tavallista maitoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8kk:lle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8

8kk:lle

Vieras
aina puhutaan siitä, että tavallista maitoa saa antaa vuoden ikäiselle. mistä se johtuu? olen antanut 8 kuiselleni tavallista maitoa jos sitä on ollut ruuassa, mutta myöskin ruuan kanssa hörpyttänyt juomalasista. määrät on siis pieniä, eikä mitään oireita ole tullut. mitä oireita voisi tulla, jos maidosta on vaavilleni haittaa?

Jos suolisto ei ole valmis tavallisen maidon käsittelyyn, on oireena usein ripuli ja vatsakivut. En tiedä voiko suolisto vaurioitua tms. liian aikaisin aloitetuista ruoka-aineista, mutta tuskin nyt mitään vakavaa kuitenkaan, onhan noita annettu pienemmillekin ennen nykysuosituksia. Ihan on oma asiasti milloin alat antaa, suositus on 10 kk hapanmaitotuotteille ja 12 kk tavalliselle maidolle. Meillä sai vuoden ikäinen pahat vatsaoireet tavallisesta maidosta, joten annoimme aluksi laktoositonta maitojuomaa, siitä ei tullut ongelmia.

Olen lukenut että liian aikaisin annettuna maito saattaa tuhota suolistonukan. Ongelmat näkyvät myöhemmin, jopa vasta aikuisiällä. Miksi kiirehdit tavan maidon kanssa?

Olen lukenut että liian aikaisin annettuna maito saattaa tuhota suolistonukan. Ongelmat näkyvät myöhemmin, jopa vasta aikuisiällä. Miksi kiirehdit tavan maidon kanssa?

lehmän maidolla on tarkoitus kasvattaa vasikkaa eikä ihmisvauvaa. lehmän maidon proteiini on erilaista ja liian tuhtia alle vuosikkaalle (jollei sitä ole käsitelty kuten korvikkeissa on).

että ihan reilusti vaan ostamaan korviketta tuohon vuoden ikään saakka, muutaman viikon heittelyillä ei varmasti ole silloin enää merkitystä.

Yhteistyössä