tavalliseen maitoon siirtyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Narsiscus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Narsiscus

Jäsen
07.03.2010
381
0
16
Jaksaisikohan joku nyt oikein rautalangasta mulle vääntää miten kannattaisi korvikkeesta siirtyä tavalliseen maitoon.

Tyttö on nyt melkein 11kk ja kuukaisi ollaan käytetty pieniä määriä hapanmaitotuotteita. Maha meni niistä sekaisin ja nyt saa sitten lisäksi maitohappobakteeria. Vatsa edelleen löysällä, mutta ei enää kipeä ja päivittäin yritän antaa jotain yleensä raejuustoa tai jugurttia.

Keitetäänkö puuro siis maitoon samalla tavalla kuin veteen? Meillä kun tuo tyttö ei suostu tavallista puuroa oikein syömään ja tällä hetkellä käytetään vieläkin muksuna kaurapuurojauhetta.

Päivällä saa myöskin ruokailun jälkeen pullon korviketta (paitsi välipalalla). Rupeanko lisäämään sitten pikkuhiljaa korvikkeen sekaan tavallista maitoa? Joka pulloon vai vain johonkin tiettyyn?

Kiinteitä meillä menee huonosti ja lähinnä siis elää tuolla korvikkeella... En tiedä miksi mutta hirveä vaikealta tuntuu tämä asia.

mä olen antanut ruuan kanssa tavallista maitoa nokkiksesta... Mun mielestä on vähän hassua laittaa tavallista maitoa pulloon koska ideahan olisi päästä sekä pullosta että korvikkeesta eroon.

Voih,meillä sama onkelma ja siihen vielä lisättynä toi että kiinteitä ei tahdo syödä.Paitsi aina kylässä! :o Ja sitte kun pitäs vierottaa tosta tuttipullosta,täyttää meinaan 1v. 2 viikon päästä.
Ja sitte on vielä toi kun on nyt epäilty maitoallergiaa,niin mihinkähän maitoon mä tota nyt sitte totutan kun juo nytkin soijamaitoa apteekista..hmm..Kokeiltiin pari viikkoa sitten norm.maitoa kun neuvola käski ja aamulla oli sänky,lakanat,tyttö,siis ihan kaikki p****ssa! Eli normaali maito ei tod.sovi.

Anna vaan sitä maitoa pieni määrä. Voit aluks vaikka keittää puuron maitoon ja sitten myöhemmin mukista/pullosta maitoa. Alotat vaikka eka anatmalla yhellä kertaa tavallista maitoa ja sitten lisäät kertoja. Jos maha menee sekasin pidä taukkoo. Voit antaa vaikka niitä maitohappobakteereja. En ymmärää miks tarvis sekottaa johki korvikkeeseen sitä. Voit kokeilla myös viiliä tai maustamatonta jogurttia.

Ite annoin pojalle 10kk iästä lähtien maustamatonta jogurttia/viiliä ja sitten lähempänä vuoden ikää siirryttiin maitoon. En kyllä korvikkeita ikinä antanu.
Hyvin juo nyt maitoa ja ikää on 1,2v

Yhteistyössä