Te, joiden mielestä kummin TÄYTYY

• Viestiketjun aloittaja urputin
  • Ensimmäinen viesti
urputin
..muistaa kummilapsia lahjoilla. Perustelkaa miksi.
Olen kyllästynyyt ikuiseen lahjarumbaan ja muistan kummilapsiani aineellisesti vain kun pääsevät ripille.
Sota tästä nousee, mutta en jaksa aina olla ostelemassa ja lähettelemässä kuudelle lapselle tavaraa.
Miksi, miksi, miksi kummin pitäisi MUKA olla toivomuskaivo ?
pöh, se loppui nyt.

Millipidetär
musta kummin ei tarvitse lahjoja ostella jos ei aidosti halua... mun mielestä kummiksi ei pidä suostua jos ei halua viettää aikaa lapsen kanssa ja osallistua tämän elämään eli musta TÄYTYY osallistua elämään, sille ei tietystikään voi mitään jos lapsi ja vanhemmat ei anna.

$
Meillä oli keskimmäisen lapsen "kummiksi puuntö värssyssäkin",kohta "lahjoja ai tarvitse ostaa"(en muista kuinka se värssy meni kokonaisuudessaan )
Eli en odota että kummien pitäisi ostaa lahjoja..itse tosin muistan omia(2 )kummilapsiani synttärinä ja jouluna

kummi
itse olen osa kummi lapsien elämää ja jos minä kerta vuodessa jokaista näitä muistan niin ei se minusta materialistia tee.Toki sitä en tajua jos ei muutoin olla tekemisissä
sitten kun tulee ne syndet niin taas muistetaan kummikin pyytää toki kalliin lahjan kera

Silloin, kun pyydettiin kummeja lapsillemme, niin sanottiin, että emme halua kummeista lahjakoneita vaan toivoimme, että kummit muistaisivat kummilapsiaan vaikka puhelinsoitolla, vierailuilla, olemalla läsnä lasten elämässä ym. No, kummit ovat antaneet aikaa lapsille, mutta myös niitä lahjoja on tullut jopa liikaa.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja urputin:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mä vaadin että kummit muistaa kummilapsensa, viettää aikaa jne.
Miksi noin ?
Siksi että ne on lapsen kummeja. Ja mä en siis vaadi lahjoja vaan sitä muistamista yleensä, siis että muistaa että se lapsi on olemassa.
Esikoisen kummit esim. aikovat ensi viikolla mennä uimaan lapsen kanssa, niin ja luistelemaan ovat menossa. Sellasta muistamista.

äippä
Ei lahjat ole todellakkaan tärkeintä, tärkeintä olisi että kummi
pitäisi edes yhteyttä jollain lailla kummilapseensa. Itse kyllä
muistan kummilapsia juhlapäivinä lahjoilla.

No meidän ipanoita kummien ei tartte muistaa lahjoa. Mä olisin tosi tyytyväinen jos aikaa viettäsivät keskenään, lapsi ja kummi. Poika ja hänen kumminsa telmivätkin aina keskenään kun näkevät ja musta SE on kaikkein parasta, että kummilla on aikaa ja haluja viettää hetkiä lapsen kanssa.

Itse kyllä tykkään niitä kahta kummilastani muistaa lahjoilla syntymäpäivinä ja jouluna. Lahjatoiveita otan kyllä vastaan mutta vanhemmalle tykkään antaa kirjoja, nuorempi ei lahjoista itse vielä ymmärrä.

Mä yritin valita kummit sillä perusteella, että olivat sellaisia ihmisiä, jotka olisivat lapsen kanssa tekemisissä. Lahjominen nyt on ihan vapaaehtoista. Toki aina olen kutsunut lapsen juhliin, joten ovat myös lahjoneet.
Osa kummeista on kyllä kadonneet maailman turuille, eikä olla tekemisissä.
Itse en ole kovin häävi kummi. Mulla neljä kummilasta ja tällä hetkellä en kenenkään kanssa varsinaisesti vietä aikaa. Vanhimman kanssa 19v soitellaan ja nähdään silloin tällöin, en lahjo. Nuorin on 8v ja hänet näin, mutta ei olla mitään tehty yhdessä, enkä lahjonutkaan nyt. Seuraava on 10v, häntä näen muutaman kerran vuodessa ja olen muistanut jouluna ja synttärinä. Sitten on 13v, jonka perheen kanssa ei olla oltu tekemisissä vuosiin.

???
Tämän takia en halua kummiksi. En todellakaan tiedä, pystyisinkö täyttämään äidin vaatimukset. Itsellä ei välttämättä ole aikaa kummilapselle, joskus ei omillekaan niin paljon, että olisi hyvä meli. Ja kun sanotaan: annettaisiin edes aikaa kummilapselle. No, jos kummi asuu esim. toisella paikkakunnalla, en usko, että hän kiitää monesti vuodessa antamaan teidän lapselle aikaa. Silloin pitää esim. kortin tai soitin riittää tai postitse lähetetty paketti.
Ja tietääkö teidän lasten kummit, mitä te heiltä vaaditte/odotitte? Kerroitteko sen jo silloin, kun pyysitte kummeiksi? Olisitteko tyytyneet myös ei-vastaukseen?

Alkuperäinen ajatus kristillisessä mielessä on: Kummin tärkein tehtävä on lapsen puolesta rukoileminen. Mutta tämähän on aivan liian vähän nykyisin, kyllä.

mä en ymmärrä ap miksi olet 6 lapsen kummi jos et halua muistaa kuin ripillä.

joo en odota mitään kauheita lahjoja synttäreillä/jouluna.mutta kiva että jollain pienellä muistetaan.

ja minsuta hienoa jos kummit hluisi lapsia esim hoitoon viettää aikaa. meillä ei kummit näin tee. ei se mitään.
käyvät kyllä kylässä ja huomaavat lapsia. ja se riittää

mää
meillä on ollut vapaaehtoista, yleensä sanotaan että ei tarvitse mitään. mutta kun tinkaavat niin pitää sanoa hotain. viimevuonna loukkasi suuresti kun yksi kummi ei tullut edes paikalle.
ja jos sanon että antakaa vaikka vaatetta se ei tarkoita että pitää olla vinopino.. vaan yksi paitakin riittää. sama koskee myös leluja.
jokainen varallisuutensa mukaan, en tykkää että eletään ylivarojen.

on kasvatettu olemaan vähään tyytyväinen.

itse en edes ota kummilapsia enää kaksi riittää. on AIKAA olla heidän kanssaan. ja kyllä muistan lahjalla rippijuhliin asti. mutta lahja on yleensä aika pienimuotoinen, koska en ole rikas.

jos olisi varaa niin antaisin kyllä enemmän pelkästä antamisen ilosta.

kummiksi kun lupautuu pitää miuistaa myös se että onko aikaa ja halua olla lapsen elämässä.

Mun mielestä se on oikein jos kummilasta muistetaa synttärinä ja jouluna. Meillä yleensä on niin että kummilapsille ostetaan vähän kalliimpaa.
Kummiksi ei tarvi kenenkään pakolla suostua, meiltä on yksi kieltäytynyt.
Synttärilahjojen osto loppuu yleensä siihen yläaste ikään.

Meillä myös on sovittu, ettei osteta lahjoja mulle suvun lapsille, ainoastaan omille kummilapsille ja omille lapsille ostetaan.
Ja mä valitsin kummit lapsille niin, ettei heillä ole montaa kummilasta, se on jotenkin typerää kun yhdellä on monta kummilasta.

Mä toivon että kummit on sellaisia, joiden luo lapset voi mennä yöksi (isompana, ei välttämättä vielä pienenä), kummit voi viedä huvipuistoon ym.

vieras
Minä en vaadi mitään muuta kuin, että muistais kummilapsensa olemassa olon. Ei sitä tarvi sen kummemmin näyttää toteen, mut toivoisin heidän vaikka vaan päässään sen muistavan.

Ja siis mä tarkoitan sillä kalliimmalla, että esim. miehen kummipojalle ostettiin 10v lahjaksi kello, alennuksessa oli ja alle 20? siitä maksettiin. Normaalisti ostetaan synttärilahjaks lapsille jollain 10 eurolla.

Yhteistyössä