tavispuuro yökkää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heli

Vieras
2 v taaperomme ei ole vielä oppinut syömään tavallista hiutalepuuroa. Säännöllisen epäsäännöllisesti kokeilen tarjota sitä, mutta hän yökkää hartaasti eikä suostu sitten enää syömään. Olen antanut sitten leipää ja jogurttia tai tehnyt vauvan puurojauheesta maitoon sitä sileää "vauvapuuroa" tai ostanut valmispuurotetroja (niitä muksun). Alkaa vaan tuo erikoispuuroilu tuntumaan jo lompakossa. Miten ihmeessä saisin puurosta tarpeeksi sileää. Nalle 4 viljan vellijauhe on ok ja toisinaan syö jopa mannapuuroa, mutta ihan tavis 4 viljan tai kaurapuuro EI MENE tämän yökkimisen takia. Vinkkejä???

Ootko koittanu jauhaa hiutaleet? Kokeile kaurahiutaleita, ovat pehmeitä. Ja joukkoon vaikka riisihiutaleita, miedontaa. Jauha molemmat erikseen koska riisi kovempaa. puuron joukkoon hedelmäsosetta mausteeksi. Ja tarpeeksi löysää ettei jää kurkkuun. Laita vaikka alkuun noiden vauvapuurojen joukkoon.

kaikki ei vaan tykää puurosta ja sillon kyllä yrkki lentää jos sitä joutuu syömään...

Onko kukaan tehny graham-puuroa, onko semmoisia jauhoja olemassa? Muistelen joskus lapsuudessa syöneeni...

Alkuperäinen kirjoittaja tadaa:
kaikki ei vaan tykää puurosta ja sillon kyllä yrkki lentää jos sitä joutuu syömään...

Onko kukaan tehny graham-puuroa, onko semmoisia jauhoja olemassa? Muistelen joskus lapsuudessa syöneeni...

Juu, osta kaupasta pussi jossa lukee Grahamjauhoja! Siitä se tehdään. Mäkin söin lapsena ja oli mun suosikkipuuroa. Mahtavaa voisilmän ja maidon kanssa. Itsekin olen kerran tehnyt, mutta siitä aikaa, en muista ohjetta. Litraan vettä ehkä jotain 3dl noita jauhoja. Sitten keittelyä kunnes näyttää ja maistuu oikealta. Pitäskin taas tehdä :p

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Hiutaleiden jauhaminen on hankalaa ja sotkuista, mutta surauta valmis puuro sileäksi sauvasekoittimella. Sit vähitellen jätät sen karkeammaksi.

Kyllä valmiin puuron mössääminen paljon sotkusempaa. Sehän menee ihan liimaksi :o Eihän nuo hiutaleet edes sotke kippoja.

No älä syötä puuroa :ashamed:
Meillä on tuo 9v neiti ollut aina niin hienokurkku, että edelleen valittaa jos on kökköjä mm. jugurtissa :kieh:

Hyvin on kasvanut ilman sitä puuroakin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja fei:
miksi lapsen on välttämättä syötävä puuroa?

No ei kai se pakko ole, mut esim pienenä kun hampaat vähissä tai ei suostu vaikka leipää syömään ni puurot hyviä. Ja jos tekee maitoon, ni saa sitten sitä päivän maitoannosta kasvatettua jos muuten uhkaa jäädä vähiin. Puurosta saa kuitua vitamiineja ja rautaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hiutaleiden jauhaminen on hankalaa ja sotkuista, mutta surauta valmis puuro sileäksi sauvasekoittimella. Sit vähitellen jätät sen karkeammaksi.

Kyllä valmiin puuron mössääminen paljon sotkusempaa. Sehän menee ihan liimaksi :o Eihän nuo hiutaleet edes sotke kippoja.

Ei mulla mene liimaksi, ja saan ilman sotkua soseutettua vieläpä samalla lautasella jossa olen mikropuuron keittänyt. Hiutaleita jauhaessa niitä lenteli pitkin keittiötä.

No lähinnä kuitujen takia ajattelin ja onhan se edullista (siis se tavallinen puuro) ja ravitsevaa. Mannapuuro vie niin kauan keittää (no 10 minuuttia, mutta joskus se tuntuu olevan liikaa...). Itse söisin kyllä mielelläni kaverina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei mulla mene liimaksi, ja saan ilman sotkua soseutettua vieläpä samalla lautasella jossa olen mikropuuron keittänyt. Hiutaleita jauhaessa niitä lenteli pitkin keittiötä.

Riippuu missä jauhaa. Mulla iso ja tosi pieni tehosekoitin joissa molemmissa kansi. Ei lennä hiutaleet eikä pinty puuro leikkuriin.