Tavallista että luokkaa noin kahdeksasta kesäduunarista viisi saa lähteä jo kesän alussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kilttimiehen kälyn työpaikadta karsitaan väkeä oikein kunnolla. Ilmeisesti kaksi on varastanut, yksi on tullut kännissä töihin, yksi jatkuvasti myöhässä ja yksi teki oharit. Jäljelle jääneistä käly on ainoa joka ei ole toivonut mitään vapaita joten hänelle jaetaan ensimmäisenä kaikki vapautuvat työvuorot. Rippeet jää muille. Nyt siinä on vaan se että kälyllä on seuraava vapaapäivä vasta juhannusviikonloppuna.
Oikeasti ihmettelen tuota varastamista. Kun olin itse vartijana ja järkkärinä niin sai välillä kuulla että jotain olisi tapahtunut mutta ei tässä mittakaavassa.

No ei ole tavallista. Kymmenen vuoden aikana nuorista kesätyöntekijöistä (yleensä noin seitsemän) vain yhdelle näytettiin ovea. Liike-elämää n 40 vuotta hyvin läheltä seuranneena en muista että yhtäkään kesäapulaista olisi erotettu. On pitkälti kiinni työhönottajasta kenelle työpaikkoja annetaan. Ammatti-ihminen tuppaa haistamaan vilungin ja luuserit.

Kilttimiehen kälyn työpaikadta karsitaan väkeä oikein kunnolla. Ilmeisesti kaksi on varastanut, yksi on tullut kännissä töihin, yksi jatkuvasti myöhässä ja yksi teki oharit. Jäljelle jääneistä käly on ainoa joka ei ole toivonut mitään vapaita joten hänelle jaetaan ensimmäisenä kaikki vapautuvat työvuorot. Rippeet jää muille. Nyt siinä on vaan se että kälyllä on seuraava vapaapäivä vasta juhannusviikonloppuna.
Oikeasti ihmettelen tuota varastamista. Kun olin itse vartijana ja järkkärinä niin sai välillä kuulla että jotain olisi tapahtunut mutta ei tässä mittakaavassa.
Sinulla tuntuu olevan usein kova tarve päteä. Eikö kukaan nosta häntääsi?

Ei ole. Teillä on ilmeisen paska rekrytoija. Miksi rekrytoinnista vastaava ei saa jo kenkää noilla suorituksilla? Vai palkattiinko vaan tuttuja ja sukulaisia?

Ei ollut ei. Täällä on joku hyypiö, joka linkittelee milloin mitäkin ilman järjenhäivää.
Menee linjassa tämän palstan muidenkin juttujen kanssa. Täällä on ollut jo jonkin aikaa trendi, jossa ihme hyypiöt kirjoittelevat mitä sattuu, ilman mitään järjenhäivää. Ja puolustuksena on, että toi aloitti, lopetan kun tuokin lopettaa. Ja tuo ainakin ajatteli minua, vaikka puhuikin jostakusta muusta.

Yhteistyössä