tavallisesta maidosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja markki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

markki

Vieras
mitenkäs teillä kun olette siirtyneet esim.korvikkeesta tavalliseen maitoon,eikö suositus n.10kk iässä?ootteko siirtynyt kevyt maitoon vai oisko punainen eli täysmaito vielä parempaa??

Neuvolan suositus on että 10kk iässä alettaisiin totutteleen maitotuotteisiin, eli siis viiliä, jugurttia, raejuustoa, juusto tms. Ja sitten se varsinainen rasvaton maito tulisi 1v iässä. Näin ainakin meidän neuvolassa. Kuulemma vielä hetki sitten suositeltiin kevytmaitoa mutta nyt suositukset ovat muuttuneet ja siksi siis rasvatonmaito.

No, meillepä se rasvatonmaito tuotti (tuottaa) ainakin ummetusta joten meillä juodaan riisimaitoa. Korvikkeita ei saisi käyttää 1v jälkeen sillä niissä ei ole kalsiumia. Ehkäpä sitä maitoa voisi taas kokeilla hetken päästä josko pojan masu olisi vastaanottavaisempi.

suositeltiin just sitä maitoa mitä muukin perhe juo,mutta meillä kun juodaan rasvatonta ja annan 1v. lapselle kevyt maitoa.
-rasvattomassa maidossa käytetään väriainetta(muuten on aivan harmaata)
-pitäisi lisätä ruokiin öljyä

kevyt maidosta ei oo tullu mitään ummetuksia ym. meillä toimii hyvin kahden maidon kauppareissut :)

Miten muut olette seuraavassa tilanteessa toimineet?
Minä itse syön pääasiassa laktoosittomia ja hyla-tuotteita. Kun nyt totuttelen lastani hapanmaitotuotteisiin niin luultavasti ostan hänelle ihan esim. tavallisia viilejä, vai? Tottuuko hän kunnolla maitotuotteisiin jos alusta pitäen antaisin hyla-tuotteita?
Ostan siis tästä lähtien eri tuotteet itselleni ja lapselleni, eikö?
Hirvittää vain se hävikki mitä saattaa syntyä kun itse en voi tavallisia maitotuotteita syödä ja mieheni ei syö viilejä sun muita ollenkaan. Viilipurkkikin saattaa kestää noin pienellä sen kolme päivää ja sitten jos ei tulekaan syötyä, niin nakkaan kai roskiin vaan.

Meillä kohta 11kk ikäinen syö 2dl viiliä kerralla.

Kannattaa kysyä terveydenhoitajalta/lääkäriltä neuvolasta tai joltain ravintoterapeutilta, miten noi Hyla tuotteet/tavalliset tuotteet, mitä olisi hyvä lapselle antaa, jos itse käyttää Hylaa.

Itse syön myös hyla tuotteita.Aloitin antamaan pojalle(nyt 1v 3kk) tavallisia maitotuotteita.On ollut tosi herkkävatsainen aina ja maidon aloituksen jälkeen vatsa oli koko ajan löysällä.Kokeilinkin sitten antaa hylamaitoa ja pojan vatsa palasi hyväksi.Meillä siis sopi paremmin kuin tavallinen, mutta kannattaa toki kysyä neuvolasta, että mitä sitten jos ei ole mitään oiireita.

Jos tämä kysymys oli minulle, niin olen.Meillä poika syö suurimmalta osin luomu tuotteita juurikin herkän vatsan takia, mutta maito tuntuu sopivan paremmin hylana...

Yhteistyössä