Te, joiden rinnanympärys on n. 90 cm, mitä liivikokoa käytätte?

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
siis rinnanympäryshän mitataan rintojen päältä ("korkeimmasta kohdasta" ) :whistle:
Näin minustakin, mutta ilmeisesti kysymys väärinymmärretty, jos 85F vastaa tähän kysymykseen. 85 cm ja 90 cm välillä on Elon laskuopin mukaan 5 cm. 5 cm näiden mittojen välillä ei tee kenestäkään isorintaista. F-kuppi vaatisi ainakin kolmenkertaisen välin.
 
Viitteeksi
Mulla on nyt 100cm päältä ja 78cm alta ja kuppi on E(75). Joskus muinoin oli noin 94cm ja 76cm silloin oli C(75)...

Wikipedia väittää seuraavaa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Rintaliivit

Kuppikoko saadaan selville mittaamalla ympärysmitta rintojen päältä korkeimmalta kohdalta sekä rintojen alapuolelta. Näiden mittojen erotus kertoo kuppikoon. Rintojen ympärysmittaa on joskus hankala mitata, joten sovittaminen on paras tapa löytää oikea koko.

AA = erotus n. 11cm
A = n. 13 cm
B = n. 15 cm
C = n. 17 cm
D = n. 19 cm
DD/E = n. 21 cm
Jos ympärysmitta on esimerkiksi 75 cm ja rintojen päältä mitattu 90 cm eli erotus on 15 cm, rintaliivien koko on B 75 tai 70B.

 
Viitteeksi
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:
itse luulin pienenä, että rinnan ympärys mitataan rinnan ympäri. jos ymmärrätte mitä ajan takaa. :D
Mulla olisi sitten pienet, koska nää on venyneet suipot. Koottuna yhteen, toki täyttää ison liivin...
 
16v. poika
Alkuperäinen kirjoittaja Nos habebit humus:
Minusta tuntuu, etteivät ihmiset ymmärrä sun kysymystä. Tarkoitatko kenties mittaa rintojen päältä, eikä alta?
Ei kai tänään niin typerää naista olekkaan jot ei ymmärrä rintaliivin ympärysmittaa. Joka kerran rintaliiviä käyttää. Kuppi se on kaunis mitä suurempi sen paree.
 

Yhteistyössä