Täysin HULLU kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohdiskelija

Vieras
Tällaista mietin tänä aamuna, kun autolla ajaessa kerrostaloja vilkaisin: paljonkohan noissa kodeissa asuu onnellisia perheitä ja paljonko onnettomia... Ja että onko maailmassa enemmän rakkautta vai vihaa.

em liittyen siis:

a. Oletko SINÄ ITSE onnellinen?
B. onko perheesi onnellinen?
C. Onko arviosi mukaan lähipiirisi enemmän onnellinen kuin onneton?

ja mustavalkoista tarkkaa vastausta noihin ei voi antaa, vastaa siis vapaasti ihan mutu-tuntumalla :).

omat: a. Kyllä pääosin, b. kyllä pääosin c. Ehkä onnettomampi kuin a ja b (? )

Saanko vielä lisää kokemuksianne? Ajatuksia saa myös laittaa. Onko muuten mahdollista olla masentunut ja silti onnellinen? Itse, kun noita mietin, totesin, että on aika vaikea kysymys - toisaalta taas; sitä joko on onnellinen tai sitten ei... Tyytyväisyys on eri asia. Paljon vaikeampaa on miettiä onko tyytyväinen, koska siihen voi aina sanoa toisaalta olen, toisaalta en. Onnellisuus on kai olotila, joka on tai ei ole ja voi tietenkin eri elämäntilanteissa vaihdella. Itse esim. olin onnellisin 24-vuotiaana, tosi rakastuneena, raskaana ja älyttömän kireässä taloudellisessa tilanteessa. Nyt olen onnellinen, mutta kuitenkin vähemmän onnellinen, vaikka ulkoisesti tilanne parempi onkin..

Saanko vielä lisää kokemuksianne? Ajatuksia saa myös laittaa. Onko muuten mahdollista olla masentunut ja silti onnellinen? Itse, kun noita mietin, totesin, että on aika vaikea kysymys - toisaalta taas; sitä joko on onnellinen tai sitten ei... Tyytyväisyys on eri asia. Paljon vaikeampaa on miettiä onko tyytyväinen, koska siihen voi aina sanoa toisaalta olen, toisaalta en. Onnellisuus on kai olotila, joka on tai ei ole ja voi tietenkin eri elämäntilanteissa vaihdella. Itse esim. olin onnellisin 24-vuotiaana, tosi rakastuneena, raskaana ja älyttömän kireässä taloudellisessa tilanteessa. Nyt olen onnellinen, mutta kuitenkin vähemmän onnellinen, vaikka ulkoisesti tilanne parempi onkin..

a. Oletko SINÄ ITSE onnellinen? NO KYLLÄ
B. onko perheesi onnellinen? KYLLÄ kaippa.
C. Onko arviosi mukaan lähipiirisi enemmän onnellinen kuin onneton? No ehkä onnellisia, koska on tullut vauvaa, osa menny naimisiin jne :)

a. kyllä
b. kyllä
c. onnellinen (tietysti on myös onnettomia joukossa, mutta varmaan yli 70% onnellisia)

Itse olen huomannut, että ihminen on onnellisimmillaan, kun elämä kulkee tavallista, tasaista latua. Ja yleensä sen huomaa, kun onnen menettää...

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:
a. kyllä
b. kyllä
c. onnellinen (tietysti on myös onnettomia joukossa, mutta varmaan yli 70% onnellisia)

Itse olen huomannut, että ihminen on onnellisimmillaan, kun elämä kulkee tavallista, tasaista latua. Ja yleensä sen huomaa, kun onnen menettää...

:)

Yhteistyössä