Tavoitepaino saavutettu kovalla työllä! 70kg--->53kg!

• Viestiketjun aloittaja wuhuu!
  • Ensimmäinen viesti
wuhuu!
Viime kesästä asti tein töitä tuon eteen ja nyt se on saavutettu. Eli pituutta 169cm ja lähtöpaino oli tosiaan 70kg ja nyt aamulla vaaka näytti 53kg. Vähänkö vanhat vaatteet pyörii päällä:D Vaatekoko on pienentynyt koosta 38-40 kokoon 34-36.

Ajattelin, että mulla on vaan niin roteva ja lihaksikas rakenne, että en voi ikinä mahtua sen kokoisiin vaatteisiin, mut tämäkin ihme on nyt nähty. No joissakin vaatteissa se koko on edelleen 38, kun on leveä lantio ja hartiat, mut ei haittaa. Viimeksi taisin olla näissä mitoissa joskus alle parikymppisenä, oon niin fiiliksissä. Kiva lähteä kevyenä kesää kohti:)

hienoa
Onnea! On aina hienoa, kun pääsee tavoitteeseen ja kova työ palkitaan, mutta sinuna ehkä saattaisin antaa painoa tulla muutamia kiloja lisää, kun olet kuitenkin noin pitkä ja aikuinen nainen.

"Anne"
Mulla oli samat ajatukset, että olen niin roteva ja isoluinen yms etten ikinä voisi mahtua kokoon 36.
Aikani urakoitua olen pudottanut 20kg, 71->51kg. Alkuun en ottanut painon putoamista laihdutuksena vaan elämäntaparemonttina. Pikkuhiljaa aloin syömään terveellisemmin ja terveellisemmin. Ja pääasia, että aloin syömään ruokaa karkin sijasta. 9kk:ssa lähti 17kg mutta onnistuin kesän aikana haalimaan niitä takaisin muutaman. Ruokapäiväkirja apuna pudotin joulun-kevään aikana vielä 8kg.

peesi
Alkuperäinen kirjoittaja ja oot vielä ylpee?;23706817:
Hyi hitto, oot varmaan aikalailla luuta ja nahkaa noilla mitoilla. Lihota nyt ittse ainakin 60 kiloiseks, niin et näytä nälkiintyneeltä pikkulapselta.
normaalipainon alarajoilla näillä mitoilla.

"Anne"
Unohdin vielä laittaa että kun laihdutus oli ohi pidin ruokapäiväkirjaa vielä kuukauden verran "ylläpito"kaloreilla jotta saan sen otteen siihen. Ettei tarvitse taas puolen vuoden päästä pudotella sitä "klassista 5kg:ta".

"Tiina"
Viime kesästä asti tein töitä tuon eteen ja nyt se on saavutettu. Eli pituutta 169cm ja lähtöpaino oli tosiaan 70kg ja nyt aamulla vaaka näytti 53kg. Vähänkö vanhat vaatteet pyörii päällä:D Vaatekoko on pienentynyt koosta 38-40 kokoon 34-36.

Ajattelin, että mulla on vaan niin roteva ja lihaksikas rakenne, että en voi ikinä mahtua sen kokoisiin vaatteisiin, mut tämäkin ihme on nyt nähty. No joissakin vaatteissa se koko on edelleen 38, kun on leveä lantio ja hartiat, mut ei haittaa. Viimeksi taisin olla näissä mitoissa joskus alle parikymppisenä, oon niin fiiliksissä. Kiva lähteä kevyenä kesää kohti:)
Onnittelut :)! Laita KUVA!!

wuhuu!
[QUOTE="Anne";23706872]Unohdin vielä laittaa että kun laihdutus oli ohi pidin ruokapäiväkirjaa vielä kuukauden verran "ylläpito"kaloreilla jotta saan sen otteen siihen. Ettei tarvitse taas puolen vuoden päästä pudotella sitä "klassista 5kg:ta".[/QUOTE]

Pitäis varmaan itsekin, pitää vielä vaan suunnitella nuo ylläpitokalorit. Toisaalta, oon kyllä aika hyvin oppinut syömään oikein ja sopivia määriä tämän urakan aikana, mut voishan niitä vähän vielä kirjailla.

"Anne"
Pitäis varmaan itsekin, pitää vielä vaan suunnitella nuo ylläpitokalorit. Toisaalta, oon kyllä aika hyvin oppinut syömään oikein ja sopivia määriä tämän urakan aikana, mut voishan niitä vähän vielä kirjailla.
Mä "lopetin" laihdutuksen ja söin miten olin oppinu syömään niin paino putos silti. Mä kun olen sellainen, että rutinoidun ja maha tottuu helposti tiettyyn rytmiin ja annoksiin.
Sen takia nostin pikkuhiljaa kaloreita ja suunnittelin päivän sapuskat suunnilleen ja määrät yms, ettei tarvitse sitten illalla ahmia sipsejä ja pullosta rypsiöljyä ja pähkinöitä että sais päivän kalorit täyteen. Laihdutus loppui ja ylläpitokaloreiden tsekkailukin jo pari kuukautta sitten, mutta paino on pysynyt edelleen samana :)

wuhuu!
[QUOTE="vieras";23706889]No nyt vielä jos kerrot millä konstilla onnistuit..?

Mulla sama lähtöpaino mutta pituutta hiukan enemmän ja ainakin se kymmenen kiloa pitäisi saada karistettua.[/QUOTE]

Kaikki herkut pois, kun ennen siis söin karkkia ja suklaata ihan päivittäin, se oli merkittävä juttu. Sit aloitin tosissani ruokarempan sillä jutta gustavsbergin go fat go-ruokavaliolla, josta saa noin 1200 kaloria päivässä. Se oli hyvä ohjeistus, kun mulla ei ollut oikein tietoa itse rakentaa ravitsevaa ja hyvää ruokavaliota. Sillä menin kuukauden ja sit jatkoin samalla pohjalla, mut vähän lisäilin hedelmää tms.

Ihan alkuun mä olin pari päivää miltei syömättä, että se makeanhimo lähti. Mulla paasto auttaa aina. Aloin harrastaa liikuntaa, salia ja aamulenkkejä. Sillähän tuo sit lähti.

en ehkä ihan tajua
[QUOTE="vieras";23706907]Oot kyllä tosi laiha, koska ite saman pituisena koen olevani hoikka jo 58 kg painoisena. Onnea saavutuksestasi![/QUOTE]

Niinpä. MInusta aikuisen ei tarvitse painaa noin vähän, kun on aikuisen naisen luusto, rinnat jne. Aikamoista kitukuuria saa vetää jos noin kuivaksi itsensä vetää. Mä varmaan pyörtyisin jos söisin vain jotain 1200 kcal päivässä. Huh.

pitkä ja paksu
Alkuperäinen kirjoittaja en ehkä ihan tajua;23707031:
Niinpä. MInusta aikuisen ei tarvitse painaa noin vähän, kun on aikuisen naisen luusto, rinnat jne. Aikamoista kitukuuria saa vetää jos noin kuivaksi itsensä vetää. Mä varmaan pyörtyisin jos söisin vain jotain 1200 kcal päivässä. Huh.
Tottumuskysymys

Huom harmaana
Ajattelitko olla nyt loppuelämäsi 1200 kcal päiväannoksella vai miten ajattelit tästä eteenpäin?
Miksi ylipäänsä haluat aikuisena olla samankokoinen kuin alle kaksikymppisenä ja noin laiha?

Yhteistyössä