TE,joiden lapsilla pitkät hiukset.Millä ne saa pysyy selvinä?

Teollisuuskypärä

Aktiivinen jäsen
27.10.2007
2 282
0
36
Mä oon han tuskissani tuon 7 v hiusten kaa.Ne harjataan aamuin illoin mut eilenkin sai taas äiti ja tytär purra hammasta aamulla ku harjattiin.Oli ihan rastamainen möykky rakaraivossa.
Pidättekö hiukset yöllä auki vai kii?Letillä?
Käytättekö jotain "yhtäturhankanssa"selvityssuihkeita?

Itellä e mitää tietoo ku en muitsa lapsuudestani mitää takkujuttuja...aikuisiällä ollu taas aina nii lyhyet hiukset et ei oo ollu ongelmii.

Pitäkää hiukset kiinni. Mulla on aina ollut tosi pitkät hiukset, siis vyötärölle asti. Kun ne pitää aina letillä, niin ei tule juurikaan takkuja. Aamuisin tehdään uudet letit.

Tytynkään pitkiä hiuksia ei saanut pysymään selvänä millään. Monet kyyneleet valutettiin, kun niitä selviteltiin. Nyt hiukset on noin niskapituiset, kerroksittain leikatut, niin eivätpä takkuunnu enää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Heh, mun 'lapseni' on jo 15v ja poika, mutta ei tuolla takkua hiukset läheskään niin paljoa kuin minulla itselläni.

Se riippuu vähän hiuslaadustakin. Miehillä on usein paksu hiuslaatu ja rasvaisemmat hiukset. Ei ne takkuunnu niin kuin pikkutyttöjen silkinohuet ja kuivat hiukset.

Ei niitä saakaan pysymään selvinä. Meillä esikolta leikattiin hiukset lyhyemmiksi juuri em. syystä. Nyt ovat harteille, ja on paljon helpompi saada pysymään takutta.

Mun 4-v. tytöllä pitkä tukka. Just pesin shampoolla ja laitoin reilusti hoitoainetta. Käytän ihan parturituotteita (sellasia lapsille sopivia, mietoja). Tän jälkeen käytän suihkutettavaa hoitoainetta, joka jätetään hiuksiin. Myöskin parturituote (4R). Välillä on isojakin takkuja tukassa, mutta ne saa selviteltyä aika helposti, kun ensin suihkuttaa tuota jätettävää hoitoainetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitäkää hiukset kiinni. Mulla on aina ollut tosi pitkät hiukset, siis vyötärölle asti. Kun ne pitää aina letillä, niin ei tule juurikaan takkuja. Aamuisin tehdään uudet letit.
eli ihan lettiletti voi olla avuks?Ku yleensä sil on ponnari mut silti takkuu.Pitää sit alkaa lettii sil vääntää.Mikätahansa helpotus helpottaa.

Meijän tytsyllä 1.5 vuotiaana jo peppuun asti pitkä tukka, paksu on ja mikä pahinta puolesta välistä alaspäin luonnon kiharaa....eli itkua tulee joskus väkisinkin niitä harjatessa. Mutta yöt letillä aamulla ja illalla harjataan kunnolla hiussuihkeen kanssa joka meillä ainakin toimii. Joku kampaaja on joskus sanonut ettei tarvi tytön tukkaa pestä shamppoolla kun on noin pitkä ja paksu, eikä ollenkaan lapsentukka, silloin tällön vain hoitoaineella (toimii). Kosteella ilmalla tukka menee väkisinki takkuun ellei oo letillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Crazy Juliet:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eli ihan lettiletti voi olla avuks?Ku yleensä sil on ponnari mut silti takkuu.Pitää sit alkaa lettii sil vääntää.Mikätahansa helpotus helpottaa.

JEp, letti on pelastus. :) Sen takia ennenvanhaan pidettiin kaikkien tyttöjen hiukset letillä. Eihän niitä olis kukaan ehtinyt kampailemaan. Ponnari takkuuntuu, kun hiukset on siinä kuitenkin vapaana ja pääsee menemään sotkuun.

Meidän 4-vuotiaalla on isän perintönä karheat hiukset, ja molemmilta vanhemmilta perittynä luonnonkiharat.
Hiukset ei pysy selvinä, ei sitten millään, jos ovat vähänkin pidemmät :(
Nyt ollaan annettu hiusten kasvaa, mutta pian on varmaan taas pakko pätkäistä polkkapituus, koska tukka on solmussa jatkuvasti. Vaikka pestään 2 in 1- shampoolla ja joka toinen pesu pelkällä hoitoaineella, ja käytetään hiuksiin jätettävää hoitosuihketta.

Mä ostin Hairstoresta kunnon shampoon ja hoitoaineen 7.v tytölle. Johan lähti takut. Ei oo sen jälkeen tarvinnu repiä hiuksia auki vaan pysyvät selvänä. Tytön hiukset on peppuun asti ja yöllä letit painaa jos sellaiset väsää. Nim. kaikki keinot kokeiltu. Muumi suihkeesta oli jonkin verran apua, mutta suosittelen hakemaan kunnon hiusten hoitoaineet kampaamosta. =)

Meillon 5-v pitkälle selkään hiukset ja ei sillä oo suurempia takkuja, hiukset pestään kampaamosta ostetulla lasten shampoolla ja hoitoaineella j.2.pv tai j.3.pv, sitten vielä monasti aamuisin laitan "takkusuihketta" esim: muumi. Hiukset on auki yöllä ja ei sekään takkuunnutta, lapsen hiuslaatu on paksu ja supisuomalaisen suora.

Yhteistyössä