te, joiden lapset syntyneet jouluaattona tai ihan vieressä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän poika syntyi joulupäivänä. Vielä ei olla synttäreitä kertaakan vietetty, kun vasta viime jouluna syntyi. Mutta meinattiin että juhlitaan sitten tapanina, niin pääsee sukulaiset paremmin, kuin joulupäivänä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No vastaan omasta puolestani, olen siis syntynyt joulupäivänä. Meillä asia ratkaistiin niin ettei synttäreitä ikinä vietetty :(

no toi on kyllä kurja:( siis todella...

olisitko pitänyt pahana jos "synttäreitä" tai kekkereitä sun kunniaksi ois vietetty aina isosti sun nimpparina?

Mæ olen itse syntynyt 27. joulukuuta ja poika 28. omasta lapsuudestani viisastuneena olen jærjestænyt pojun synttærit vasta loppiaisen jælkeen, niin tulee jopa vieraitakin, jotka eivæt todellakaan tule joulun vælipæivinæ ja jos tulevatkin, niin ilman lahjaa, kun justhan se sai paljon lahjoja... :kieh: :headwall:

Meidan poika on syntyny jouluaattona. Synttarilahjat saa aamulla ja joululahjat illalla. Paha puoli ettei kunnon synttareita voi pitaa kun kaikki viettaa joulua mutta tana vuonna ajattelin pitaa kutsut nimpparipaivana joka on kans joulukuussa, vuokrataan sisaleikkihallista aikaa ja ruokaa ja kutsutaan ehka koko luokka sinne riehumaan.

Ihanhan niitä voi viettää just silloin kun tahtoo. Nimpparipäivä voisi olla hyvä ratkaisu tai sitten pari viikkoa ennen tai jälkeen oikean syntymäpäivän. Lapsikin on ihan varmasti iloinen, kun saa synttäreitä viettää kuten muutkin.

Meidän tyttö on syntynyt 20 joulukuuta, synttärit vietämme aina sinä päivänä sukulaiset ainakin tulevat aina. Myös isäni on syntynyt joulukuun 20, eikä koskaan vietetty synttäreitä tai saanut synttäri lahjoja lapsena. Oli ollut aika pettymys. Kolmannen laskettu on joulupäivänä, saa nähdä miten käy. Luultavasti siihen löytyy sitten joku oma päivänsä viettää niitä, tärkeintä lapselle taitaa kuitenkin olla että synttärit ylipäätään pidetään.

Meillä typy syntyny 21. joulukuuta, parina ekana vuonna en pitäny synttäreitä, vaan nimpparit jotka keväisin. Viime vuonna kun täytti kolme, pidin synttärit joulukuun ekalla viikolla ja ens vuonna varmaan samanlailla.

Mä oon syntyny 22 päivä ja synttärit vietettiin aina. Siinä kävi sukulaiset samalla jouluvierailulla. Koulukaverit tuli yleensä aina suoraan joulujuhlasta meille synttäreille. Aina sain erikseen synttärilahjankin. Se vaan ärsytti, kun kaikki synttärilahjat oli aina joulupaperissa :kieh:

Kummityttö on syntynyt joulun tienoilla ja kävin kastepäivänä (siis sen tienoilla) juhlimassa häntä. Sitä en tiedä miten sukulaiset juhlivat. Jos omasta lapsesta olisi kyse, viettäisin nimipäivää isommin menoin ja syntymäpäivää perhepiirissä.

Meillä tyttö synynyt 19.12 ja ollaan ehditty viettää aina ennen Joulua. Meillä on sellanen perinne, että tytön synttärellä tai siis sitä ennen ku vieraat tulee, hän koristelee kuusen. On ollut mieluinen juttu ja aina muistaa varmistaa, että saanhan koristella taas kuusen ja koska se haetaan jne. Meillä siis tekokuusi. Yleensä ne syntskät sijottuu samalle viikolle ku oikeakin synttäripäivä. Meillä ei ole ainakaan vielä (tyttö 5v) tullu eteen "ongelmia", mutta kaverit jaksaa päivitellä että on se sääli ku niin lähellä Joulua. En ymärrä miksi sääliä pitäis. Tytöllä on nimpparitki viä Joulukuussa;)

Kuopus on syntynyt 28.12. Kunhan kaverisynttäreitä aloitetaan viettämään puolen toista vuoden päästä, niin ajoitan ne siihen joulunalusviikolle mainostaen "tuo lapsesi meille 1.5 tunniksi synttäreille hoitoon". Katsotaan toimiiko, vai siirretäänkö juhlat loppiaisen jälkeiseen aikaan. Mutta on jo siis saanut kevyitä sukulaissynttäreitä parit joulusta erillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
No vastaan omasta puolestani, olen siis syntynyt joulupäivänä. Meillä asia ratkaistiin niin ettei synttäreitä ikinä vietetty :(

olisitko pitänyt pahana jos "synttäreitä" tai kekkereitä sun kunniaksi ois vietetty aina isosti sun nimpparina?

No en, itseasiassa olisikin kiva että olisi vietetty nimppareita isosti koska nekin on joulukuussa. Mutta meillä tosiaan ei minun synttäreitä vietetty, mutta pikkusiskon vietettiin helmikuussa, ja ne siis olivat vain hänen juhlat.
Lapsena oli tosi ikävää että sisko sai aina kaikki lahjat ja kortit ja minä en saanut muita kuin joululahjat, edes synttärikortteja ei kukaan muu lähettänyt kuin minun äidinäiti. Mummo hoitikin asian kunnolla sain erikseen joulu-synttäri-nimppari-kortit vaikka kaikki nuo on 5 päivän sisällä.

kun sain tietää että esikon la on 24.12. sanoin miehelle että olen jalat visusti ristissä uudenvuodenpäivään asti, sillä omat synttärit on 25.12. ja isosiskon 29.12. ja meillä synttärkulttuuri meidän kahden suhteen oli aika kurja. Sain pidäteltyy niin et esikko käynnistettiin 3.1. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:

No en, itseasiassa olisikin kiva että olisi vietetty nimppareita isosti koska nekin on joulukuussa. Mutta meillä tosiaan ei minun synttäreitä vietetty, mutta pikkusiskon vietettiin helmikuussa, ja ne siis olivat vain hänen juhlat.
Lapsena oli tosi ikävää että sisko sai aina kaikki lahjat ja kortit ja minä en saanut muita kuin joululahjat, edes synttärikortteja ei kukaan muu lähettänyt kuin minun äidinäiti. Mummo hoitikin asian kunnolla sain erikseen joulu-synttäri-nimppari-kortit vaikka kaikki nuo on 5 päivän sisällä.

Ihana Mummo =)

Yhteistyössä