Te joiden mielestä päiväkodissa koulutettu hoitaja on parempaa seuraa lapsellenne HUOM!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mikä pistää teidät ajattelemaan näin?
Mä olen kauhean pahoillani kun normaalitaustaiset perheenäidit laittaa lapsen virikehoitoon koska päiväkodilla on lapselle muka enemmän annettavaa.
Kyllä minusta kotona täytyy olla ongelmia jos vieraat, alati vaihtuvat väsyneet hoitajat ja levoton laitosymäristö on muka kotioloja ja rakastavaa vanhempaa parempi!

Ja NYT puhun omista kokemuksistani, täällä päiväkoti on kattoa myöden täynnä ja hoitajat todella väsyneitä ja sairastelevat paljon. TIEDÄN että on toisenlaisia päiväkoteja. Mutta siis ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos koet päiväkodin paremmaksi paikaksi LAPSELLESI kuin kotihoidossa sinun ja sisarusten kanssa niin voitko raottaa minulle miksi?

Kiitos

poika on tällä hetkellä hoidossa sen takia. Vaikak olenkin äippälomalla jo sitä ennnen saikulla 1.5kk. Kun talomme on valmistumassa ja juoksen asioilla päivästä toiseen. Olen katsonut parhaaksi. lapselle että on mieluummin hoidossa sen päivän kun minun mukanani asioilla. Saa hoidossa pysyvän rytmin, ulkoilun ja unen.

piti ottaa poika kotiin että olisi vaan sen 2 päivää hoidossa kk....mutat näyttää melke joka päivälle tulla joku asia hoidettvaksi...niin on siellä joka päivä 5-6h.

Lapselle muutenkin tulossa paljon muutoksia....muutto ja vauva jne.... joten yksi säilyvä rytmi jos olisi näin alkuun niin koen että olisi parempi lapselle.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Meidän lapset on juuri tuollaisessa päiväkodissa. Joka päivä on uusi naama vastassa eli hoitajat vaihtuu. Aina on joku omista hoitajista pois. En edes tiedä vieraiden hoitajien nimiä. Mielestäni päiväkoti on säilytyspaikka mun ja mieheni työpäivän ajaksi, mutta yhtään ylimääräistä meidän lapset ei siellä ole. Joskus saikullakin olen pitänyt kotona. Poikkeuksena vain ne kerrat, kun olen ollut tosi kipeä ja kykenemätön hoitamaan lapsia. Kyllä ne hoitajat ihan hyvin mun lapsia hoitaa, mutta silti olen sitä mieltä, että meidän koti on kuitenkin lapsilleni paras paikka. Kamalaa, jos jonkun muun mielestä ei näin ole.

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
poika on tällä hetkellä hoidossa sen takia. Vaikak olenkin äippälomalla jo sitä ennnen saikulla 1.5kk. Kun talomme on valmistumassa ja juoksen asioilla päivästä toiseen. Olen katsonut parhaaksi. lapselle että on mieluummin hoidossa sen päivän kun minun mukanani asioilla. Saa hoidossa pysyvän rytmin, ulkoilun ja unen.

piti ottaa poika kotiin että olisi vaan sen 2 päivää hoidossa kk....mutat näyttää melke joka päivälle tulla joku asia hoidettvaksi...niin on siellä joka päivä 5-6h.

Lapselle muutenkin tulossa paljon muutoksia....muutto ja vauva jne.... joten yksi säilyvä rytmi jos olisi näin alkuun niin koen että olisi parempi lapselle.

Jos olet raskauden takia saikulla, niin miten ihmeessä pystyt hyppäämään 6 tuntia päivässä asioilla?

Kyllä sitä joskus tuntuu että itse on niin väsynyt, ettei oikein ole hyvää seuraa lapselle. Kaikki kiukuttelut tulee silloin otettua jotenkin henkilökohtaisesti, ja sitten äitikin huutaa. Eivät ne päiväkodin hoitajat siihen verrattuna mitään hirviöitä ole ;)

Ja lapsi ei ole päiväkodissa vain niiden hoitajien kanssa, vaan ikätovereidensa kanssa myös. Se on sitä tärkeämpää, mitä isompi lapsi on.

En sano että päivähoito olisi aina parempi vaihtoehto kuin kotihoito, mutta joskus voi niinkin olla.

t. 5 vuotta kotiäitinä ollut, mutta ei aina kovin aurinkoisena ja pullantuoksuisena

no saako lapset kotona oppia miten ryhmässä toimitaan, miten muut otetaan huomioon ja miten välillä pärjää ilman äitiä. osaako kaikki äidit kaikenlaisia leikkejä ja opettavia juttuja ei varmana

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no saako lapset kotona oppia miten ryhmässä toimitaan, miten muut otetaan huomioon ja miten välillä pärjää ilman äitiä. osaako kaikki äidit kaikenlaisia leikkejä ja opettavia juttuja ei varmana

ja onko kotona kavereita?

ja onko kotona kavereita?

Meidän lapsilla oli kavereita jo ennen päiväkotia. Puistossa ja ystäväperheiden lapsia. Ihan tarpeeksi siinä oli, vaikkei joka päivä kavereita nähnytkään. Jokainen äiti voi laulaa ja piirtää lapsen kanssa, jos vaan haluaa. Ei ne lapset mitää niin kovin ihmeellistä vaadi.

Pakko on vaan ollut juosta asioilla...saikulla...kävelen hitaasti ja hengittelen syvään kun vihloo....muuten ei päästäisi muuttamaan ennen vauvaa...jops en olisi juossut laattoja hakemassa + muita tarvikkeita....uskon että lapseni kärsii hoidossa vähemmän.....

ja olen jopa alantyöntekijä. Ja olen onenksi saanut pomolta ja kollegoiltani siunauksen asiaan....tietävät hyvin kantani että lapsen paikka on kotona.... niin kuin pojankin on heti kun päästään muuttamaan ja vauva tulee...saa olla kotona meidän kanssa....mulla on sitä nyt jo niin kova ikävä mieluummin voisin välillä ottaa sen seurakseni mukaan....mutta näin itsellni parempi selviän helpommalla kaupoissa ja poika saa oikeaa rytmiä

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
Pakko on vaan ollut juosta asioilla...saikulla...kävelen hitaasti ja hengittelen syvään kun vihloo....muuten ei päästäisi muuttamaan ennen vauvaa...jops en olisi juossut laattoja hakemassa + muita tarvikkeita....uskon että lapseni kärsii hoidossa vähemmän.....

ja olen jopa alantyöntekijä. Ja olen onenksi saanut pomolta ja kollegoiltani siunauksen asiaan....tietävät hyvin kantani että lapsen paikka on kotona.... niin kuin pojankin on heti kun päästään muuttamaan ja vauva tulee...saa olla kotona meidän kanssa....mulla on sitä nyt jo niin kova ikävä mieluummin voisin välillä ottaa sen seurakseni mukaan....mutta näin itsellni parempi selviän helpommalla kaupoissa ja poika saa oikeaa rytmiä

Tää ei oo totta, eihän? Olet saikulla ja ilmeisesti pitäis olla levossa. Kannat silti laattoja hitaasti hengitellen ja viis välität kivusta ja vauvan terveydestä. Porvoossako kierrät ostoksilla?

meillä ainakin käydään 3x viikossa kerhossa 1x viikossa puistossa ja 1x viikossa teemme retken. Myös naapurustossa ja sukulaisissa on kavereita ja jakamaan oppii loistavasti myös kotona jos siihen opetetaan :)

Kiitos vastauksista lisääkin saa kommentoida!

Yhteistyössä