Taysin ivf jono

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mertzik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en tiedä, mutta me odotettiin melki 1 vuosi . nyt alotettu hoidot ja lääkäri sano, et jos ei onnistu tää eka ivf niin taas saadaan odottaa 1.vuosi , mut en ymmärrä , kun tua tays pinossa toiset sanoo, et kun hoidot ovat alkaneet, niin nopeesti on päässy uudelleeenkin ja , että lääkärikin jo kysyny, et onko liian nopee tahti :o

En mäkään tiedä, kun mä meinasin (syyskuun alkupuolella) että oltas laitettu jo sinne jonoon ja sinä aikana tehtäs inseminaatiot, niin lääkäri kommentoi että -no älä nyt mene asioiden edelle, ei sinne niin montaa kuukautta jonoja oo..! ? En sitten tajunnu häkellyksissä kysyä montako kuukautta..

En ole kyllä vuoden jonosta TAYS:lla kuullut. Itsellä syyskuussa oli eka inssi, joka päättyi keskenmenoon. Käsittääkseni seuraavaan IVF:ään pääsisi suhteellisen nopeasti, jos pakastealkiotkaan eivät tuottaisi tulosta. Tämän vuoden puolella tuskin kuitenkaan ehdimme jatkamaan, kun keskenmenon jälkeen pitää odotella pari menkat. Me jonotimme ekaan IVFään toukokuusta syyskuulle. Ehkä nelisen kuukautta oli siis jono.

Niin, kannattaa soitella ja rohkeasti kysellä. Itse muistan vuosi sitten tiedustelleeni sitä ensimmäistä aikaa... Vastaus oli, että koska olen tamperelainen niin en pääse enää sen vuoden puolella, koska kaupungin määrärahat loppu. Seuraavalla soitolla sitten jo alkuvuodesta antoivat ihan sen ensimmäisen ajan.

:wave: Viimeksi käydessäni polilla meidät siirrettiin IVF-jonoon, ja jono ulottui silloin maaliskuulle. Elikkäis n. 4 kk:n päähän on alustavasti suunniteltu punktio ja sitä ennen tietysti jo aloitellaan lääkkeillä, jei! Olin ihan positiivisesti yllättynyt, koska tässä välissä on vielä suunnitteilla yksi inssi. Ja siis trelaisia ollaan.

Toisaalta en kuulu tänne mutta... Hoidossa ollaan VKS:ssä mutta IVF/ISCI:t tehdään Taysissa ja me joudumme odottamaan jonossa yli vuoden. Meille kesällä jonoon laitettaessa sanottiin, että pääsette syksylllä 2009. Ja tässä nyt ihan kirjaimellisesti odotellaan :( Hyppisin riemusta jos homma etenisi puolen vuoden jonotuksella. Tutkimukset meillä aloitettu 2007 marraskuussa.

Yhteistyössä