Tavarapaljous..

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Asumme kerrostalossa ja ongelmana on vuosien saatossa kerääntyneet tavaramäärät. Nämä tavarat siis lähinnä lasten pieniä vaatteita ja leluja, mutta toki myös aikuisten vaatteita, epämääräistä tavaraa yms. Asunto sinällään siisti :) mikäli ei kurkkaa vaatehuoneeseen eikä käy häkkivarastossa. Häkkivarasto on siis ihan täynnä lattiasta kattoon.

Rakastan siisteyttä ja tuo tavara aiheuttaa ahdistusta. En vain tiedä miten siitä päästä eroon? Ei ole sukulais/tuttava lapsia joilla lahjoittaisi noita pieniä vaatteita. Vaatekierrätykseen olen joskus jotain vienyt. Kirpputorilla oon kerran myynyt. Tori.fi tai paikalliset fb myyntisivustot ei oikein tuota tulosta.
Haluaisin siis ehdottomasti tuon varaston siihen kuntoon et siellä olisi vain kausitavarat, ei ylimääräisiä.

Onko ketään joka olisi vastaavan raivauksen /siivouksen tehnyt? Vinkkejä?
 
vierailija
Kierrätyskeskus, Fida ja Kontti. Vie itse tai tilaa nouto.
ilta-Sanomissa vai oliko se Iltalehdessä on juttu tavarapaljoudesta.
Kun ostat uutta tavaraa luovu samalla jostain vanhasta. Sillä konstilla tasapaino säilyy itsestään.
 
vierailija
Kierrätyskeskus, Fida ja Kontti. Vie itse tai tilaa nouto.
ilta-Sanomissa vai oliko se Iltalehdessä on juttu tavarapaljoudesta.
Kun ostat uutta tavaraa luovu samalla jostain vanhasta. Sillä konstilla tasapaino säilyy itsestään.
Lajittele kaikki koon mukaan ja pystyviikaa Marie Kondon oppien mukaan. Näkee heti mitä on ja on
Nämä laatikot voi suoraan laittaa laatikkoon. Pesen tietysti lv-colorilla ne kaikki. Lopuksi kirkas muovi päälle
 
vierailija
Ei se auta kuin ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä suursiivous. Se helpottaa elämää ja tuo paremman olon. Aloittaisin vaatteista. Jotkut kaikkein arvokkaimmat designer-nahkatakit voi koittaa myydä, mutta yleensä tavallisten ihmisten tavalliset vaatteet ovat aika lailla arvottomia. Ei maksa vaivaa alkaa myydä jotain euron t-paitaa.

Siistit (oikeasti todella hyväkuntoiset) lahjoitat suoraan jonkun firman keräykseen, joka tekee rahansa myymällä käytettyjä vaatteita. Saat työllistettyä ihmisiä, mikä on hyvä juttu. Vähänkään virttyneet tai likaiset viet tekstiilikierrätykseen eli lumpuksi. Keräyspisteitä on ainakin pääkaupunkiseudulla paljon. Lumppu kiertää uudelleen käyttöön ja se on ekoteko, vaikka periaatteessa hyvä käyttökelpoinen vaate, joka ei minulle kelpaa eikä mene edes eurolla kaupaksi tuhotaankin.

Kun olet vaatteista päässyt eroon on muun roinan vuoro. Pääkaupunkiseudulla saat sortti-asemalta vuokrattua peräkärryn 5 eurolla kolmeksi tunniksi. Ehkä muualla Suomessa on vastaava palvelu. Täällä peräkoukut ovat autoissa käsittämättömän suosittuja, niin luultavasti sellainen teiltäkin löytyy, mutta jos ei löydy, niin ei pakettiauton vuokrakaan mahdoton ole. Sinne vaan kaikki roina peräkärryyn ja sortti-asemalle kiertoon. Paljon saa vietyä ihan maksutta ja jos nyt jostain isosta nojatuolista joutuisikin jotain pientä maksamaan, niin on se sen arvoista. Eikä se tilakaan ole ilmaista minkä se roina vie kun säilötte sitä vuodesta toiseen turhaan.

Jos nyt sattuu joku hienompi perintötuoli tai Tynellin valaisin olemaan verkkohäkin perukoilla, niin myykää se itse tai tarjotkaa antiikkiliikkeeseen, mutta ne Iskun 1990-luvun naarmuiset lastulevyhyllyt ovat oikeasti jätettä. Hyväkuntoiset lelut saatte varmaan lahjoitettua kiertoon helposti.
 

Yhteistyössä