tavis maito!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
siis miten siihen tavalliseen maitoon siirrytään,kun en tiiä!:) että jos joku voisi vähän antaa vinkkiä!!!meillä tyttö täyttää kohta vuoden ja asia alkais olla aika ajankohtainen.kiitos etukäteen!:)

no mä aloitin ihan samalla tavalla kun aikanaan kiinteet.ekana päivänä lusikallinen ja lisäsin joka päivä määrää.
aloitin siis hapanmaitotuotteilla.jogurtti tai viili on musta hyvä.sitten aika nopeasti annoin isompia määriä ja siirryin tavalliseen maitoon.en siis sekoittanut maitoa korvikkeeseen missään vaiheessa.
meillä vatsavaivat loppui samantien kun alkoi saada lehmänmaitoa.

Ensin noilla hapanmaitovalmisteilla kokeilet sopivuutta pikkuhiljaa lusikka lusikalta päivittäin aina enemmän....sitten jos ne sopii, niin annat tavallista maitoa samoin pikkuhiljaa määrää lisäämällä! Mä annoin ekana päivänä pullosta korvikkeen joukossa 20 ml tavallista, seuraavana 40, sitten 60...aina aamulla siis ensin. Välillä oon pitäny "pausseja", eli en oo muutamana päivänä lisännykään tavallisen maidon määrää, vaan antanu sen, mitä edellisenäkin. Sitten taas muutaman päivän päästä lisänny jne. Meillä tyttö on nyt saanu noin reilu kolmisen viikkoa tavallista maitoa ja nyt aamumaito alkaa olla lähes kokonaan tavallista, samoin päivällä, illalla suurin osa vielä korviketta, mutta siihenkin lisään vähitellen enemmän tavallista :p

Mä laitoin ensin 20ml korvikkeen sekaan ja nostin pikkuhiljaa määrää.Meillä juotiin aika pitkään,ehkä viikon "50-50 sekoitetta" ja sitten aloin antaa 100% lehmänmaitoa.Ja täysmaidolla aloitettiin,koska neuvolasta suositeltiin suuremman rasvapitoisuuden vuoksi.Suurempi rasva% kuulemma on parempaa,ainakin alussa vatsalle.Siirryttiin totuttelun jälkeen kevytmaitoon.Ykkösmaidosta meni maha sekaisin ihan alussa,joten meillä ainakin täysmaito toimi ihan käytännössä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2006 klo 09:28 kysyn kirjoitti:
Annatteko maidon jääkaappikylmänä vai lämmitättekö?

Sekä että....jos annan pullosta ja ollaan kotona, yleensä vielä lämmitän, reissussa en, mutta lasista tai ruoan kanssa annan jääkaappikylmänä.

Mites kun siirrytte kokonaan tavan maitoon ja lähdette esim.kaupungille ja annatte pullosta maitoa,niin eihän tuota tavan maitoa voi kuljettaa mukana kun lämpiää vai otatteko silloin korvike purkin mukaan?

*tyhmiä miettii hän* :D

Mä oon antanu reisuilla vettä tai jos ollaan pidemmällä reissulla, niin sitten hyla-maitoa, joka säilyy avaamattomana myös lämpimässä. Ne pikkupurkit hyla-maitoa on aika käteviä. Ja yleensä hyla-maito kelpaa lapsille, kun se on tavallista makeampaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2006 klo 13:32 kysyn kirjoitti:
Mites kun siirrytte kokonaan tavan maitoon ja lähdette esim.kaupungille ja annatte pullosta maitoa,niin eihän tuota tavan maitoa voi kuljettaa mukana kun lämpiää vai otatteko silloin korvike purkin mukaan?

*tyhmiä miettii hän* :D

Pienen pieni kylmälaukku on tosi kätevä ja sinne pari kylmäkallea ja pullo, niin hyvin menee :) Mun tulee melkein aina otettua kuitenkin itsetehtyä ruokaa tytölle mukaan, kun ei noi kaupan purkit oikein kelpaa, niin kylmälaukkua on tottunu jo pitemmän aikaa kantamaan rattaitten tavarakorissa mukana! Tai sitten annan juoda jotain muuta kuin maitoa, esim vettä tai laimeaa mehua.

Yhteistyössä