TE joiden paino EI NOUSSUT raskausaikana, tai nousi vain vähän

• Viestiketjun aloittaja Nelkku-Ellu
  • Ensimmäinen viesti
Minulla kiloja tuli 5,5-6 kg koko raskauden aikana.

Laitokselle jäi kaikki ja pari kk synnytyksen jälkeen painoin jo reilut 2kg vähemmän kuin ennen raskautta. Tosin kotiäitiyden myötä olen muutaman kilon mennyt taas ylöspäin..

Normaalipainon alarajoilla olen aina ollut ennen raskautta. Nyt painoindeksi 22,5.

Painonnousua raskausaikana omalta osaltaan varmaan rajoitti viikolle 16 kestänyt pahoinvointi/oksentelu vaikka en sentään tuona aikana laihtunut kuten siskoni..

muoks) Muutenkaan ei ole meidän suvun naisilla mitään isoja määriä raskauskiloja tullut ja vauvojen syntymäpainotkin monilla vajaa 3kg eli pieniä on vauvatkin.

Viimeksi muokattu:
Painoin 53 kg, kun tulin sairaalasta kotiin vaa-alle :). Laitokselle jäi pari kiloa enemmän, mitä ennen raskautta.

Mulla ehkä se, että oksensin tietysti koko alkuraskauden 4 kuukautta ja tiesin myös sen, etten voi syödä kahden hengen edestä tai muutenkaan mitä tahansa. Monet raskaana olevat sortuvat siihen. Söin siis lähes samalla tavalla kuin ennen raskautta. Vähän enemmän tietysti. Herkkujakin söin eli en millään dieetillä tietenkään ollut.

"äiti76"
mulla nousi 6 kg paino. Aluksi oli puolen vuoden ankara pahoinvointi, sitten tuli radi. Syöminen siis oli aika kontrolloitua koko raskauden ajan ja kaiken kaikkiaan vaikeaa (huonoon oloon auttoi vain hedelmät ja mehut, ja sitten tuli radi ja ei olisi saanut syödä/juoda edes niitä). Laitokselle jäi 4-5 kg. Puoli vuotta synnytyksen jälkeen painoin 7 kg alle lähtöpainon ja vuosi synnytyksen jälkeen 9-10 kg alle lähtöpainon. BMI oli ennen raskautta 22-23 ja nyt n. 20. Laihtumisen syynä oli lähinnä mainitsemani syömisen vaikeus sekä synnytyksen jälkeen imetys.

"tiina"
Kolme raskatta ja aina paino noussut vain vähän; 1. raskaus +6kg, 2.raskaus +900g ja 3.raskaus +2,5kg. Lähtöpainot kahdessa ekassa n. 54kg ja vikassa 58kg.
Kilot kavereineen aina jäänyt laitokselle, monta kiloa hoikempi kuin ennen raskautta.

"vieras"
Joka ei kerrytä enempää painoa kuin 5kg raskauden aikana, valehtelee jos sanoo syövänsä suositusten mukaan. Siis jos ei ole ylipainoinen. Typerää pelleilyä lapsen terveydellä, super-Marjostako te otatte mallinne? Hänhän näyttääkin toooodella hyvältä (yök!).

"tiina"
[QUOTE="vieras";27440345]Joka ei kerrytä enempää painoa kuin 5kg raskauden aikana, valehtelee jos sanoo syövänsä suositusten mukaan. Siis jos ei ole ylipainoinen. Typerää pelleilyä lapsen terveydellä, super-Marjostako te otatte mallinne? Hänhän näyttääkin toooodella hyvältä (yök!).[/QUOTE]

Pärähtikö +40kg raskauden aikana mittariin ja vain kaksi kiloa lähti? :D

5n äiti
minulla suurinpiirtein näin:
kolmessa ensimmäisessä raskaudessa painoa tuli 8kg joka kerta, kaikki jääneet aina laitokselle.
viimeisimmässä (kaksosraskaus) painoa tuli 11kg ja kotiinlähtöaamuna olin samanpainoinen kuin ennen raskautta, kotona lähti sitten vielä pari kiloa viikon sisään. Olin melko kamalan näköinen lommoposkineni, mutta ilmeisesti vauvat kuluttivat kaiken, koska olen tunnetusti kova syömään ja herkut maistuvat.

"vieras"
[QUOTE="tiina";27440352]Pärähtikö +40kg raskauden aikana mittariin ja vain kaksi kiloa lähti? :D[/QUOTE]

Pärähti 15, joista ei jäljellä enää mitään :) Tiedän vaan montakin tyyppiä, jotka tuijotti sitä puntaria ihan hysteerisenä raskausaikana ja olivat ihan valehtelematta DIEETILLÄ, ettei vaan tule ylipainoa. Ihan kuin se edes mitään ylipainoa on! Että veetuttaa vaan kun ihmiset on niin tyhmiä.

"tiina"
[QUOTE="vieras";27440381]Pärähti 15, joista ei jäljellä enää mitään :) Tiedän vaan montakin tyyppiä, jotka tuijotti sitä puntaria ihan hysteerisenä raskausaikana ja olivat ihan valehtelematta DIEETILLÄ, ettei vaan tule ylipainoa. Ihan kuin se edes mitään ylipainoa on! Että veetuttaa vaan kun ihmiset on niin tyhmiä.[/QUOTE]

Ikävä että sulla on niin tyhmiä tuttavia :)

Tässä ketjussa on kuitenkin varmaan aika turha huudella ihmisiä tyhmiksi kun et voi millään tietää miksi kenenkin painonnousu on ollut niin vähäistä, eikö.

"vieras"
[QUOTE="tiina";27440388]Ikävä että sulla on niin tyhmiä tuttavia :)

Tässä ketjussa on kuitenkin varmaan aika turha huudella ihmisiä tyhmiksi kun et voi millään tietää miksi kenenkin painonnousu on ollut niin vähäistä, eikö.[/QUOTE]

Kovan raskauspahoinvoinnin tai jonkun aineenvaihduntasairauden tai vastaavan aiheuttaman painonnousun vähyyden ymmärrän, muut menee täysin typeryyden piikkiin. Miksi sitä ei saa sanoa ääneen?

5n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja 5n äiti;27440375:
minulla suurinpiirtein näin:
kolmessa ensimmäisessä raskaudessa painoa tuli 8kg joka kerta, kaikki jääneet aina laitokselle.
viimeisimmässä (kaksosraskaus) painoa tuli 11kg ja kotiinlähtöaamuna olin samanpainoinen kuin ennen raskautta, kotona lähti sitten vielä pari kiloa viikon sisään. Olin melko kamalan näköinen lommoposkineni, mutta ilmeisesti vauvat kuluttivat kaiken, koska olen tunnetusti kova syömään ja herkut maistuvat.
Lisään vielä, ettei ole RD:ta tai ylipainoa.

"tiina"
[QUOTE="vieras";27440399]Kovan raskauspahoinvoinnin tai jonkun aineenvaihduntasairauden tai vastaavan aiheuttaman painonnousun vähyyden ymmärrän, muut menee täysin typeryyden piikkiin. Miksi sitä ei saa sanoa ääneen?[/QUOTE]

Saa sen sanoa ääneen mutta älä huutele ihmisiä tyhmiksi ennen kuin tiedät miksi heidän painonnousunsa on ollut niin vähäistä.

Tyhmiksi voit sanoa niitä tuttaviasi joiden tiedät dietanneen raskausaikana, mutta et yhtäkään tähän ketjuun vastanneista, kun et vaan voi tietää.

"vieras"
[QUOTE="tiina";27440419]Saa sen sanoa ääneen mutta älä huutele ihmisiä tyhmiksi ennen kuin tiedät miksi heidän painonnousunsa on ollut niin vähäistä.

Tyhmiksi voit sanoa niitä tuttaviasi joiden tiedät dietanneen raskausaikana, mutta et yhtäkään tähän ketjuun vastanneista, kun et vaan voi tietää.[/QUOTE]

Jos ei ole ollut dieetillä niin voihan sitä tähän sitten ilmoittaa. Tai jos on jokin sairaus, joka on sen painonnousun estänyt. Jos taas vastaajat ovat hiljaa, niin tuntenevat piston sydämessään.

"tiina"
[QUOTE="vieras";27440487]Jos ei ole ollut dieetillä niin voihan sitä tähän sitten ilmoittaa. Tai jos on jokin sairaus, joka on sen painonnousun estänyt. Jos taas vastaajat ovat hiljaa, niin tuntenevat piston sydämessään.[/QUOTE]

Pitäisköhän sun lukaista otsikko vielä kertaalleen katsoa mihin ihmiset ovat tässä vastanneet?

Ai että olis ihan pitänyt tietää kertoa (sulle) syykin miksi painonousu ollut vähäistä :D

"vieras"
[QUOTE="tiina";27440506]Pitäisköhän sun lukaista otsikko vielä kertaalleen katsoa mihin ihmiset ovat tässä vastanneet?

Ai että olis ihan pitänyt tietää kertoa (sulle) syykin miksi painonousu ollut vähäistä :D[/QUOTE]

No mikä helvetti mun vastauksessa nyt sua niin ärsyttää? Elitkö sitten raskausajan näkkileivällä ja kauhistelit, kun farkut ei mene enää jalkaan? Kuulostaa vähän siltä... :D

"vieras"
[QUOTE="tiina";27440506]Pitäisköhän sun lukaista otsikko vielä kertaalleen katsoa mihin ihmiset ovat tässä vastanneet?

Ai että olis ihan pitänyt tietää kertoa (sulle) syykin miksi painonousu ollut vähäistä :D[/QUOTE]

Lisään vielä, että tämä on keskustelupalsta. Jos haluaa keskustella suljetussa ryhmässä, niin ainahan sen voi perustaa :) tyyliin anorektiset odottajat...

• Tykkää
Reactions: Halin
yksilöitä kaikki
Itsellä paino nousi esikoista odottaessa noin 6 kg. Lähtöpaino oli 57 kg (pituus 163 cm) ja kärsin raskauspahoinvoinnista rv 18 saakka ja paino putosi - 4kg. Lähtöpainon saavutin joskus rv 24 paikkeilla ja viimeiseen kahteen kuukauteen ei tullut sitten enää painoa ollenkaan. Ei radia tai mitään dieettiä, ruokaa ja herkkuja söin niin paljon kuin jaksoin, suklaata ja pullaa joka päivä, jotta sain painon edes vähän nousemaan. Taustalla ei mitään sairautta tms. Lapsi painoi syntyessään 3,8 kg eli ihan hyvänkokoinen. Laitokselle jäi koko 6 kg.

Toisilla paino ei vaan nouse... Nyt odotan toista ja samoissa menee painonnousu.

Mulla myös 162cm pitkänä paino keikkui 80-84. Aloituspaino tuo 84kg. Ei juurikaan pahoinvointia. Quaremia välttelin syömällä aamuisin olemattomasti. Ei rd:tä. Laitoksella paino ei muuttunu miksikään. Pikkuvauva-aikana lihoin muutaman kilon lisää.

"tiina"
[QUOTE="vieras";27440512]No mikä helvetti mun vastauksessa nyt sua niin ärsyttää? Elitkö sitten raskausajan näkkileivällä ja kauhistelit, kun farkut ei mene enää jalkaan? Kuulostaa vähän siltä... :D[/QUOTE]

Mua ärsyttää se että tulet tähän ketjuun huutelemaan jotain (ketjuun vastanneiden) ihmisten typeryydestä, ja mussutat jotain "tuntemistasi ihmisistä jotka ovat diatanneet raskausaikana".

Tässä ketjussa (mm. minä) on pääasiassa vastattu kysyttyyn kysymykseen, aika harvalle varmaan tuli mieleen laittaa sulle sitä meriselitystä vastuksen perään.

Taisi maistua itsellesi pulla ja pekoni pikkusen liian hyvin raskausaikana, nahka venyi arville eikä kiloja saa enää millään pois kun se pulla on niin hyvää vieläkin. Kuulostat vähän siltä...

Yhteistyössä