuin,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanna

Vieras
siirrettiin istuin just taakse kasvot menosuuntaan. Jäi vaivaamaan, että onko normaalia, että istuin heiluu helposti, vaikka on mielestämme oikein? Kuinka tukevasti teillä on istuin takana ja miten vyöt menee?? Meillä on nyt niin, että aauton turvavyö menee istuimen selkänojasta takapuolelle ja tulee sitten selkänojasta poiskin. Toinen osa vyöstä menee isuimen selkänojaa pitkin ylhäältä alas, niinkuin normaalistikin vöissä istuttaessa. Lapsi käyttää istuimen vöitä.

Kyllä se vähän heiluukin, riippuu pitkäslti auton turvavöistäkin. Äitini vanhassa -98 Hondassa asennettuna heiluu kuin heinäseiväs pellolla, kun siinä on muutenkin huonot turvavyöt. Omassa autossamme (2006) ei heilu niinkään, kun on vöissä semmoiset "lukitsimet" niin ei vyö pääse liikkumaan yhtään tai ainakaan äkkijarrutuksessa...

Me asennettiin ensin se väärin ja heilui kuin mikäkin. Sitten korjattiin vöitä ja nyt on tukevasti. Vyö tulee ensin istuimen päälipuolelta, sen jälkeen pujotetaan niistä rei'istä taakse, sieltä takaisin istuimen päälle ja sitten istuimen sivusta kiinni auton turvavyöhön. Sen jälkeen auton vyö kiristetään. Kannattaa mennä itse istuimen päälle painoksi samalla kun kiristää.

Meillä ainakin aikanaan ne vyön molemmat "osat" eli lantio- ja olkavyö menivät sieltä istuimen rei'istä. Ja sitten kun polvella painoi istuimen penkkiin ja kiristi vyön, niin todella tukevasti oli kiinni.

Samalla systeemillä minäkin olen sen asentanut eli vyö ensin etupuolelta sisään, takaa kiertäen ja toiselta sivulta ulos ja lukkoon.
Paina istuinta esim polvella ja samalla kiristän lannevyön eli vedät kaikki "tyhjät" pois. Tämän teet sieltä solkipuolelta. Paina istuinta edelleen ja kiristä olkavyö.

Mä laitan sen sivulle 3-pistevyöhön aina niin,että se turvavyö laskeutuu istuimen selkänojaa pitkin reijästä alas ja toisesta ylös ja sitten kiinni.Keskelle 2 pistevyöhön myöskin niin,että se kulkee sen pidemmän matkan siellä istuimen takana.Ei heilu kummallakaan paikalla kun sen laittaa ja kiristää vyöt kunnolla.

Yhteistyössä