Te joiden lapset käyttävät miltei samankokoisia vaatteita, miten erotatte sukista ja kalsareista kummalle kuuluu

  • Viestiketjun aloittaja sukat sekaisin
  • Ensimmäinen viesti
sukat sekaisin
mulla 2 poikaa, 5v ja 7v

Paidoistakaan mulla ei ole mitään hajua kummalle kuuluu, käyttävät oikeastaan yhteisiä paitoja kun ei tosiaan voi muistaa kummalle on ostettu, housuissa toisella on isommat

Tuli vain mieleen kun pesin taas koneellisen sukkia ja kalsareita ja voin sanoa ettei mulla ole kyllä hajuakaan mitkä kalsarit ja sukat on kummankin

Miettisin jo et ostanko jatkossa toiselle vihreän sävyisiä ja toiselle sinisen sävyisiä
 
noh mulla tulee vaan mieleen noi eri värit. Jos siis haluaa pitää erossa toisistaan. Toki ei mua haittas, vaikka vaatteet menis sekasinkin. Saman perheen lapsiahan ne on. Ja pestyjä vaatteita. Voisipa heittää ilmoille ajatuksen...kaiketi samaa sukupuolta olevat kaksoset, samanlaiset vaatteet. Sekaisin ne menevät.
 
*
molemmille omat pyykkikorit johon saa pyykit kerätä.. sit jos molemmilla tulee koneellinen parin päivän aikana niin peset eri koneis.. tai jos oot niin innokas pesiä et pyöräytät puolitäyden koneen päivässä ja kaikki sekaasin.. niin osta isot pyykkipussit jokka saa laittaa koneeseen.. kummallekin pojalle omat niin pysyvät omat sukat ja kalsarit tallella.. :D
 
päivi
mulla 3 poikaa, 1.5v ikäeroilla, ni arvaa vaan onko vaatteita sekaisin :D sukkamäärä on jotain uskomatonta, ota siitä sit selvää mikä kenenki. koon perusteella sit koitan järkkäillä, joskus ite huomaavat että tää ei oo mun vaan veljen
 
äitiiiii
mitä välii..ottaa sen mikä kivalta tuntuu.. meillä 4 lasta ja kaikkien sukat samas koris... jos sieltä ei löydy niin lainaa vaikka äidiltä.. alkaa jalka olemaan samaa kokoa ku tokaluokkalaisen pojan
 
Aika jännä juttu, mistäköhän se johtuu että muistaako niitä vai ei. Meillä on viisi tyttöä ja tiedän kyllä jokaisen vaatekappaleen ulkonäöltä ja että kenen mikäkin on vaikka vaatteita on satoja ellei tuhansia. Ja mieheni mielestä se on aivan hullua että niitä voi muistaa tai yleensäkään että ne vaatteet kiinnostaa niin paljon :whistle:
 
Sisko laittaa kaikki poikien sukat samaan koriin, turha niitä erotella siinä vaiheessa. Löytää sitten samasta korista joka pojalle sopivan kokoista kun tulee aika pukea.

Kalsareita ei käytä ku vanhin, ei mee sekasin :D
 
hmm
meillä oli samantyyppinen ongelma: miehen ja aikuistuvan pojan sukat olivat samaa kokoa ja näköä.
Ompelin sukan varteen pienen värillisen langan merkiksi, että kumpi on kumman sukkapari.

Voit käyttää värikoodia, eli esim. 5 vuotiaan vaatteet ovat vihreällä merkattuja ja 7 vuotiaan sinisellä - pieni lanka sukan varteen. Ei näy käytössä, erottuu kuitenkin pyykissä ja pyykistä.
Vaatteisiin voi nurjalle puolelle ja kokomerkintälappuun kirjoittaa lapsen nimen alkukirjaimen tai nimen. Pekalle tulee pelkkä P ja Matille M, jos ovat samalla kirjaimella, Jussi ja Jukka, sitten enemmän kirjaimia tai koko nimi.
 
ap
no mutta entäs kun on kymmeniä pareja mustia, ruskeita jne??

Meillä sukissa yhden tai kahden koon ero, jotai ei todellakaan silmällä ees huomaa, kalsarit ihan saman kokoisia, taas niitä mustia, ruskeita jne kymmeniä. Sukkia ostan melkein joka kauppareissulla kun käydään isommassa kaupassa, parin kummallekkin, miten ikinä voin muistaa kummat ostinkaan kummallekkin? Paljon sellaisia sukkia mitä en edes muista ostaneeni :/

Kyllä noilla välillä onkin ne ihan sekaisin, iltapäivällä toinen sanoo toiselle et sulla on muuten mun kalsarit, sukat ja paita päällä :D

Ei vaan oikein toimi enää sit vanhempana, tuskin haluavat silloinkin käyttää samoja kalsareita
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no mutta entäs kun on kymmeniä pareja mustia, ruskeita jne??

Meillä sukissa yhden tai kahden koon ero, jotai ei todellakaan silmällä ees huomaa, kalsarit ihan saman kokoisia, taas niitä mustia, ruskeita jne kymmeniä. Sukkia ostan melkein joka kauppareissulla kun käydään isommassa kaupassa, parin kummallekkin, miten ikinä voin muistaa kummat ostinkaan kummallekkin? Paljon sellaisia sukkia mitä en edes muista ostaneeni :/

Kyllä noilla välillä onkin ne ihan sekaisin, iltapäivällä toinen sanoo toiselle et sulla on muuten mun kalsarit, sukat ja paita päällä :D

Ei vaan oikein toimi enää sit vanhempana, tuskin haluavat silloinkin käyttää samoja kalsareita
Miten ne lapset erottaa sukat toistensa jalkaan, jos ne on mustia tai ruskeita esim. Kuviolliset ymmärrän.

Sun täytyy laittaa pystyyn sovitustalkoot, että löytyy kaikille omat sukat. sitten merkkaat kaikille omalla värillä sukat, pieni huomaamaton ompelus varren sisäpuolelle resoriin.
 
ararauna
Meillä käytössä pallosysteemi :) Eli vanhimman tytön vaatteissa (kokolapussa tms) on yksi pallo tekstiilimerkkauskynällä tehtynä, seuraavalla kaksi, kolmannella kolme palloa. Ja jos/kun vaate siirtyy nuoremmalle lisätään vain yksi pallo lisää. Pienikin lapsi osaa erottaa vaatteensa kun tuon pallomäärän tarkastaa.

Tosin aikalailla kaikki vaatteet kyllä muistakin, mutta auttaa myös miestä esim pyykin lajittelussa tai jos on joku vieras hoitaja pukemassa lapsia.

Sukkien kanssa on kinkkisempi juttu, mutta lapset itse kyllä muistavat jopa tarkempaan kuin äiti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no mutta entäs kun on kymmeniä pareja mustia, ruskeita jne??

Meillä sukissa yhden tai kahden koon ero, jotai ei todellakaan silmällä ees huomaa, kalsarit ihan saman kokoisia, taas niitä mustia, ruskeita jne kymmeniä. Sukkia ostan melkein joka kauppareissulla kun käydään isommassa kaupassa, parin kummallekkin, miten ikinä voin muistaa kummat ostinkaan kummallekkin? Paljon sellaisia sukkia mitä en edes muista ostaneeni :/

Kyllä noilla välillä onkin ne ihan sekaisin, iltapäivällä toinen sanoo toiselle et sulla on muuten mun kalsarit, sukat ja paita päällä :D

Ei vaan oikein toimi enää sit vanhempana, tuskin haluavat silloinkin käyttää samoja kalsareita
Meidän 11 ja 7 vuotiaita ei kyllä yhtään haittaa sukkien sekoontuminen :D boxereissakaan ei taida olla niin väliä. :D
 
vieras
MEillä 3 poikaa pienellä ikäerolla. Ja yhteiset kalsarit ja sukat on. Ite valkkaavat mieluisimmat päälleen. Ei riitä mun aika setvimään niiden kamppeita erilleen. Päälyvaatteet erotan itekin, vaikka kahdella vanhimmalla samankokoiset käytössä.
 

Yhteistyössä