Te joiden 8kk vauvat nukkuu päiväunia noin 2*30min tai vähemmän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja krea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

krea

Vieras
Mitä ihmettä teen tuon lapsen kanssa? Ei nukahda, ei niin millään. Ja jos nukahtaa, nukkuu 30min. Jos vaunut on liikkeessä, niin 35min. Eikä enää nukahda sisälle, aina pitää liikkuviin vaunuihin nukuttaa. Onko tää ihan normaalia?

Yöunista sen verran, että käy nukkumaan noin 19.30 ja nukkuu tuonne 3-4 asti, jolloin herää ja saattaa alkaa valvoa tai sitten saan nukutettua takaisin. 5 aikaan annan rinnasta aamumaidot, jonka jälkeen nukkuu noin klo.07 asti. Paitsi tänä aamuna melkein yhdeksään, kun eiliset päikkärit taas oli mitä oli...

Onko kellään ollut vastaavaa??

Meillä tyttö alkoi nukkua tunnin unia vasta 10kk iässä, toiset aamupäivällä ja toiset alkuillasta. Siihen asti nukkuin päivisin max 40min pätkiä, yleensä 20min. Ei eroa nukkuiko liikkuvissa tai paikallaan olevissa vaunuissa, tai sängyssä. Vähäuninen vaan :) Vaunuihin ei nukahtanut ollenkaan, ellei ollut uniaika.

Meillä oli samaa.. 10 kk:n iässä nukkui 2x1 tunnin unet. Siirsin tytön yksille päikkäreille ja alkuun nukkui 3-3,5 tuntia. Nyt 1 v 1 kk:n iässä nukkuu 2 tuntia. Yöunet nukkuu 20.00 - 7.00.

Voisko tästä vetää sen johtopäätöksen, että unet lisääntyy iän myötä :) Siis ettei herää vähän väliä. Tai siis kun on tuo hurja liikkumisen opettelun hurjin vaihe ohi niin alkaa unet pidentyä?? :)

minulla on ollut kolme tuollaista lasta. eivät ole nukkuneet vastasyntyneenäkään kuin sen puolituntia kerrallaan. siihen on vaan totuttava. mä aina lohduttauduin sillä, että nukkuivat sitten hyvät yöunet. ja opetin heti pienenä viihtymään lattialla tai sitterissä, niin sai jotain tehtyäkin kun siellä katselivat touhuja

Tommostahan se oli tuossa iässä. Päiväunet oli 3-4x max 40 minuuttia. Eikä lapsi nukkunut yössäkään noin pitkiä pätkiä kuin sinun, ap. Ikä tasaa nukkumista. Reilun vuoden ikäisenä lapsi alkoi nukkua koko yön ja yhdet 2 -3 h päiväunet.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26446177:
minulla on ollut kolme tuollaista lasta. eivät ole nukkuneet vastasyntyneenäkään kuin sen puolituntia kerrallaan. siihen on vaan totuttava. mä aina lohduttauduin sillä, että nukkuivat sitten hyvät yöunet. ja opetin heti pienenä viihtymään lattialla tai sitterissä, niin sai jotain tehtyäkin kun siellä katselivat touhuja

Mullakin on jo toinen tommonen lapsi. Tosin yöunetkin nukutaan 30 min - tunnin pätkissä. Meillä vanhempi alkoi nukkumaan yönsä heräämättä, kun päiväunet jätettiin pois. Samalla alkoi nukkumaan 12 h unia eli unta tulee vuorokaudessa enemmän kuin koskaan elämänsä aikana.

Mulla kanssa poika nukkunut vastasyntyneenä noin 20 min pätkissä päivät ja yöt noin tunnin pätkissä. Puolivuotiaana alkoi nukkua yöt yhdellä syötöllä (kuten edelleen) ja päiväunina aamupäivällä 1.5h ja iltapäivällä 30min. Nyt siis vähentyneet huomattavasti päiväunet. Tänään en ole saanutkaan häntä vielä unille ennen kuin nyt puoli kahdelta ekoille unille... Saa nähä miten tämän päivän unien käy...

Meillä kanssa samanlainen tapaus, vähän yli vuoden ikäisenä alkoi nukkumaan päikkäreitä suht. säännöllisesti, mutta ei kyllä vieläkään mitään hurraamista. Nyt 2-vuotiaana päikkärit jääkin jo usein väliin, kun ei vaan uni tule, vaikka selvästi väsyttää. Odotan oikein, että jättää ne ihan kokonaan pois. Yöt meillä kyllä nukutaan pääsääntöisesti hyvin, eli pitemmissä pätkissä, kuten teilläkin.

Meillä myös lapsi nukkui tuossa iässä tuommoisia puolentunnin pätkiä, järkiään niin, että oli pari tuntia hereillä ja sitten ne nokoset, yöt on aina nukkunut hyvin. Jossain vaiheessa sitten lähempänä vuoden ikää (ehkä 10-11 kk iässä) alkoi nukkumaan noin 2-3 tunnin päikkärit ja niitä riittää yhdet päivässä.

Yhteistyössä