Te eronneet joilla lapsia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumiakka80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lumiakka80

Vieras
...millaisissa väleissä olette exänne kanssa?

Mä tapailen erästä miestä, joka on (mun silmissä) vähän turhankin hyvissä väleissa exänsä kanssa. Lapset vuoroviikoin äidin ja isän kanssa ja äiti-viikolla isää pyydetään käymään mm. siksi, että tyttö on leiponut sämpylöitä, joku tietty pehmo on jäänyt tms. Syyt on aina tätä luokkaa "tytöllä on joku näppylä poskessa" ja sitten sitä pitää rientää heti katsomaan...

Mä itse olen ent. mieheni kanssa tekemisissä vaan silloin kun hän hakee lapset ja joskus on pakko soitella jostain lasten asioista. Mutta muuten en kaveeraa hänen kanssa enää, siksi hänestä erosin, että pääsen hänestä eroon ;)

Eli missä kulkee normaalin raja?
Mies on lapsirakas ja kiltti, ehkä ex käyttää tätä hyväkseen niin paljon kuin haluaa. Toisaalta taas tämä mies hokee haluavansa vaan olla mun kanssa ja rakastavansa mua...
Mä vaan en usko, että musta on tähän kolmanneksi pyöräksi, jos kesken ravintola-illan pitää miehen rynnätä taksilla katsomaan lapsen poskessa olevaa näppylää :(

Olemme ihan hyvissä väleissä ja pidämme yhteyttä myös silloin kun lapset ovat toisella (vuoroviikot siis meilläkin). Mutta harvemmin kyllä käydään toistemme luona sentään, se olisi minusta hassua. Saatetaan laittaa tekstaria jos joku lapsista on kipeänä tai ihan vaan jos joku heittää jonkun hauskan sutkautuksen, joka on kiva jakaa myös toisen vanhemman kanssa. Muuten näkemiset rajoittuvat vienti- ja hakuhetkiin, samalla vaihdetaan lasten kuulumiset pikaisesti.

Ap, sinäkö määrittelet miten usein isä saa olla tekemisissä lapsen/hänen äitinsä kanssa? Ei kuullosta mukavalle asenteelle.

Se että sinä olet huonoissa väleissä ex-miehesi kanssa ei takoita sitä että muidenkin pitäisi olla. On lasten atu että vanhemmat ovat vielä väleissä keskenään.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Suhteemme alkuaikoina miehen ex-puoliso tekstaili ja soitteli mistä milloinkin lapseen liityttyvästä. Aihe ei ollut koskaan mitään akuuttia (lapsi sairaana, aikataulujen muuttuminen jne). Mies kuitenkin näki tätä exää 4-6 kertaa viikossa hakiessaan/viedessään lasta. Totesin sitten jossain välissä miehelle, että mun puolesta puhelut saisi riittää mikäli ei ole mitään oikeaa/kiireellistä asiaa. Ex yritti vain kontrolloida, missä mies on ja kenen kanssa.

Mies otti puheeksi exän kanssa puhelut ja nykyään ihan OK välit.

Ei minustakaan kuulosta normaalilta/ kivalta, jos isä jatkuvasti kesken äitiviikon ramppaa lasta katsomassa.

Jos ollaan erottu, niin sitten isällä ja äitillä on yhteistä enää lasten vanhemmuus, ei kesken viikkoa tarvitse toisen luona käydä.

Ensimmäisen ex-mieheni kanssa olen hyvissä väleissä. Hän oli esim. meillä jouluna ja tulee uudeksi vuodeksi. Mutta olemme toisillemme nykyään, kuin sisaruksia! Eli kummallakaan ei tulisi mieleenkään mitään sänkyyn hyppäämistä/yhteen paluuta! Välillä soittelemme melkein päivittäin (niin kuin oikeiden siskojeni kanssa), välillä on jokunen päivä,kun emme soittele...
Nyt olen eronnut uudelleen toisesta miehestä, odotan hänelle lasta...Mutta emme ole tekemisissä...Jouluna laitettiin joulun toivotus viesti ja olen laittanut jotain vauvasta, mutta tuskin välit muuttuu mitenkään, kun vauva on syntynyt. Eli emme taatusti ole tekemisissä näin paljoa, kuin ensimmäisen ex-miehen kanssa.
Ja näin ex-vaimona minulle on ihan sama millaisen naisen kanssa ex-mieheni ovat/alkavat olemaan! En ottaisi kumpaakaan takaisin, koska joku syyhän aina eroihin on! Mutta toivoisin,että heidän naiset(uudet naiset hyväksyisivät asian,että miehellä on lapsi(-a) kanssani. Ja haluaisin olla uusien kumppaneidenkin kanssa väleissä. Ei nyt mitään ylintä ystävyyttä tarvitse olla, mutta se että tultaisiin toimeen jo lasten vuoksi :)

Me ollaan välillä hyvissä väleissä ja välillä ei. Riippuu ihan siitä millä tuulella mä satun olemaan. Välillä jutellaan pitkiä puheluita ja vaihdetaan kuulumisia tai mä tilitän jotain mun sydänsuruja ja saatetaan nähdä ilman lastakin tai lähteä vaikka yhdessä baariin. Sit taas välillä voi mennä puol vuotta niin että mua ei huvita olla tekemisissä ja nähdään ainoastaan sen verran et päästän tapaamaan lasta ja olen ite toisessa huoneessa. Siis huoltajuus on mulla.

Olemme hyvissä väleissä mutta emme vietä noin tiivistä yhteyttä. Lainaamme tavaroita ja toinen saattaa käydä hakemassa juttuja toisen kotoa vaikka ketään ei olisi paikalla. Harvemmin kuitenkaan vierailemme toisen luona muuten kuin hakemassa tai tuomassa jotain.

[QUOTE="nipa";25321759]Tosi epänormaalia, jos isä haluaa nähdä lastaan...?
Oi surku lapsia, jotka asuu tällaisten vanhempien kanssa![/QUOTE]

Meillä auttaa se että asutaan sen verran lähekkäin ja lapset ovat jo koululaisia, joten lapset voi vierailla. Välillä he saattavat jäädä yöksikin toisen viikolla.

viikko-viikko lapset meillä ja pääsääntöisesti lasten vaihdossa tavataan toistemme ovella. Joskus viedään/haetaan unohtuneita tavaroita toisten luota. Tai ilmoitetaan toki, jos lapsi vakavammin sairaana (siis esim. poissa koulusta)
Toi rittää!

[QUOTE="vieras";25321537]Ap, sinäkö määrittelet miten usein isä saa olla tekemisissä lapsen/hänen äitinsä kanssa? Ei kuullosta mukavalle asenteelle.

Se että sinä olet huonoissa väleissä ex-miehesi kanssa ei takoita sitä että muidenkin pitäisi olla. On lasten atu että vanhemmat ovat vielä väleissä keskenään.[/QUOTE]

Anteeksi... näinkö sanoin? Mulle itselle on yhdentekevää se miten paljon mun miesystävä ja hänen ex ovat tekemisissä, koska suhde ei ole (ainakaan vielä) vakava. Mä vaan halusin tietää onko tuollainen enää normaalia?! Monen mielestä ei.

Ja minä EN ole huonoissa väleissä mun ent. miehen kanssa, en todellakaan. Me vaan ollaan erottu ja piste. Ei mun tarvii hänen kanssa vaihtaa mitään muita kuulumisia kuin lapsiin liittyvät ja ne hoituvat puhelimella. Kun mun lapset on isällään niin isä huolehtii heistä enkä todellakaan käy joka päivä katsomassa jotain näppylää lapsen poskessa..

Mulla on vähän sellainen tunne, että miehen ex yrittää kontrolloida ja pitää ns. narussa kiinni edelleen. Aina, siis joka äiti-viikko mies ravaa exänsä luona ja parhaimmillaan on siellä tunteja - kuten eilen. Minusta tämä vaan ei ole normaalia enää.

Mutta kiitos vastaajille, olen asian suhteen nyt vähän viisaampi. Ajattelin kauniisti sanoa asiasta ja jos siitä tulee riitaa tai miesystävä ei asiaa tahdo ymmärtää niin suhde on mun osalta sitten siinä.

En missään tekemisissä.Pakolliset jutut soitetaan,mutta muuten...pelko on vielä niin tiukassa minussa..
Muksut on jo niin isoja,että liikkuvat keskenään isälleen,matkaa n.6km,joka toinen vkl.

Siis kauanko heidän erostaan on kulunut aikaa suhteessa siihen, kuinka kauan olivat yhdessä? Jos on kulunut pitkä aika heidän erostaan, ei tuosta pidä huolestua ja se on vain hyvä asia että ovat ystäviä. Itseasiassa kunnioittaisin tuollaista miestä, joka osaa tukea lastensa äitiä myös eron jälkeen, sillä se on hyvin tärkeää.

Toinen juttu on, jos ovat eronneet vasta vähän aikaa. Siinä tapauksessa ei kannata mennä väliin (muutenkaan) ennenkuin aika tekee tehtävänsä.

Anteeksi... näinkö sanoin? Mulle itselle on yhdentekevää se miten paljon mun miesystävä ja hänen ex ovat tekemisissä, koska suhde ei ole (ainakaan vielä) vakava. Mä vaan halusin tietää onko tuollainen enää normaalia?! Monen mielestä ei.

Ja minä EN ole huonoissa väleissä mun ent. miehen kanssa, en todellakaan. Me vaan ollaan erottu ja piste. Ei mun tarvii hänen kanssa vaihtaa mitään muita kuulumisia kuin lapsiin liittyvät ja ne hoituvat puhelimella. Kun mun lapset on isällään niin isä huolehtii heistä enkä todellakaan käy joka päivä katsomassa jotain näppylää lapsen poskessa..

Mulla on vähän sellainen tunne, että miehen ex yrittää kontrolloida ja pitää ns. narussa kiinni edelleen. Aina, siis joka äiti-viikko mies ravaa exänsä luona ja parhaimmillaan on siellä tunteja - kuten eilen. Minusta tämä vaan ei ole normaalia enää.

Mutta kiitos vastaajille, olen asian suhteen nyt vähän viisaampi. Ajattelin kauniisti sanoa asiasta ja jos siitä tulee riitaa tai miesystävä ei asiaa tahdo ymmärtää niin suhde on mun osalta sitten siinä.

Asia ei kyllä näytä olevan yhtään yhdentekevä, päivastoin.Te vasta tapailette ja nyt jo haluat täyden kontrollin...

Ei minustakaan kuulosta normaalilta/ kivalta, jos isä jatkuvasti kesken äitiviikon ramppaa lasta katsomassa.

Jos ollaan erottu, niin sitten isällä ja äitillä on yhteistä enää lasten vanhemmuus, ei kesken viikkoa tarvitse toisen luona käydä.

Ja pah, mikä sen määrää miten ja kuinka paljon eronneet parit ovat yhdessä???
Meillä kyllä ex käy aika usein vaikka on uudessa suhteessa (aiheutti meidän eron lopulta, onneksi... ex joi PALJON alkoholia) saattaa tulla "kahville" vaikka lapset olisivat koulussa tai kavereilla. Jutellaan vaikka mitä ja joskus eksytään makuuhuoneen puolelle... tää nyt vaan sopii meille ja yhdessä kasvatetaan lapset vaikka toistemme kanssa emme pysty arkea elämään saman katon alla. Meillä syy oli vain ja ainoastaan liika juominen, ei väkivaltaa yms. en vaan jaksa katsella oman terveyden tuhoamista... ihana mies muuten on ex, nyt saa kännätä miten tykkää, ja mä saan elää omaa elämää rauhassa.

Mitä vähemmän tekemisissä, sen parempi... :( Minä en pidä mitään ylimääräsitä yhteyttä sattuneesta syystä - ainoastaan lapsen asioissa. Ex kyllä yrittää soitella tämän tästä ja tehdä jotain kiusaa, haastaa riitaa tai muuta vastaavaa. Eli hyvinkin viileät välit ja tekemisisssä olen vain pakosta, lapsen tapaamisten tms. takia.

Yhteistyössä