Täytekakun reunojen koristelu - jelppistä:)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olis kiva tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olis kiva tietää

Vieras
Kakun reunoista siis kyse. Jos pursottaa kermavaahtoa (mulla on vain sellainen "tähtikuvio"-pursotinosa) edetäänkö ylhäältä alas vai päinvastoin vai muuta vinkkejä? Oon joskus yrittänyt ennenkin ja aika kökön näköistä jälkeä tuli, joten siloitin silloin vaan lastalla loppujen lopuksi...

Jospa taas vaan siloitan vaahdolla, niin miten saa pintaan nätisti ja tasaisesti esim. strösseliä?? Heittämälläkö? Oon aina ihmetellyt, miten toiset saa niin nätisti koristeet reunoille

Alhaalta ylös pursota. Ja kun reunus on täynnä viivoja niin siihen kakun pinnalle sitten pursotetaan vaikka pikku kasoja eli ns. tähtiä tai ruusukkeita ja vieri viereen, jotta se viiva-pursotuksen reunakohta peittyy.

Strösseli vain heitellän, niin että kakkua pidetään ilmassa vähän vinossa asennossa, että tarttuu paremmin. Ja jos on joku esim Daim-murut tai suklaaraaste kyseessä, niin niitä painelen kädellä siihen kerman pintaan että pysyy paremmin ja enemmän määrällisesti.

Ja ykkösasia on ennen reunojen koristelua laittaa kakun reunojen alle leivinpaperi, ettei lautanen likaannu. Sitten vedät 3cm kapeat liuskat pois, kun kakku on kokonaan koristeltu.

KIITOS vinkeistä, näillä mennään. Ja en olisi ikinä älynnyt tuota leivinpaperia! :)

Saas nähdä, uskallanko kylläkään pidellä kakkua ilmassa vinossa, kun jaloissa pyörii pikkulapset+koira ja olen aika kömpelöä tekoa... ;)

Ja kermaahan voit pursottaa ylös-alas niin ei ole mitään merkitystä kummmasta päästä aloitat. =)

Hankala selittää, nakkaan tähän jonkin kuvan missä niin olen tehnyt.

Tässä näkee varmaan selvästi

Flora vispillä saat ilman mitään lisäkikkoja kestävän vaahdon, se ei mene voiksi vaikka vatkaat tosi pitkään!

Yhteistyössä