tax-free ostokset ja lentäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän matkustanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän matkustanut

Vieras
Olen lähdössä pian kreikkaan matkalle ja vuosia on vierähtänyt siitä kun olen viimeksi lentänyt. Jos teen tax-free ostoksia joko hkin/tai kreikasta lähtevällä lentokentällä niin voinko kuljettaa esim. hajuveden tai karkkia matkustamossa käsimatkatavaroissa, vai miten se menee? eli mihin ne pakataan? Luin ilmailuhallinnon sivuilta ohjeita mutta siellä oli jokseenkin monimutkaiset ohjeet. Voisko joku selventää, kiitos :)

Voi kuljettaa, kun siis ostat esim. kreikasta ennenkuin kone lähtee (siis ei onnistu niin että ostat meno matkalla jo tuliaisia).
Tax-free pakkaa ne ostokset pussiin joka suljetaan liimalla ja sitä ei saa avata ennenkuin kone on laskeutunut.

Tottakai. Tax Free on vasta lähtöselvityksen ja turvatarkastuksen jälkeen niin miten ajattelit että ostokset viedään?
Ne hyppää jostain sun matkatavaroihin jotka on matkalla koneeseen? Tai viedään itse sinne koneen ovella?

[QUOTE="alkup.";23993936]Miksi ei voi ostaa hajuvettä vaikka hkin päästä? Matkalaukkuunhan se sitten pakataan tullessa takas..[/QUOTE]

niin juu.. tarkoitin siis ettet voi tuoda niitä käsimatkatavaroissa takas.

Se on nestettä, nesteet pitää saada kaikki sullottua läpinäkyvään litran muovipussiin ja yhden pakkauksen koko on max 100ml. Ei voi kyllä ostaa, mutta pitää muistaa että sen pitää sitten mahtua paluumatkalla noin.

Niin ja siis tosiaan silloin, jos haluaa käsimatkatavaroissa kuljettaa. En ikinä pistä ruumaan laukkua niin en muista että sinne saa laittaa enemmän :).

Siis voiko asia olla niin monimutkainen että sen jokainen ymmärtää väärin :) Eli siis kun ostan hkin:n päästä hajuveden,niin eikö sen muka myyjä pakkaa jo valmiiksi mulle pussiin joka on suljetussa pussissa?? Ja se kädessä,tai laukussa marssin sitten kohti konetta. Ei kai sitä tartte enään erikseen laittaa mihinkään minigrip pussiin kerran on jo pussissa..

[QUOTE="alkup.";23994105]Siis voiko asia olla niin monimutkainen että sen jokainen ymmärtää väärin :) Eli siis kun ostan hkin:n päästä hajuveden,niin eikö sen muka myyjä pakkaa jo valmiiksi mulle pussiin joka on suljetussa pussissa?? Ja se kädessä,tai laukussa marssin sitten kohti konetta. Ei kai sitä tartte enään erikseen laittaa mihinkään minigrip pussiin kerran on jo pussissa..[/QUOTE]

kyllä juuri noin eli myyjä pakkaa sen pussiin joka suljetaan ja sen kanssa saat marssia koneeseen (ja näihin tuotteisiin ei muuten päde se 100ml sääntö)

kyllä juuri noin eli myyjä pakkaa sen pussiin joka suljetaan ja sen kanssa saat marssia koneeseen (ja näihin tuotteisiin ei muuten päde se 100ml sääntö)

Kiitos, juuri tuota tarkotinkin :) Vielä kysyäkseni niin eikö kaikki ostokset pakata noin, ostan sitten karkkia, hajuvettä tai muuta kosmetiikkaa? Usein paluu lentokentillä, varsinkin jos on pieni kenttä, ei ole mahdollista tehdä tax-free ostoksia jos myymälä ei ole kummoinen. Hkin päässä muistaakseni on ainakin kattava valikoima.

Kreikkaan mennessä et saa tuotteita verottomana "tax-free". Monesti hintalapussa 2 hintaa, maksat siis suuremman hinnan... Ja tuotteita ei enään monestikaan pakata niihin sinettipusseihin, riippuu jostain ilmeisesti, jatkolenntoista tms.

En tiedä koska olet viimeksi matkustanut mutta kai nyt tiedät ettei kreikkaan mennessä voi tehdä tax free ostoksia? Eli verovapaita...
Ja myymälässä katsotaan lentolippu eikä välilaskuttomille tehdä välttämättä suljettua pussia, mitään karkkeja ei nyt missään tuollaisiin pusseihin sullota.