te,joiden alle 1-v lääkäri määränny laxoberonia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laxa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laxa

Vieras
eli meidän 7kk vauvan vatsa ei toimi ilman ulostuslääkettä. mallasuutetta määrättiin apteekista, eipä auta, levolac ei auta, ja kun kakka on ollut pitään tulematta, se saadaan ulos vain microlaxilla, jota ei suositella pitempiaikaiseen käyttöön. laxiberonin paketissa lukee että lääkärin ohjeen mukaan.. olisinkin kysynyt, millaisia ohjeita te olette sen käytöstä saaneet?montako tippaa ja kuinka usein?
Kiitos!:)

Hei!

Meillä on suolentoiminnan häiriöstä kärsivä lapsi ja tuo laxoberon on sellainen joka aiheuttaa tottumusta eikä sovi pitkäaikaiseen käyttöön!! Microlax ja levolac taas sopivat pitkäänkin käyttöön. Eli turvallisempaa on saada suoli "liikkeelle" tyhjäämällä microlaxilla ja sen tukena käyttää levolacia että "tavara" pysyy pehmeänä ja liikkuu paremmin.
Meillä asiasta 8 vuoden kokemus ja tieto.

no sikshä mä tätä kysynkin että onko noi nuoria lääkäreitä olemassa.. hee! ;)
EI.. tää on vähäistä kirjoitusvirheissä, näiden yö-valvomisien jälkeen..

Laxo on aika rankka lääke.Movicol junior pitäis olla parempi.
Juoko nesteitä tarpeeksi?Ja esim soseita,päärynää ja luumua kovasti ruokavalioon.

Ite oon laxoa ottanut 5 tippaa joskus ku ummessa,lapselle en lähtis yhtä enempää kokeilemaan.
Ja luulis että lääkäri olis antanut paremmat ohjeet...
Mä en antais vaan hakisin tuota Movicolia.

cruella devillellle kans symphathia huggi!;)
niin, kun tos microlaxissa vain lukeepi etä tilapäiseen ummetukseen ,eli ilmeisesti sitä ei suositella jatkuvaan käyttöön, ajatttelisi tuosta ettei etenkään näin pienelle.
muista ja muita kokemuksia?

Yhteistyössä