Tavaran lainaamisen ihanuus...

• Viestiketjun aloittaja huoh nyt taas
  • Ensimmäinen viesti
huoh nyt taas
Mikähän tässä auttaisi sitten.

Kyse on lapsen käyttötavarasta, tärkeästä sellaisesta. Luvattiin lainaan kun tarve oli vain muutama päivä. Nyt sitten odotellaan tavaraa lainasta jo useampaa viikkoa. Tiesivät lainaan ottaessa että sen tietyn ajan joutaa olemaan mutta ei sen enempää koska meillä se tavara jokapäiväisessä käytössä.

Takas ollaan pyydetty ja tulossa on kuulemma. Mutta siis milloin? Ja johan sai kuulla kautta rantain että miks ei sanottu ettei jouda olemaan edes lainassa, siis miksi edes lainattiin kun ei jouda. Siis mitä tähän nyt sanoo kun jälkipyykille joutuu? Kuka on nyt väärässä?

En jaksa ymmärtää kun ei puhetta ymmärretä ja turhasta tulee paha mieli puolella jos toiselle.

Voi elämä sentään...

"vieras"
Soitto lainaajalle ja sanot, että tosi ikävä juttu, että on tapahtunut sellainen väärinymmärrys, että tavara joutaisi olemaan lainassa pidempään kuin muutaman päivän. Nyt tarvitsette sen, ja palautus heti.

Tosin en ymmärrä, miksette ole soittaneet jo aiemmin, jos tavaraa kerran tarvitsette.

No ettekö te siis sanonut, että ei voi olla lainassa, kuin pari päivää?? Mikä siinä ei oo mennyt jakeluun? Tosin pohdituttaa, että mikä tää tavara ees on, mitä te kuitenkin käytätte joka päivä, mutta josta riittäisi mitään hyötyä toiselle jos se on lainassa vaan pari päivää??

Best Regards
Mullakin on kaikenlaisia kokemuksia tässä karttunut, ja niitten seurauksena en lainaa enää koskaan mitään kenellekään, en takaa koskaan kenenkään lainoja enkä tarjoa kenellekään tilapäistäkään yösijaa.

se alkuperäinen
Kyse on syöttötuolista, todellakin jokapäiväisessä käytössä. Ehkä ajattelivat että pärjäämme entiselläkin vielä, mutta lapsi ei mahdu siihen, itkua huutoa ja kiinnijäämistä jos siihen yrittää mahduttaa. Siis tavallaan meillä on syöttötuoli mutta liian ahdas lapselle, emme käytä sitä. Lainaan annoimme koska he tarvitsivat vain muutamaksi päiväksi koska kylään oli tulossa lapsiperhe joilla sellainen isokokoinen lapsi joka tarvitsi tuolia. Kyse oli vain muutamasta päivästä jonka perhe oli kylässä.
Heillä ei itsellään lapsia joten tarvetta ei varmasti ole enää.

Nyt syötän sitten vauvaani sylissä, kiva.

On se kumma kun aikuisille ihmisille ei mene perille puhuttu asia. Lainasin tuolin tosi nihkeästi alunperinkin, ekaksi kieltäydyin mutta mies oli luvannut. Suostuin sitten hyvää hvyyttäni, pärjäähän sillä vanhallakin tuolilla pari päivää. Mutta vauva huutaa heti kun yritän ängetä sen siihen, ei mahdu enää.

"eee"
Kaikenlaisia juntteja sitä onkin. Ihan uskomatonta. Kyllä mä menisin itse sen tuolin hakemaan. Ja jos se ei ole mahdollista, niin soittaisin tiukan puhelun ja selittäisin tilanteen selkeästi ja vaatisin tuolin takaisin heti samana päivänä (huominen ei käy!)

se alkuperäinen
Ja kun asiat vaa voi mennä hankalaksi niin ne myös menee. Meillä on vain 1 auto, mies töissä aamusta iltaan. Ilta on lyhyt muutenkin että lähtisi hakemaan tuolia 30 kilometrin päästä. Ja vaikka tarve tuolille on kova niin mun mielestä on heidän asiansa palauttaa tuoli pikimmiten.

Painotin kovasti kun tuolin hakivat että sen aikaa joutaa mutta sitten tarvitsemme sen itse takaisin käyttöön. Ilmeisesti eivät välittäneet sanomisistani kovinkaan koska vanhakin syöttötuoli oli keittiössä.

Kurjimmalle tuntuu että sain jo kuulla toisaalta että mua panetellaan siellä jo kun en ollut kuulemma kertonut että se edes joutaa lainaan. Olen nyt se pahis sitten.

Mun mielestä aina voi joustaa ja autetaan jos voidaan. Mutta puheista täytyy pitää kiinni. Jos lainaan olisivat pyytäneet pidemmäksi aikaa se olisi ollut suorastaan iso ei, muutaman päivän ajattelin kärvistellä ja yrittää mahtua entiseen syöttötuoliin. Mutta päivät vaihtui viikoiksi.

toimeen
Soitat ja sanot että toisitko tänään/huomenna sen tuolin? Jos sanoo ettei ehdi, sanot että jos sitten esim. torstaina tuot niin saadaan viikonlopuksi. Jos kieltäytyy, sanot että tulet nyt heti hakemaan. Ei voi enää pitkittää.

"hankey"
Käytetyt syöttötuolit maksavat ihan pimeitä summia uusiin verrattuna. katso kirpparilta tai huutonetistä hintoja ja kysy, haluavatko he osta tuolin? Villi veikkaus on, että saat tuolin takaisin.

"salla"
Alkuperäinen kirjoittaja se alkuperäinen;22177254:
Ja kun asiat vaa voi mennä hankalaksi niin ne myös menee. Meillä on vain 1 auto, mies töissä aamusta iltaan. Ilta on lyhyt muutenkin että lähtisi hakemaan tuolia 30 kilometrin päästä. Ja vaikka tarve tuolille on kova niin mun mielestä on heidän asiansa palauttaa tuoli pikimmiten.
no 30 km ei ole matka eikä minkään. toki heidän pitäisi tuoli paluttaa mutta jos ainoa tapa saada tuoli on sen hakeminen niin kannattaa siihen ilta uhrata

30km??? Pitkä matka??? No ei sillä tuolilla taida kovin suurta kiirettä tai tarvetta olla jos ei tuommoista matkaa muka viitsi tai kerkeä ajaa sen takia, että ei tarttis syöttää lasta sylissään tai tunkea liian pieneen syöttötuoliin.... Ois joo pitänyt lainaajien palauttaa tuoli, mutta kuten hyvin huomaat, ne ei sitä näytä tekevän, jos tuolin haluut takas niin kantsis oikeesti mennä ja hakea se.

Yhteistyössä