Tavallista puuroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan ;
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vaan ;

Vieras
Missä iässä olette antaneet lapsellenne ns. tavallista puuroa eli esim. Eloveenan kaurahiutaleita? Meillä nyt vähän yli 6 kk ikäinen tyttö ja tähän asti olen antanut joko Muksun valmispuuroja tai Piltin veteen sekoitettavaa puurojauhetta. Oletteko antaneet kaurapuuron sellaisenaan vai saisiko esim. sauvasekoittimella hiutaleita pienemmiksi ennen keittämistä? Meidän tyttö on kyllä kaikkiruokainen eli varmaankin suostuu syömään ihan mitä tahansa, mutta lähinnä mietin voiko olla mitään haittaa? Niin ja millaisia määäriä annatte puuroa n. 6 kk ikäiselle? Meillä syödään sekä aamulla että illalla puuro. Katselin että meillä on kotona yksi Eloveenan kaurahiutalepaketti missä lukee; kauraleseitä (kuitupitoisia) ja kaurahiutaleita, mitäköhän sekin tarkoittaa, siis että onko joku erikoispakkaus eikä normaali? Tulipa sekava viesti ;)

Kyllä voi antaa heti alusta lähtien tavallisista hiutaleista tehtyjä puuroja. Itse hienonsin alkuun hiutaleita pienemmäksi, mutta kaikki eivät niin tee. Meillä aloitettiin nimenomaan puurot tavallisilla hiutaleilla, yksi vilja kerrallaan. Kannattaa varmaan ostaa tav. hiutaleita, tuohon ostamaasi pakettiin kun on lisätty kauraleseitä, jotta on vielä kuitupitoisempi kuin tav. puuro.

Itse annoin ihan ensiksi paketillisen Piltin puurojauhetta ja sit heti siirryttiin tavalliseen kaurapuuroon. Voihan tietysti hiutaleita pienentää jos ne tuntuvat liian karkeilta.

Tytsy on aina tykännyt puurosta ja sitä on mennyt isoja annoksia. N.6kk puuroa meni n. 1/2 hiutaleita ja desi vettä.

Aloita Aamun hyvä- kaurapuurolla. Siítä tulee tosi pehmeää ja tasaista kaurapuuroa. Ei todellakaan tarvitse hienontaa/pienentää hiutaleita ( ja on edullistakin ) Sillä aloittelin viime kesänä, nyt tietty meillä jo menee Elovenat ja Nallet.....

Me kans aloiteltiin ihan tavallisella kaurapuurolla, just tuolla "Aamun hyvä". Ikää oli kyllä jo 8kk kun puurot aloitettiin (kiinteät 6kk, liha 7kk ja puurot siis 8kk iässä)