TAYS ja opiskelijat

Olisiko ketään lähiaikoina TAYSissa synnyttänyttä?

Laskettuaika on jo ihan lähellä ja olen menossa sinne synnyttämään. Mietin vain, että kuinkahan siellä on opiskelijoita? Ottaisin mielelläni opiskelijan hoitamaan synnytystä, on pelkkiä hyviä kokemuksia opiskelijan läsnäolosta ja paneutumisesta asiaan.
:flower:
 
entinen opiskelija
Tayssissa on ainakin arkisin paikalla seka katilo- etta laaketieteen opiskelijoita. Katilo opiskelijat saattavat muistaakseni olla vuorossa yollakin, mun laaketieteen opiskelijat eivat (jokin vakuutus asia). Viikonlopuista en ole varma, luulen etta katiloopiskelijoita saattaa olla silloinkin, taaskaan kandeja ei paikalla. Laakislaisilla opiskelut loppuvat toukokuulla ja uskoisin etta nain on myos katoloopiskelijoiden suhteen. Opiskelijat hoitavat aina vain yhta synnytysta kerrallaan ja jos heilla ei ole synnyttamaan tullessasi silla hetkella hoidettavaa synnytysta tulevat he varmasti kysymaan sinulta lupaa saavatko tulla synnytykseesi auttamaan.
 
Mulla poika synty 13.1.2007 Tayssissa, ja alkuun olin osastolla käynnistyksessä. Sillon "omana" hoitajana oli vakituisen rinnalla opiskelija. Teki tutkimukset toisen valvovan silmän alla, ja hyvin meni kaikki.
Synnytys salissa tikkausta tuli seuraamaan erikoistuva lääkäri. Opiskelijan läsnäoloon ja siihen, et saako tehdä toimenpiteitä, kysyttiin lupa.
 

Yhteistyössä