Täytyy olla paljon ns. omaa aikaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekaa kertaa tänne eksynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ekaa kertaa tänne eksynyt

Vieras
Mä luulin, että äidit on tosi kiireisiä, mutta ei siltä näytä.

Ei hyvänen aika. Eksyin ekaa kertaa näille sivuille, ja huomaan, kuinka hirveästi tänne kirjoitellaan siis ihan mitä sattuu p....skaa. Ulkona on kaunis ilma, menkää sinne lastenne kanssa! Tai silittäkää vaikka se pyykkikasa tai tehkää ruokaa tai vaikka leikkikää niitten kersojenne kanssa. Eläkää sitä oikeaa elämää älkääkä täällä istuko jauhamassa mitä sattuu. Ihmekään jos lapset voi huonosti, jos äidit istuu päivät netissä keskustelemassa vähän kaksplussalla.

Täällä istutaan ja ollaan ties kuinka monta tuntia päivässä ja kysytään: "mitä ostaisitte kaupasta jos menisitte sinne?" tai "apua, mulla tippu puurolautanen lattialle" tai "voi ei, mies ei taaskaan tee muuta ku makaa sohvalla ja mä joudun tässä kuunteleen kitinää ja tekemään kaiken" jne. jne.

Onnettomaksi tullaan kun on liikaa aikaa. Mulla on myös lapsia ja kiire on. Olla niiden kanssa.

Käyn täälä joskus ja hetken kirjoitan. Yksi lapsi 9v on ja tuolla se koheltaa ulkona kavereiden kanssa ulkona ja itse olen ollut jo monta tuntia pojan kanssa pihalla ulkona ja kotityöt tehty ja pitkän kävelylenkinkin olen tehnyt. Joten jos minua huvittaa jauhan pjaskaa täällä enkä kaipaa sinun enkä muunkaan tölväisyjä. =) Vapaapäiväni vietän ihan just niin kuin tykkään ja se ei pitäsisi sinulta olla pois vai mitä.

Mä olen ollut sängyssä koko tämän päivän. Vessassa toki olen käynyt, mutta noin niinkuin muutoin.

Mä olen kattellut suurinta pudottajaa (viikon jaksot) ja surffaillut netissä. Aion vielä kattella muutaman leffan tänään.

Tein myös kauppalistan jonka mukaan muu perhe kävi kaupassa. Ja puolisen tuntia sitten aloin virkkaamaan mattoa...palsta toki on koko ajan vieressä ja auki, eli muutaman kommentin olen tänne rustannut tässä välillä.

Mä en voi mennä ulos, koska en pysty. Se on mulle fyysisesti mahdotonta. Parvekkeelle voisin itseni kyllä hilata ja kenties takapihallekin. Mutta en sen pidemmälle.

Leikkiminenkään ei nyt kersojen kanssa onnistu. Kyllä mä heidän leikkejään olen seurannut ja sylitelty ollaan tänään extrapaljon...mutta kun en tosiaan hirmu kauas täältä makkarista pääse, niin minkäs teet.

Onneksi mulla ei ole sohvalla makaavaa miestä, jolloin mä saan ihan rauhassa maata silloin, kun en oikein muuhunkaan pysty. Kyllä mä pyysin miestä tuomaan mulle puhtaiden pyykkien pinon, jotta mulla olisi jotakin tekemistä...voisin viikata ne pinoihin, josta mies voisi nostaa ne kaappiin. Muttei se tuonut. Liekö viikkaamassa niitä itse?

Ei täällä kaikki ole pikkulasten äitejä :) Joillain on jo sen ikäiset lapset, että sen pyykkivuoren silittämisen voi halutessaan nakittaa lapsille :saint: Ja mä vähän luulen, että toi 20 v katsoisi mua vähän hitaasti, jos ehdottaisin vieväni sen ulos. Mut joo, lopetan työt heti, kun saan vielä yhden asennuksen tehtyä asiakkaalle, ja siirryn pois koneen äärestä.

• Tykkää
Reactions: chef
En oo oikein koskaan tajunnut, miten äidit voi olla niin kiireisiä, etteivät edes paskalle ehdi (ja jos ehtivätkin niin yksin eivät sinne ainakaan pääse), saati että ehtisivät istua netissä edes vartin.

No, jos teen vielä pari lasta lisää, niin kai se mulle selviää. Nyt niitä on vasta kolme, yksi pieni vauva ja kaksi isompaa joita pitää kuskata eskariin, kaverille, harrastuksiin. Kauppakäynnitkin hoidan tässä huushollissa 80% itse, siivouksen ja ruuanlaiton ehkä 75% tällä hetkellä kun vaan kotona kerran olen. Tai siis, en ole vaan kotona, käyn mä jossain ainakin kerran päivässä ja kaksi parhaassa.

Tai jospa multa puuttuu marttyyrimutsigeeni? Se "voi voi kun ei ole hetken hengähdysaikaa, koko ajan saa siivota ja pyyhkiä jonkun nenää"-geeni? En kyllä haluakaan sitä, ei kiitos.

Yhyy ja nyyh nyyh, kun mun lapset on niin itsenäisiä, ettei mun tarvii olla niiden kanssa koko aikaa, että kokevat olonsa turvalliseksi, huomioiduksi ja rakastetuksi.

(ja vois tulla sanomistakin, jos oisin nuorimman ja sen kavereiden leikkeihin tunkemassa itseäni mukaan. Teinistä puhumattakaan :D )

[QUOTE="vieras";26919009]mä oon parhaillaan lasten kanssa ulkona. Ei noita lapsia koko ajan tarvitse vahtia kun ne leikkii keskenään. Ja kotityöt oon tehnyt päiväuni aikaan![/QUOTE]
Mäkin muuten palstailen aika usein ulkoa käsin. Isommat juoksee ties missä kiipeilytelineissä tai esim. skeittaa/rullaluistelee, ja pienin koisii vaunuissa. Mitä pitäis tehdä, ihastella uinuvaa vauvaa vaiko pitää isompia kädestä kiinni ja kimittää että älkää vaan loukatko itseänne?

Hehehhee.. mä notkuin chatissa joskus ja sitten mulle tultiin aukomaan, että "mee leikkimään niiden lastes kanssa ja pidä niitä sylissä, äläkä vietä aikaas netissä"
ja mun oli pakko vastata, että "noi lapset on 14 ja 16v, musta olis outoa mennä niiden kanssa leikkimään ja vielä oudompaa pitää niitä sylissä. Ne taitaa olla netissä omilla läppäreillään parhaillaankin.."

:D

Mäkin muuten palstailen aika usein ulkoa käsin. Isommat juoksee ties missä kiipeilytelineissä tai esim. skeittaa/rullaluistelee, ja pienin koisii vaunuissa. Mitä pitäis tehdä, ihastella uinuvaa vauvaa vaiko pitää isompia kädestä kiinni ja kimittää että älkää vaan loukatko itseänne?

Eiku otat silitysraudan, laudan ja jatkokelan mukaan niin vois silittää siellä puistossa samalla sen valtavan pyykkikasan, tehokasta nääs!

Yhteistyössä